Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6850 jäsentä  •  416230 viestiä  •  19878 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi markjoke, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Charcot jalka  (Luettu 1512 kertaa)

asii92

• Vieras
Charcot jalka
« : Syyskuu 11, 2018, 18:27:48 ip »

Hei! Onko kenelläkään kokemuksia charcot jalasta? Miten parantunut, onko jalka parantunut normaaliksi ja kauanko parantuminen kestänyt? Onko hoidettu muuten kuin kipsillä/ortoosilla ja kuormituksen vähentämisellä esim. kirurgisesti?
Itsellä kyseistä vaivaa hoidettu kohta puoli vuotta. Vähän aikaa sitten kokeiltiin kuormitusta ilman ortoosia mutta aktivoitui heti uudelleen, ei kestänyt rasitusta. Kaipailisin vertaistukea, muiden kokemuksia charcot jalasta. Vähän hirvittää millainen jalasta tulee ja miten se parantuu kun ikääkin vasta alle 30 vuotta, tosin diabetesta olen sairastanut lähes saman verran.
Kirjattu

OlgaO

• Jäsen
Vs: Charcot jalka
« Vastaus #1 : Lokakuu 01, 2018, 13:08:34 ip »

Hei!
Mulla ollut chargot toisessa jalassa vuonna 2006. Huomasin sen heti alkuvaiheessa ja menin heti lääkäriin. Heti täysvarauskielto 3 kk ja kipsi. Sitten sain kipsin kanssa kävellä seuraavat kolme kuukautta. Lisäksi sain tiputuksella suoneen jotain luuta kovettavaa lääkettä kaksi kertaa.
Puolen vuoden päästä jalka oireili edellleen. Epäiltiin luutulehdusta ilman haavaa sekä chargoota. Taas varauskielto ja kipsi. Sekä antibioottitiputus kuukauden ajan jonka jälkeen vahvat antibiootit. Varauskielto ja kipsi oli varmaan vielä noin vuoden,samoin antibiootit.
Pitkä aika mutta jalka tuli kuntoon eikä sen jälkeen ole ollut ongelmia. Seisomatyökielto ja teetetyt pohjalliset enää siitä muistuttaa.

Mulla oli silloin kepit sekä pyörätuoli. Samoin keppien käytöstä jäätyneet olkapäät.

Tsemppiä! Koita jaksaa, mulla ainakin odotus palkittiin.
Kirjattu
D1 vuodesta 1982
Levemir ja Novorapid

Linkkejä