Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6794 jäsentä  •  415650 viestiä  •  19836 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Aeer, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Uusi kakkonen esittäytyy  (Luettu 1389 kertaa)

Maisu-78

• Vieras
Uusi kakkonen esittäytyy
« : Marraskuu 02, 2018, 15:02:48 ip »

Olin sairaalassa pahasti tulehtuneen ja puhjenneen märkäpesäkkeisen umpisuolen leikkauksessa lokakuun alussa. Siellä huomattiin että vs on koholla. Hoitajat mittailivat 6-15 lukuja. 
Sairaalasta päästyä kävin labrassa ja paasto oli 11.3 ja pitkä 86.
Nyt on lääkkeet, tänä aamuna otin ekat. 2x500mg Metforem sekä 1x10mg Forxiga.

Oli suuri shokki sairastua tähän. Koko elämä menee uusiksi. Haluan hoitaa tätä hyvin mutta vaikeaa se tulee olemaan. Oon mieletön herkkujen syöjä, en tunne muita jotka näin paljon syö. Nyt oon ollut n. kuukauden lähes ilman herkkuja koska toipilaana leikkauksesta ei vaan oo maistunut. Nyt jo kyllä olen lähes toipunut. Oli vaativa leikkaus ja pitkä saikku. Tänään on viimeinen saikkupäivä. Ensi viikko on lomaviikko.

Eniten tässä sairaudessa pelottaa lääkkeiden sivuoireet, sokeutumisen vaara ja jalkojen amputointi tai pyörätuoliin joutuminen.

Mutta kertokaa te mulle kokemuksia ja tsemppejä tätä sairautta vastaan.
Kirjattu

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2
Vs: Uusi kakkonen esittäytyy
« Vastaus #1 : Marraskuu 03, 2018, 06:29:37 ap »

Tervetuloa keskustelemaan!

Nykyisin diabeteksen hoito on helppoa. Syömisissä oppii välttämään pahoja verensokerin nostattajia.
Kirjattu

V. Kuutti

• Veteraani
« Vastaus #2 : Marraskuu 03, 2018, 21:37:22 ip »

Siitä se lähtee, alun peloittelujen jälkeen huomaa elävänsä ihka tavallista elämää.
Pian tottuu säätämääm syömisiään ja lääkkeet tasoittaa elämän, jos tarvitseekaan, joskus ravinto ja liikunta auttaa saamaan sokerit kohdilleen. Elä hätäile! Tervetuloa joukkoon (nykyään melko hiljaiseen...)
Kirjattu

Maisu-78

• Vieras
« Vastaus #3 : Marraskuu 04, 2018, 01:26:46 ap »

Kiitti vastauksista.

Nyt perjantai aamun lääkkeiden alottamisen jälkeen ei sokerit oo kertaakaan noussut yli kympin. Paasto oli lauantai aamuna 7.1

Vähän meinaa vesi ripulia olla ja vatsan väänteitä. Forxigan pitäs aiheuttaa paljon pissaa, ei ainakaan mulla vielä tule. Enemminkin vähentynyt.

Olo on kyllä hyvä matalammalla sokerilla. Ennen join öisin, nyt en. Ja näen paremmin.
Kirjattu

V. Kuutti

• Veteraani
« Vastaus #4 : Marraskuu 07, 2018, 15:42:21 ip »

Forxiga poistaa sokereita pissan mukana, se näkyy liuskatestissäkin, joka siis näyttää positiivista tulosta glukoosille. Ilman lääkettähän se olisi jo "hälytysmerkki"
En tiedä vaikuttaako kokonais nestemäärään, ei ainakaan kuivumisesta missään varoiteltu.
Nesteenpoistolääkkeet sitten asia erikseen.
Kirjattu

Maisu-78

• Vieras
« Vastaus #5 : Marraskuu 07, 2018, 22:21:41 ip »

Ei mee hyvin. Jouduin lopettaa Metforemin sen aiheuttaman HIRVITTÄVÄN ripulin takia. Nyt käytössä vaan Forxiga ja lääkäri soittaa huomenna että mikä tulee lisäksi. Metforemiä en suostu syömään enkä muutakaan metforiiniä sisältävää lääkettä.
Amaryl 2mg oli lääkäri kantaan kirjoittanut ja ottanut Forxigan pois.
On tämä vaan hankala tauti lääkityksen suhteen.
Kirjattu

V. Kuutti

• Veteraani
« Vastaus #6 : Marraskuu 08, 2018, 16:32:20 ip »

Metforem on toisille, just noin kenkku. No on niitä vaihto-ehtoja, ällös hätäile!
Kirjattu

Turilas

• Jäsen
« Vastaus #7 : Marraskuu 16, 2018, 21:22:14 ip »

Ykkönen huutelee täältä, mutta metformiiniä minäkin olen syönyt ja edelleen syön. Tuo 2x500 mg heti alussa on kova annos. Minulla aloitettiin 250 mg ja siitä siten 500, 1000 ja 2000. Yli viikko joka välissä. Tuon 2000 pudotin jossain vaiheessa puoleen, sillä illalla tulee syötyä niin kevyesti ja epäsäännöllisesti, että sitä maha ei enää kestänyt. Pointti kuitenkin on, että joka nostossa maha oli sekaisin, mutta lopulta tottui ja rauhoittui. Voi olla, että merformiini ei sovi sinulle, mutta yhtä hyvin syy voi olla ihan liian kova annos heti alkuun (1000 mg aloitusannos kuulostaa hullulta). Metformiini pitää myös ottaa aina ruoan kanssa, eikä koskaan tyhjään vatsaan.
Kirjattu
LADA. Toujeo, Fiasp, metformiini. Omakustanteinen Libre.

Maisu-78

• Vieras
« Vastaus #8 : Marraskuu 16, 2018, 22:17:11 ip »

Voi olla, mutta en todellakaan pysty koittamaan pienemmällä annoksella koska töissä on käytävä ja ripuloidessa se ei ole mitenkään mahdollista.
Kirjattu

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2
« Vastaus #9 : Marraskuu 24, 2018, 02:38:35 ap »

Se on näköjään yksilöllistä, mitä vaikutuksia lääkkeet tuovat. Minä sain diagnoosin jälkeen 3 x 750 mg Metforem vuorokaudessa. Eikä mahassa ole vuosien aikana tuntunut miltään.
Kirjattu

qwerty

• Vieras
« Vastaus #10 : Marraskuu 28, 2018, 08:31:23 ap »

Sain Diformin Retard 500mg 1x3 diagnoosista ja kävin saman tein hakemassa maitohappobakteereita apteekista matkaan. Nyt 7. Päivä lääkkeen otosta ja eilen illalla vähän maha oikutteli ensimmäisen kerran. Mutta niinkuin täällä on puhuttu, kaikki oireet on yksilöllisiä.
Nyt lähinnä jännään miten saan näitä sokereita pudotettua ennen seuraavaa labrakontrollia.
Kirjattu

Linkkejä

Insuliini ei lopu, vaikka kysyntä kasvaa

Julkaistu 29.11.2018 | 07:50