Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6850 jäsentä  •  416242 viestiä  •  19880 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi markjoke, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Omnipod  (Luettu 2118 kertaa)

mpen

• Vieras
Omnipod
« : Lokakuu 25, 2018, 17:57:26 ip »

Hei, onko täällä ketään Omnipod-pumpun käyttäjiä? Minulla ollut nyt viikon verran ja mielelläni vaihtaisin kokemuksia  :)
Kirjattu

Tiinaliisa

• Jäsen
  • D1 vuodesta 1968, Medtronic pumppu 07/2011
Vs: Omnipod
« Vastaus #1 : Marraskuu 04, 2018, 18:31:45 ip »

Minua kiinnostaa myös OmniPod mahdollisesti seuraavaksi pumpuksi.
Miten esim.OmniPod kestää jumpassa,lattialla vatsalla,selällä,kyljellä erilaisissa jumppaliikkeissä. Saako OmniPodin päälle helpisti laitettua jonkin suojan/pehmusteen?
Kerrothan kokemuksia.
Kirjattu
Harmaimmillakin pilvillä on kultaiset reunat ja pilvien yläpuolella paistaa aina aurinko.

mpen

• Vieras
« Vastaus #2 : Marraskuu 07, 2018, 15:57:44 ip »

Tiinaliisa, Oon ollut kyllä tosi tyytyväinen! Kestää mukana ihan kaikessa. Mulla paras paikka on toistaiseksi ollut reidessä. Ei ole tarvinnut mitään suojaa, toki näkyyhän se esim. legginsseistä läpi, mutta ei mua ole haitannut.
Kirjattu

Tiinaliisa

• Jäsen
  • D1 vuodesta 1968, Medtronic pumppu 07/2011
« Vastaus #3 : Marraskuu 11, 2018, 19:03:57 ip »

mpen...Kiitos tiedosta. Ei minuakaan haittaa, vaikka jumpavaatteissa päälle näkyy. Toimivuus on tärkeintä.  :)
Kirjattu
Harmaimmillakin pilvillä on kultaiset reunat ja pilvien yläpuolella paistaa aina aurinko.

Mraappana

• Vieras
« Vastaus #4 : Joulukuu 26, 2018, 23:44:20 ip »

Minulla on ollut omnipod nyt käytössä puolitoista vuotta. Laite on toiminut pääsääntöisesti ilman suurempia ongelmia. Omnipodia ei ole hyväksytty käytettäväksi FIASPin kanssa, ihan vain tiedoksi.
Omnipod on hajonnut minulla treeneissä 5-6 kertaa. Se ei oikein tykkää suurista kiihtyvyyksistä, mitä tulee esim. säkkiä hakatessa. Olen myös huomannut, että jos kanyyli on lähellä lihasta mikä jännittyy pitkäksi aikaa, pumpun vastapaine kasvaa sen verran suureksi että pumppu luulee menneensä tukkoon. Tämä on siis ihan insinööripähkäilyä, ei tutkittua faktaa. Muuten omnipod on kyllä kestänyt hyvin jos jonkin sorttista kurmuutusta.
Itse olen käyttänyt pumppua lähinnä olkavarsissa, sillä sensori on vatsapeitteellä ja omnipodin liima on sen verran jämäkkää ainetta, että nahka ei tahdo muualla kestää irroitusta.
Kirjattu

mpen

• Vieras
« Vastaus #5 : Tammikuu 23, 2019, 17:16:47 ip »

Siis ei ole hyväksytty Fiaspin kanssa? Entäs jos se on juuri Fiasp mitä sinne menee???
Kirjattu

Linkkejä