Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6794 jäsentä  •  415650 viestiä  •  19836 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Aeer, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Valkuaista virtsassa, kohtalotovereita?  (Luettu 1159 kertaa)

lilliputti83

• Vieras
Valkuaista virtsassa, kohtalotovereita?
« : Syyskuu 14, 2018, 16:04:06 ip »

Kävin tänään lääkärissä ja virtsassa oli proteiinia. En kysynyt tarkkaa lukua... Lääkäri oli sitä mieltä, että uusintakoe pitää ottaa ja se voi olla jo ihan toisenlainen. Sanoi kuitenkin, että se voi hyvin vielä poistua hyvällä hoidolla ja verenpainelääkkeillä.

Onko täällä ketään, joka olisi sen onnistunut "parantamaan"? Taustaa sen verran, että vuosi sitten mulle lääkäri sanoi munuaisten toipuneen raskausmyrkytyksestä, arvot olivat normaalit ja nyt otettiin vasta seuraavan kerran näyte.
Kirjattu

Ainomaija

• Vieras
Vs: Valkuaista virtsassa, kohtalotovereita?
« Vastaus #1 : Syyskuu 19, 2018, 11:12:04 ap »

Moikka Lilliputti, 
minulla on tuo sama ongelma ja ollut jo pari vuotta, proteinuria. Yritin vähentää kaloreita ja vähensin hiilareita ja vaan lisäsin sitten proteiinipitoisten ruokien määrää.  Nyt olen yrittänyt katsoa, että en ainakaan lihatuotteita söisi ihan yhtä paljon kuin ennen ja valkuaismäärää olen vähentänyt eli viilin ja muitten maitotuotteitten syömistä. Vähän olen saanut lukemaa hiissattua vuodessa alaspäin, mutta ei se vieläkään ole normaalilla tasolla. Nyt en ole edes käynyt D-lääkärin vastaanotolla. Pitäisi kyllä mennä. 
Kirjattu

lilliputti83

• Vieras
« Vastaus #2 : Syyskuu 22, 2018, 11:06:42 ap »

Hei, onko verensokeritasosi laskenut tänä aikana, kun olet sitä saanut alaspäin? Ymmärsin, että tasapainoa parantamalla sen pitäisi siitä lähteä paranemaan.
Kirjattu

RR huipussa

• Jäsen
« Vastaus #3 : Syyskuu 24, 2018, 19:28:58 ip »

Eihän ollut kuukautisia näytteenantohetkellä ?
Kirjattu

vuodesta_63

• Intoilija
« Vastaus #4 : Syyskuu 26, 2018, 13:47:47 ip »

Olen saanut parannettua munuaisarvoa välttelemällä fosforia. Sitä on maitotuotteissa ja juustossa. Limsoista ainakin cola-juomissa on fosforia, koska sitä käytetään niissä maun paranteena. Leikkeleistä syön jonkin verran tuotteita, joissa on maininta "ei lisättyä fosfaattia".

Juustoon hullaantuneena ihmisenä tietysti kelju ruokavalio, mutta kyllä siihen on tottunut tässä hiljalleen. En tiedä onko tällä varsinaisesti tehoa munuaisten vajaatoimintaa vastaan tapellessa, mutta kyllä tämä munuaisten taakkaa vähentää.

Ihmeellistä, kuinka hankala on saada selvää tietoa siitä, miten rakennetaan munuaisystävällinen ruokavalio ???
Kirjattu
-Sick of pricks. Cure type 1 diabetes!-

Linkkejä

Insuliini ei lopu, vaikka kysyntä kasvaa

Julkaistu 29.11.2018 | 07:50