Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6896 jäsentä  •  416923 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Amatööridiabentti, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Pistospaikoista  (Luettu 1819 kertaa)

jäsen 200

• Vieras
Pistospaikoista
« : Marraskuu 12, 2018, 15:42:04 ip »

Olen 25 vuotta harrastanut tätä ykköstä. Olen vaihdellut pitkän inskan pistos paikkaa välillä. Reiteen kun pistelin niin lihaskalvot jumittivat ja jalan lihakset sitä myöten tiukkana. Vaihdoin pistopaikan kylkeen ja sitten alkoivat vuoden jälkeen
lonkan ja kyljen ongelmat. Vaikuttaako pistopaikka lihasten aineenvaihduntaa noin paljon. Pitäisikö pistää tuo pitkä (levemir) vatsan seudulle? Onko muut huomanneet tällaista?
Kirjattu

D1-1978

• Veteraani
  • Levemir, Humalog, D1
Vs: Pistospaikoista
« Vastaus #1 : Marraskuu 12, 2018, 21:44:51 ip »

Pystytkö pistämään reiteen lähes ympäri eli etu-sivu-takareisi? Itse pistän myös takareiteen eikä kovettumia ole ollut enää 20 vuoteen. Kylkeen selän puolelle asti, vatsaan ja olkavarteen (kun hypereillä) pika. Myös muita paikkoja, mutta eivät ole virallishyväksyttyjä; minulla toimivat.

Valmistajat eivät suosittele pikaa vatsaan nopeamman imeytymisen takia. Aiemmin: "pika eri kohtaan kuin pitkä", nykysuositus ei tiedossa. Kovettumia tulee, jos tarpeeksi pistää samaan kohtaan eli omien kovettumien jälkeen teininä laajensin pistosaluetta huomattavasti ja siitä lähtien olleet kunnossa.
Kirjattu

pitkälinja

• Vanha tekijä
« Vastaus #2 : Marraskuu 14, 2018, 14:54:18 ip »

Vai että harrastanut diabetestä. ;) 

Porsaan ja lehmän insuliinit vaikuttivat, lihas muuttui korpuksi, mutta n. 50 vuoteen ei enään ole ollut ihossa eikä lihaksissa ongelmia. Erilaisia me ihmiset ollaan näköjään.  Monenlaista mönjää on tämän reilun 61 vuoden aikana tullut ihon alle tungettua.
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #3 : Marraskuu 14, 2018, 16:23:41 ip »

Täysin samalla linjalla vuosienkin myötä olen pitkälinjan kanssa. Aikaisemmat kovettumat ovat häipyneet mutta lihasten katoaminen näkyy vieläkin yläolkavarsissa (silloin siihen sai pistää). Nyt käytän pieniä 4mm neuloja. Pistospaikkoja kierrätän niin paljon kuin kädet riittävät.
Kirjattu

Linkkejä