Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6882 jäsentä  •  416776 viestiä  •  19914 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi d1hemuli, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Libre sensori muualle kuin käsivarteen?  (Luettu 3734 kertaa)

Thompson

• Vieras
Libre sensori muualle kuin käsivarteen?
« : Joulukuu 01, 2018, 08:31:44 ap »

Oletteko kokeilleet laittaa sensoria muualle kuin ohjeistettuun käsivarteen, esim. vatsaan tai jalkaan? Itselläni alkaa olla käsivarret jo sen verran hyvin tikattuja, ja ovenkarmeihin sun muihin törmäillessä sensoreita menee hukkaan ihoteipeistä sun muista huolimatta. Jos olisi vaikka farkun alla paremmin suojassa...
Kirjattu

turma

• Vieras
Vs: Libre sensori muualle kuin käsivarteen?
« Vastaus #1 : Joulukuu 03, 2018, 16:34:53 ip »

Itse en ole laittanut muualle kuin käsivarteen, mutta olen kuullut että esim. reisi on ollut myös ihan toimiva kohta. Käsittääkseni Abbott ei ota mitään valituksia vastaan/hyvitä sensoreita jotka on laitettu muualle kuin ohjeistuksen mukaiseen kohtaan, mutta muuten ajattelisin että ei haittaa kokeilla. Olen itse pohtinut myös vaihtoehtoisia kohtia, ja törmäsin videoon jossa testataan sensoria eri kohtiin kehossa:

https://www.youtube.com/watch?v=yAhckpo9x3M
Kirjattu

Kide

• Veteraani
« Vastaus #2 : Joulukuu 10, 2018, 22:40:33 ip »

Lähipiirissä toimii käsittääkseni moitteettomasti vatsan alueella hoikalla ihmisellä. Ja tuo hoikka en ole minä itse.  ;)
Kirjattu
♀, labiili D1 vuodesta 77,
09/2012 alkaen Paradigm Veo, jossa ensin Humalog, 29.6.2013 alkaen NovoRapid
5.6.2019 alkaen 640G, Guardian™ Link 3 -lähetin ja Guardian Sensor(3)
Matala-annoksinen naltreksoni (LDN) 04/2014, jolla S-Insu-Ab  pudonnut 56 % -> 12 %

Diabetesliiton tiedotus

• Administrator
  • Vanha tekijä
« Vastaus #3 : Joulukuu 17, 2018, 14:54:46 ip »

Sensorointia voi haitata, jos insuliinia on pistetty tai pistetään samalle alueelle kuin mistä sensoroidaan. Siksi(kin) yleensä sensori on käsivarressa ja insuliinin annostelu sitten muualle vartaloon.
Kirjattu

Mraappana

• Vieras
« Vastaus #4 : Joulukuu 26, 2018, 23:31:43 ip »

Olen käyttänyt vatsassa ja jenkkakahvoissa ilman sen suurempia ongelmia. Ei ole ollut suuria eroja olkavarteen verrattuna. Reklamaatiot on sitten asia erikseen.
Kirjattu

Kide

• Veteraani
« Vastaus #5 : Joulukuu 30, 2018, 00:33:20 ap »

Enliten teknologia on kai erilaista. "Turvaväli" sensorin ja infuusiosetin välillä on min 3 tuumaa eli 7,5 cm. Ei siis pakko edes eri puolille vatsaa laittaa, sanoo käyttöohje.
Kirjattu
♀, labiili D1 vuodesta 77,
09/2012 alkaen Paradigm Veo, jossa ensin Humalog, 29.6.2013 alkaen NovoRapid
5.6.2019 alkaen 640G, Guardian™ Link 3 -lähetin ja Guardian Sensor(3)
Matala-annoksinen naltreksoni (LDN) 04/2014, jolla S-Insu-Ab  pudonnut 56 % -> 12 %

Mika Haulo

• Intoilija
    • Sokeriseuranta
« Vastaus #6 : Tammikuu 17, 2019, 20:14:18 ip »

Oon kokeillut sekä Libreä että Dexcomia reidessä. Oikein mukava paikka, kunhan ei ihan just housuntaskun kohdalle laita. Dexcom on yhtä tarkka ja Libre yhtä epätarkka kuin ns. oikeissa paikoissakin. Libren kanssa lukulaitteen käyttö oli huomattavasti näppärämpää, kun sitä piti taskussa samalla puolella jossa anturi oli. Siinä ei tarttenut lukulaitetta edes taskusta ottaa, kunhan vaan vilkaisi taskuunsuusta mitä näytöllä luki.
Kirjattu
Uusin blogipostaus:
Pidennä sensorin pysyvyyttä iholiimalla - 27.12.2018

Motivaatiovalas

• Aloittelija
« Vastaus #7 : Tammikuu 18, 2019, 23:17:26 ip »

En ole pitänyt lähes ollenkaan käsivarressa, olen laittanut kylkiluiden kohdille ylävatsaan. En ole huomannut eroa lukemissa, kaikkialla hieman epätarkkaa kuitenkin. Aion jatkaa samaan malliin. Tuosta ylhäältä on paljon helpompi skannatakin. Reklamaatiossa en ole pitopaikkaa maininnut, enkä usko että milloinkaan pitopaikka on ollut syy siihen ettei sensori ole toiminut. Reittäkin voisi kokeilla.
Kirjattu

Susihukka65

• Veteraani
« Vastaus #8 : Maaliskuu 12, 2019, 23:27:47 ip »

Yleensä ohjeistetut sensorin käyttöalueet ovat ne alueet, joilla yritys on tutkinut sensorin toimivuutta. Muut alueet voivat olla aivan yhtä hyviä, mutta yritys ei ota niistä vastuuta, koska niistä ei ole tutkimusdataa.
Kirjattu
D1 vuodesta 1971
Medtronic MiniMed 640G ja Humalog

Neurokipu

• Vieras
« Vastaus #9 : Toukokuu 16, 2019, 17:55:15 ip »

Itse joudun pitämään samassa käsivarressa koska kipu laastari selvästi häiritsee, näin miehenä ei muita karvattomia paikkoja ei juuri ole. Asennan aina uuteen kohtaa jolloin vanhan arpi kerkee parantua.
Kirjattu

Linkkejä

Tule meille kurssi- ja koulutussihteeriksi

Julkaistu 22.07.2019 | 09:00