Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6859 jäsentä  •  416378 viestiä  •  19889 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi hippu, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: 2h arvo pienempi kun ennen ruokailua  (Luettu 1897 kertaa)

Maisu-78

• Vieras
2h arvo pienempi kun ennen ruokailua
« : Joulukuu 06, 2018, 18:07:51 ip »

Mistä mahtaa johtua että vs laskee 2h ruokailusta. Esim ennen ruokailua mittaan 6.5 ja syön kalapastaa ja vihanneksia. Sitten katson sohvalla 2h TV ja mittaan ja vs on 5.9
Kirjattu

Kide

• Veteraani
Vs: 2h arvo pienempi kun ennen ruokailua
« Vastaus #1 : Joulukuu 10, 2018, 23:01:12 ip »

Mitä mittaria käytät? Monien verensokerimittarien tulokset eivät valitettavasti ole niin tarkkoja kuin desimaalin tarkkuudella ilmoitettavasta tuloksesta voisi päätellä.

Kakkostyypistä mitään tietämättä luulen, että kertomasi mittaustuloksesi ovat virhemarginaali huomioiden varsin samalla tasolla. Noin vähäinen lasku tuloksissa ei käsittääkseni kerro siitä, että tosiasiallisesti sokerisi olisi aterian jälkeen laskenut.

Monet ovat mittariaan testailleet ja jopa samasta veritipasta otetut tulokset saattavat poiketa toisistaan.

Luulen, ettei sinulla noiden tulosten perusteella ole mitään ongelmaa, mutta kuten kirjoitin, en tiedä kakkostyypin deestä tai sen hoidon tavoitteista juuri mitään.  ::)
Kirjattu
♀, labiili D1 vuodesta 77, LDN:än ansiosta vähemmän labiili :)
09/2012 alkaen Paradigm Veo, jossa ensin Humalog, 29.6.2013 alkaen NovoRapid
Matala-annoksinen naltreksoni (LDN) 04/2014, jolla S-Insu-Ab  pudonnut 56 % -> 12 %

Maisu-78

• Vieras
« Vastaus #2 : Joulukuu 11, 2018, 20:10:52 ip »

Contour XT mittari
Kirjattu

Kide

• Veteraani
« Vastaus #3 : Joulukuu 11, 2018, 22:02:12 ip »

Taitaa olla yksi tarkimmista. :)
Kirjattu
♀, labiili D1 vuodesta 77, LDN:än ansiosta vähemmän labiili :)
09/2012 alkaen Paradigm Veo, jossa ensin Humalog, 29.6.2013 alkaen NovoRapid
Matala-annoksinen naltreksoni (LDN) 04/2014, jolla S-Insu-Ab  pudonnut 56 % -> 12 %

vuodesta_63

• Intoilija
« Vastaus #4 : Joulukuu 12, 2018, 09:13:40 ap »

Kide jo tuossa mainitsikin mittareiden tarkkuudesta. Yleisesti ottaen näillä potilaskäytössä olevilla mittareilla saatu tulos vastaa noin 10% tarkkuudella todellista arvoa eli kyseessä saattaa olla ihan mittarista/ mittauksesta johtuva virhe.

Toisaalta myös ruoan laatu vaikuttaa. Kalapasta vihannesten kanssa ei ole kovin nopeasti imeytyvää, joten jos käytät ateriainsuliinia, on mahdollista, että ruoka imeytyy hitaammin kuin insuliini vaikuttaa. 
Kirjattu
-Sick of pricks. Cure type 1 diabetes!-

Maisu-78

• Vieras
« Vastaus #5 : Joulukuu 12, 2018, 10:27:09 ap »

Lääkitystä on vain 1kol 10mg Forxiga
Kirjattu

Tinuri

• Vieras
« Vastaus #6 : Joulukuu 12, 2018, 11:10:32 ap »

En osaa otta kantaa tuohon, mutta tulin miettineeksi, että olen itse saanut joskus korkean arvon, kun olen mitannut "pullasta saastuneelta iholta". Koitan muistaa ainakin huuhtaista sormen ennen mittausta. Voi mennä arvaus ihan pieleen, mutta tuli tosiaan mieleen.
Kirjattu

Linkkejä