Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6984 jäsentä  •  418372 viestiä  •  20018 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi JokkeVantaa, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Väitöstutkimus: terveyspalvelukokemukset ja teknologian käyttö  (Luettu 1541 kertaa)

milkavainamo

• Vieras
  • Väitöskirjatutkija - Oulun yliopisto

Hei! Olen Milka Väinämö ja toimin väitöskirjatutkijana Oulun yliopiston kauppakorkeakoulussa. Etsin täysi-ikäisiä haastateltavia väitöstutkimukseeni, joka keskittyy diabeetikkojen ja/tai keliaakikkojen terveyspalvelukokemuksiin ja teknologian (terveysteknologia, mobiilisovellukset, verkkoalustat jne.) käyttöön terveyteen ja hyvinvointiin liittyvissä toimenpiteissä. Tutkimuksen keskiössä ovat haastateltavien omat kokemukset ja ajatukset, sillä ne tuottavat arvokasta tietoa tieteen ja palvelujen kehittämiselle.

Tutkimushaastattelut voidaan hoitaa kasvotusten Oulussa tai puhelimen/Skypen välityksellä. Haastattelut äänitetään myöhempää käsittelyä varten. Haastattelun kesto on n. 1 tunti.

Osallistuminen tutkimukseen on vapaaehtoista. Haastattelut ja kaikki tutkimuksen aikana esiin tulleet asiat ovat täysin luottamuksellisia eikä niitä luovuteta ulkopuolisille. Tutkimukseen osallistumisen voi halutessaan keskeyttää missä vaiheessa tahansa. Tutkimuksen tulokset anonymisoidaan eikä yksittäiset haastateltavat ole tunnistettavissa lopullisesta työstä.

Jos kiinnostuit tutkimukseen osallistumisesta, täytä linkin takaa löytyvä yhteistietokaavake niin otan sinuun yhteyttä:  https://forms.gle/AmmHNFeiXtCeaCLx8

Voit ilmaista kiinnostuksesi myös tämän postauksen alle/yksityisviestillä ja olen sinuun yhteydessä.

Kiitos paljon jo etukäteen!

Tutkijaprofiili: https://www.oulu.fi/university/researcher/milka-vainamo
Kirjattu

milkavainamo

• Vieras
Vs: Väitöstutkimus: terveyspalvelukokemukset ja teknologian käyttö
« Vastaus #1 : Helmikuu 27, 2020, 10:37:16 ap »

SUURI kiitos kaikille jo tässä vaiheessa kaikille yhteystietonsa jättäneille!

Kyselylomake yhteystietojen jättämistä varten on vielä avoin (ja nyt täytettävissä myös ilman Google-tunnusta). Olen lähettänyt sähköpostin kaikille tähän mennessä yhteystietonsa jättäneille aikaisemmin tänään. Hiihtolomailen ensi viikon (vk. 10) ja olen sen jälkeen yhteydessä tutkimuksen tiimoilta sähköpostitse myös mahdollisiin uusiin kohtakteihin.

Vielä kerran, massiivinen kiitos kaikille! :)

Aurinkoista loppuviikkoa!
Kirjattu

MKo

• Matkailija
« Vastaus #2 : Maaliskuu 02, 2020, 16:07:06 ip »

En haluaisi saivarrella, mutta miten markkinoinnin kehittäminen myyntipotentiaalin kasvattamiseksi auttaa palvelujen ja tuotteiden käyttäjiä konkreettisesti?
Kirjattu

milkavainamo

• Vieras
« Vastaus #3 : Maaliskuu 09, 2020, 09:35:31 ap »

Ei ole ollenkaan saivartelua, vaan hyvä kysymys ja asia, jota olen miettinyt paljon tutkimustani suunnitellessa.

Markkinoinnin tutkimuksen kentällä on vielä pienessä, mutta onneksi kasvavassa roolissa, niin sanottu "transformative service research" keskustelu, joka pyrkii tutkimaan sitä, miten erilaiset palvelut vaikuttavat ihmisten hyvinvointiin. Itselleni on ollut alusta asti tärkeää, että en liitä tutkimustani mihinkään tiettyyn yritykseen/palveluntuottajaan ja heidän asiakkaisiin (esim. että haastattelisin vain Terveystalon tai Mehiläisen asiakkaita), sillä se väkisinkin johtaisi nopeasti siihen, että tuottaisin uutta tietoa jollekin tietylle yritykselle, jota voitaisiin sitten täyttää esim. tämän mainitsemasi myyntipotentialin kasvatukseen. Sen sijaan keskityn ihmisten omiin yksilöllisiin kokemuksiin/ajatuksiin ja pyrin sitä myötä ymmärtämään minkälainen rooli erilaisilla terveys- ja hyvinvointipalveluilla on ihmisten elämässä.

En voi tokikaan luvata, että konkreettisia parannuksia tuotteisiin ja palveluihin syntyisi suoraan tutkimukseni tuloksista, mutta ainakin voin mahdollistaa sen, että omassa tutkimuksessani tuotteiden ja palveluiden käyttäjien kokemukset ovat keskiössä ja he saavat äänensä kuuluviin. Ajatus tutkimukseen itsessään heräsi siitä, että huomasin, että hyvin usein terveyteen ja hyvinvointiin liittyvissä keskusteluissa äänessä ovat yksilöt, jotka eivät itse käytä kyseisiä palveluita, oli sitten puhe palveluiden suunnittelusta, toteutuksesta, jne. Täällä Oulussa markkinoinnin, johtamisen ja kansainvälisen liiketoiminnan yksikössä tutkitaan mm. sairaalaorganisaatio, terveyspalvelujen uudistusprosesseja ja innovaatiota, terveyspalvelujen logistiikkaa jne... Kaikki tärkeää tutkimusta, mutta fokukseltaan sellaista, missä palveluja käyttävien yksilöiden ääni ei ole mukana. Itse olen siis pyrkinyt tuomaan tämän äänen jotenkin esille!

Toivottavasti tämä hieman tarkensi näkökulmaani :)
Kirjattu

milkavainamo

• Vieras
« Vastaus #4 : Toukokuu 18, 2020, 14:50:17 ip »

Hei!

Kiitos paljon jo kaikille tähän mennessä tutkimukseen osallistuneille - on ollut suuri ilo keskustella asioista kaikkien teidän kanssa.

Tekisin mielelläni vielä muutaman haastattelun, eli jos kiinnostuneita löytyy linkki Korona-ajan huomioon ottavaan ilmottautumiskaavakkeeseen löytyy alta. Muutos edelliseen ilmottautumiskaavakkeeseen on siinä, että tällä hetkellä en tee haastatteluja kasvostusten vaan haastattelut hoidetaan puhelimen/verkon välityksellä.

Kaavake löytyy täältä: https://forms.gle/rnvRdtc6or2UmJP26

Jos kiinnostuneita löytyy, olen yhteydessä kaavakkeen täyttäneisiin sähköpostitse ensi viikon aikana.

Aurinkoista kevään jatkoa kaikille!

Tutkijaprofiili: https://www.oulu.fi/university/researcher/milka-vainamo
Kirjattu

Linkkejä