Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6933 jäsentä  •  417402 viestiä  •  19955 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi hirax, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Onko havaintoja?  (Luettu 6184 kertaa)

D1-1978

• Veteraani
  • Levemir, Humalog, D1
Vs: Onko havaintoja?
« Vastaus #15 : Heinäkuu 01, 2018, 12:31:49 ip »

Minulla on mielettömän hyvä TK-D-lääkäri, joka aiemmin luennoi PKS-seudulla T1D:stä. Eli hyviäkin löytyy TK-puolelta! Myös ihan yleislääkäreissä, jos he ovat itse halunneet kouluttautua. T2D-potilaita on vain enemmän, siksi se tietous on TK-lääkärille tärkeämpää.

KuikkaKoponen: Vuosikokeille saan aina tupla-ajan, jotta kaikki ehtii: normaalikäynnille en minäkään tupla-aikaa saa. Olen todella tyytyväinen, enkä halua siirtyä todennäköisesti tulevaan HYKSn D-keskukseen, ennen kuin omani jää eläkkeelle.
Kirjattu

karhu

• Jäsen
Vs: Onko havaintoja?
« Vastaus #16 : Heinäkuu 05, 2018, 14:13:03 ip »

papelolle:

Espoossa on D1-hoito tosiaan keskitetty Jorviin.
Minutkin siirrettiin siellä yleisen terveydenhuollon piiriin yli kaksi vuotta sitten, mutta hoito on jatkunut edelleen samassa paikassa.
Luultavasti sinulla tapahtuu samoin.
Sitä en tiedä miksi siirto yleensä tehtiin, eikä ole tullut kysyttyäkään. Olisiko sinullakin ehkä kyse siitä, että hoitotasapainosi on hyvä.
Mulla on ilmeiseti hiilareiden rajoittaminen noin 50-100 g/vrk auttanut sokereiden tasapainoon. Ei tule juurikaan inskan annosteluvirheitä, eikä ylipainoa.
Hyvä tasapaino tarkoittaa myös sitä, että esim. Libreä ei tipu. Pumpusta puhumattakaan.
En nyt siitä piittaa, vaikka mielestäni Libre kuuluisi jo kaikille D1:lle ja asuinpaikasta riippumatta.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 05, 2018, 15:17:11 ip kirjoittanut karhu »
Kirjattu

Linkkejä