Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6794 jäsentä  •  415650 viestiä  •  19836 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Aeer, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Paastoarvo kontrollissa  (Luettu 881 kertaa)

ilona77

• Vieras
Paastoarvo kontrollissa
« : Lokakuu 22, 2018, 17:50:37 ip »

Täällä pari kuukautta D2- diagnoosin kanssa viettäneenä ensimmäinen kontrollilabra lähestyy. Minulla metformiini on laskenut hyvin aterianjälkeisiä arvoja - olen toki pyrkinyt pysymään kohtuudessa hiilihydraattimäärissäkin.

Oma ongelmani on erityisesti heittelevä paastoarvo, esim. huonosti nukutun yön jälkeen tulee yli 7 arvoja. Pääosin arvot 6-7 välillä, eli ei vielä toki missään huippulukemissa, mutta diagnoosihetkellä paastoarvo oli 8. Olen nelikymppinen, normaalipainoinen nainen, jolla kovat sukurasitteet.

Mietinkin, miten kohtalokasta on se, jos kontrollissa paastoarvo on koholla, jos kumminkin pitkäaikaisarvo on ok? Aletaanko lääkitystä muuttamaan? Onko muilla kokemuksia siitä, että labraanmenoaamuna onkin itse mittaamalla poikkeuksellisen korkea paastoarvo? Miten lääkärit yleensä suhtautuvat asiaan? Huonostihan nukkuu jo silloin, jos liikaa jännittää aamun labraa;)
Kirjattu

mmol/L 5.0

• Vanha tekijä
Vs: Paastoarvo kontrollissa
« Vastaus #1 : Lokakuu 24, 2018, 10:36:40 ap »

Tärkeämpi on pitkäaikaisarvo.
Aamusokeriarvosi vaikuttavat normaaleilta. Jostakin syystä laboratorion sokeriarvot ovat ainakin minulla korkeampia kuin omat mittausarvot. Johtuu kuulemma erilaisesta mittaustavasta.
Kirjattu

V. Kuutti

• Veteraani
« Vastaus #2 : Lokakuu 26, 2018, 21:04:24 ip »

Minulla labra-aamu itsessään nostaa aamusokeria, niin omalla mitaten kuin labran laittein.
Syömättä aamun kun menee, ei itsellä ainakaan laske ennen kuin labran jälkeen syö ja juo kahvit, sit alkaa valumaan. Olisko stressi?
Kirjattu

aazie

• Aktiivinen
« Vastaus #3 : Lokakuu 27, 2018, 07:33:47 ap »

Aamulla paasto 7-10, pitkä viimeksi kontrollissa 7.4. Aikas sopivat arvot nykyään minulle.
Kirjattu
Veni Vidi Vici

Linkkejä

Insuliini ei lopu, vaikka kysyntä kasvaa

Julkaistu 29.11.2018 | 07:50