Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6896 jäsentä  •  416923 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Amatööridiabentti, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Victoza teki ripulin  (Luettu 1378 kertaa)

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2
Victoza teki ripulin
« : Joulukuu 25, 2018, 11:58:18 ap »

Sain Victoza-insuliinin joulukuun alkupuolella lääkkeeksi. Ensin 2 viikkoa 0,6 annostuksella ja sitten 1,2. Suunnilleen tuossa annoksen suurentamisen ajankohtana minulle tuli ripuli. Se parani parissa päivässä, mutta uusiutui sitten heti yhden vuorokauden kuluttua. Nyt se on ollut lähes viikon. WC sekä pyykinpesukone on ollut ahkerassa päivittäisessä käytössä. Samoin lattialta ruskeiden lammikoiden siivoilu. Vasta jouluaattona tajusin, että se voi olla tuosta Victozasta johtuva. Lopetin aattona sen pistämisen. Edelleen vatsa on vesikelillä, mutta ei niin ärhäkkä kuin aiemmin. Eikä nyt olo ole niin rättiväsynyt kuin alkuaikana. Ja tänään otin noin 4 vuorokauden tauon jälkeen diabeteksen pillerilääkkeet. Nehän ei vaikuta ripulin aikana.

Kuinkahan kauan kestää, ennen kuin tuo Victozan vaikutus lakkaa? Vaikutuskäyrä laskenee jo vuorokaudessa. Mutta miten kauan kestää vatsan kuntoon tuleminen?

Onhan tuossa vielä mahdollisuus, että vatsa on mennyt sekaisin jostain muusta. Kuitenkin se näyttää nyt menevän yksiin tuon Victozan kanssa. Minulla ei ole aiemmin mikään diabetes-lääke niin insuliinit kuin pilleritkään aiheuttanueet mitään sivuoireita.
Kirjattu

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2
Vs: Victoza teki ripulin
« Vastaus #1 : Joulukuu 26, 2018, 08:34:44 ap »

Nyt kun olen ollut noin 2 vrk pistämättä Victozaa, alkaa suoli kestää eikä lirua tule. Jatkan seuraamista ilman tuota suolistohormoonia. Melkoista rättisulkeista toista viikkoa on ollut. Frotee-pyyhkeitä olen vaippoina käyttänyt. Piti ostaa pariin otteeseen lisää niitä.  :)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 26, 2018, 08:36:23 ap kirjoittanut Pläski »
Kirjattu

Linkkejä