Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6791 jäsentä  •  415597 viestiä  •  19828 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Fairytale, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Taittovirheleikkaus ja D1 - kokemuksia?  (Luettu 290 kertaa)

lottamaria

• Vieras
    • www.lottavirkkunen.com
Taittovirheleikkaus ja D1 - kokemuksia?
« : Marraskuu 08, 2018, 10:34:59 ap »

Olen vakavissani harkitsemassa taittovirhetoimenpidettä. Silmät ovat kroonisesti kuivat, koko ajan jotain tulehdusta ja piilolinssejä pakko pitää töissä ja harrastuksissa. Lisäksi miinusta -6 ja -8. Diabetes ollut vuodesta 1990. Olen 38-vuotias.

Oletteko käyneet laserleikkauksissa? Minkälaisia tuloksia ja kokemuksia? Missä kävitte? Oliko paraneminen sujuvaa? Sitähän monissa paikoissa varoitellaan diabeteksen kanssa riskialttiiksi.

Olen maanantaina menossa Silmäasemalle ilmaiseen konsultaatioon, mutta olisi kiva kuulla muiden diabeetikoiden kokemuksia  :)

Kiitos jo etukäteen!
Kirjattu

turma

• Vieras
Vs: Taittovirheleikkaus ja D1 - kokemuksia?
« Vastaus #1 : Marraskuu 08, 2018, 21:54:06 ip »

Mulle tehtiin vuosi sitten laserleikkaus Silmäasemalla, ja olen kyllä ollut tyytyväinen lopputulokseen! Ennen leikkausta käytiin kyllä kaikki tosi tarkasti läpi, ja ainut sopiva leikkaustapa lääkärin mukaan D1:n takia oli Smile jossa tehdään pienin haava.

Itselläni silmät parantuivat hieman odotettua hitaammin juurikin D:n takia, mutta muuten ei ollut mitään ongelmia. Mahdollisia haittavaikutuksia leikkauksesta on kuivuus, jota ei onneksi tullut itselleni, ja hämäränäön huonontuminen jota en myöskään ole huomannut ollenkaan. Toipumisaikana hieman rasitti eri tippojen kanssa pelaaminen (antibiootti-, kosteutus- ja kortisonitipat), mutta tota komboa piti onneksi käyttää vain 2 viikkoa jonka jälkeen käytin tosi pitkään pelkkiä kosteuttavia tippoja. Esteitä leikkaukselle ovat muistaakseni ainakin liian ohut sarveiskalvo, huono pitkäaikaissokeri ja liian kuivat silmät. Leikkaus stressasi etukäteen mutta oli kyllä sen arvoinen, ja Silmäasemalla oli huippuhyvä palvelu. :)
Kirjattu

Linkkejä