Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6778 jäsentä  •  415443 viestiä  •  19808 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi tuuttina, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Libre  (Luettu 1261 kertaa)

Dogge

• Vieras
Libre
« : Elokuu 02, 2018, 10:13:48 ap »

Oonko ainoa vai onko muitakin jotka ajattelee samalla lailla kun minä? Taas tänään polilla sanottiin että laitappa taas se libre kun lukio alkaa nii jaksat paremmin ja sitten puhuttiin jo jostain älypumpusta. Joo, ymmärrän sen pointin että libre on nopeampi kuin se tavallinen sormenpäästä otettava ja varmasti auttaa joitakin. Mutta mua se ahdistaa. Ahdistaa olla jokin viivakoodi jonka päältä vaan vedetään laite. On ollu aikasemmin pumppu eikä se ollu ollenkaa niin paha ku libre. Pitkät hiukset jää siihen kiinni, en halua näytellä sitä koska siitä on jo niin monta kertaa kysytty et mikä toi on. Jotenki ku ei jaksais ollenkaa tätä sairautta nii haluis unohtaa sen hetkeks ees jossain harrastukses ollessaan nii ei ku libre (tai pumppu) pitää raijaa sinne mukaan. Vaatteet jää kiinni libree ja sen  pois ottaminen sattuu. Ehdotettiin et mäki ottaisin joskus sen älypumpun. Mut en mä halua olla mikään kone! Tai niin se musta tuntuu. Kertokaa, onko kellään samoja fiiliksiä vai oonko vaa vanha kämäne ahdistunu fossiili joka ei halua hyödyntää teknologiaa?
Kirjattu

turma

• Vieras
Vs: Libre
« Vastaus #1 : Elokuu 03, 2018, 14:44:25 ip »

Hei, mulla on Libre ja ymmärrän kyllä noi tunteet. Toki se helpottaa arkea jossain määrin, mutta huonojakin puolia on. Itseäni ärsyttää kovasti juurikin noi kyselyt mitä sensorista tulee, ja on jotenkin uuvuttavaa peitellä sitä vaatteilla/siteillä/teipeillä. En ole mikään kävelevä tietokirja jonka tarvitsee selvittää sairauksiaan kaikille tuntemattomille ja puolitutuilla jotka sattuvat Libren huomaamaan. Puolen vuoden käytön jälkeen alkoi tulemaan myös aika häijyjä reaktioita sensorin liimaan iholla, mm. palamisen tunnetta, pistelyä, kutitusta ja iho on ollut aivan ärtynyt ja rakkulainen sensorin poiston jälkeen. Lisäksi lukemat ovat olleet yllättävän epätarkkoja ja laahaavat joka tapauksessa perässä siihen nähden mitä verensokeri juuri sillä hetkellä on, vs. verensokerimittari joka näyttää sokerin reaaliajassa.

Voisithan kokeilla älypumppua jos saisit siitä helpotusta, jos tuntuu että haitat on suuremmat kuin hyödyt niin voihan niistä laitteista aina luopua. :) Jos sulla on ok tasapaino ja pärjäät hyvin ilman Libreä tai pumppua, eipä siihen oikein voi pakottaakaan.
Kirjattu

Rasitusvamma

• Jäsen
« Vastaus #2 : Syyskuu 20, 2018, 14:23:16 ip »

Itse olen kyllä tykännyt libren käytöstä, ei ole kukaan ulkopuolinen tullut kysymään mikä se on. Ainoastaan kerran toinen diabeetikko tullut ihmettelemään miten olen saanut sensorin pysymään iholla. En edes yritä mitenkään peitellä sitä, tähän syynä sekin, että joissakin kaupoissa sensori on laukaissut hälyttimet ja on vain helpompaa kun sensori on selkeästi näkyvillä ettei tartte alkaa "riisumaan" jotta saisi sensorin esille ja selittämään että se saattaa olla syynä. Ikinä ei ole paljastunut muita syitä kuin, että vanha hälytysjärjestelmä on lauennut sensorin takia. Tätäkään ei onneksi ole viime aikoina tapahtunut, mutta kyllä se stressaan kun tietää niin voivan käyvän. :( Ja siis, ihan alunperin kiukkua aiheutti kun Ensimmäinen sensori toimi vain kaksi päivää, seuraava ei toiminut ollenkaan. Seuraava taisi pysyä pari päivää ennen loppua, mutta toimi muuten luotettavasti. Nyt 3 viimeisintä pysynyt ja toiminut loistavasti sen luvatut 2 viikkoa, hobiskin laskenut hieman. :)

Pumppua en kyllä uskaltaisi ottaa, kun se kuulostaa niin monimutkaiselta käyttää ja möyrin yön aikana niin monessa asennossa et varmasti letkut sun muut ois vinksin vonksin. Korkeat sokerit aamusella olis taattuja, ellei jopa ketoasiasidoosi. ::)

Mutta nää on näitä, et jokainen on yksilö ja toiselle sopivat hoitovälineet ja inskat ei sovi toiselle. Niin kuin ei inskamäärätkään oo kaikilla samat, se vasta hupsua olisi. Ja varmasti melko kohtalokastakin. :D
Kirjattu
"This world gives birth to infinite possibilities.
I am not one. If you are a possibility, then I'm an improbability, so I must be erased from the past and vanish from the future."

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #3 : Syyskuu 20, 2018, 20:34:49 ip »

Voi olla että olen väärässä mutta olen ymmärtänyt että jotkut ovat laittaneet  sen napin vatsaan.
Kirjattu

Linkkejä