Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6896 jäsentä  •  416921 viestiä  •  19921 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Amatööridiabentti, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Loppuko?  (Luettu 22464 kertaa)

Reiska

• Lentävä kynä
Vs: Loppuko?
« Vastaus #15 : Huhtikuu 25, 2018, 16:49:38 ip »

Ei tämä hiljentyminen koske vain tätä keskustelua. Tuo feisbuukki syö lähes kaikkien voorumien käyttäjiä vaikka en ymmärrä kyllä miksi. Eihän se minun mielestä vastaa oikein mitenkään tämmöistä aiheittain jaoteltua foorumia. Kaikki "paska" työnnetään peräjälkeen oli kyseessä esim. pumpun toiminta, insuliinikynän neula, banaanin hiilarit, sensori, kukkamulta, ja taas sen jälkeen banaanista uus kysymys.
Erittäin osuvasti kuvattu tämä ongelma. Fb sopii huonosti sellaiseksi foorumiksi jossa kerääntyy arvokasta tietoa johon pitäsi päästä myöhemmin helposti käsiksi. Kp:ssä sentään on nämä eri aihealueet joka jotenkin pitää asiat ojennuksessa muttei kyllä estä asioiden hukkumista massaan jos kommentteja tulisi kovasti niinkuin joskus menneinä vuosina.

Mutta kyllä tämä Kp:n alustakin vaikuttaa hieman vanhalta ja kulahtaneelta. En tiedä onko tällä systeemillä mahdollista lukita ketjuja pysyvästi ylös mutta sellaisella systeemillä pystyisi vakioaiheet pitämään helpommin saatavilla. Sen ominaisuuden käyttäminen varmaankin vaatisi aktiivisempaa ylläpitoa ja tähän ei taida Diabetesliitolta enää löytyä aikaa ja resursseja.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 25, 2018, 17:06:59 ip kirjoittanut Reiska »
Kirjattu
D1 vuodesta 1977, pumppu 80-luvulta lähtien.
A-C Spirit Combo / Humalog + Aviva Combo vuodesta 2012.
Libre/MiaoMiao/xDrip+ 8/2018. Android APS 12/2018.

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #16 : Huhtikuu 25, 2018, 16:55:32 ip »

Tässä UK:n keskustelufoorumi joka ei tunnu mitenkään näivettyneeltä: https://www.diabetes.co.uk/forum/
Kirjattu

Diabetesliiton tiedotus

• Administrator
  • Vanha tekijä
« Vastaus #17 : Huhtikuu 26, 2018, 12:36:30 ip »

En tiedä onko tällä systeemillä mahdollista lukita ketjuja pysyvästi ylös mutta sellaisella systeemillä pystyisi vakioaiheet pitämään helpommin saatavilla. Sen ominaisuuden käyttäminen varmaankin vaatisi aktiivisempaa ylläpitoa ja tähän ei taida Diabetesliitolta enää löytyä aikaa ja resursseja.

Aiheen asettaminen pysyvästi ylös on teknisesti mahdollista ja peräti helppoa. Jos vain tietäisi, että mitkä aiheet ovat niitä, jotka ovat pysyvän kiinnityksen arvoisia.

terv. Johanna/DLT
Kirjattu

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Huhtikuu 26, 2018, 21:50:18 ip »

En tiedä onko tällä systeemillä mahdollista lukita ketjuja pysyvästi ylös mutta sellaisella systeemillä pystyisi vakioaiheet pitämään helpommin saatavilla. Sen ominaisuuden käyttäminen varmaankin vaatisi aktiivisempaa ylläpitoa ja tähän ei taida Diabetesliitolta enää löytyä aikaa ja resursseja.

Aiheen asettaminen pysyvästi ylös on teknisesti mahdollista ja peräti helppoa. Jos vain tietäisi, että mitkä aiheet ovat niitä, jotka ovat pysyvän kiinnityksen arvoisia.

terv. Johanna/DLT
Niitä kiinnityksiä pitäsi olla mahdollista tehdä useampi kuin yksi ja jokaisessa aihealueessa.
Nykyisin täällä on niin vähän keskustelua että sille ei ole tarvetta mutta jos olisi niin noiden aiheiden valinta kuuluisi moderaatorille mutta foorumin käyttäjät voisivat tietysti edotella sinne aiheita. Esimerkkinä sellaisesta aiheesta voisi olla joku kattava keskusteluketju siitä miten vaarallista voi olla silmänpohjille laskea HbA1c tasoa liian nopeasti.
Kirjattu

KuikkaKoponen

• Aloittelija
« Vastaus #19 : Huhtikuu 26, 2018, 22:28:15 ip »

Meillä tykätään tästä otsikoinnista. Itse olen vähemmän lueskellut, mutta kaveri on ahnas hakemaan vastauksia otsikoitten perusteella. Minut sai kirjoittajaksi niistä mistä keskenään puhutaan, kun hänellä sorminäppäryys alkaa olla vähissä. On aiemmin tykätty lukea pitkiä tarinoita reissuista ja erikoisista työkeikoista, vaan ovat nekin seikkailijat hävinneet.
Kirjattu

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Huhtikuu 26, 2018, 22:49:51 ip »

Itse olen vähemmän lueskellut, mutta kaveri on ahnas hakemaan vastauksia otsikoitten perusteella.
Tuolla oikeassa yläkulmassa on myös Haku-toiminto joka toimii ainakin yhden sanan hauilla mutta tuottaa ehkää liikaa osumia.
Kohdistutempia hakuja voi tehdä Googlen avulla jolla on tottunut hakemaan esim muutaman san yhdistelmiä.
Nämä jututhan näkyvät kaikille netin käyttäjille ja siksi Google ne myös löytää toisin kuin suljettujen Fb-ryhmien keskustelut.
Kirjattu

Turilas

• Jäsen
« Vastaus #21 : Huhtikuu 27, 2018, 21:17:59 ip »

Annoin palautetta häiriköivää viestiä kohtaan siinä samassa ketjussa. Viestini ja viesti, johon vastasin, on nyt poistettu. Tämä on täysin ok, mutta tässä tilanteessa, hyvin moderoiduilla foorumeilla, yksityisviestin kautta tuli tulisi myös palutetta miksi näin on tehty ja samoin myös toiselle osapuolelle. Yleisten foorumien käyttäytymissääntöjen mukaan minun viestini oli täysin väärässä paikassa. En kuitenkaan saanut mitään viestiä tästä yksityisviestitse. Tämä on huolestuttavaa, sillä kuten avautumiseni kohdehenkilö, myös minä tein väärin. Foorumin moderointi ei voi toimia vain pelkästään tuhottujen viestien voimin.
Kirjattu
LADA. Toujeo, Fiasp, metformiini. Omakustanteinen Libre.

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Huhtikuu 28, 2018, 13:26:43 ip »

^ Turilaksen ja valvoja mrs. Epätasa-arvo Johanna ovat haitaksi kp: n sananvapaudelle. Mulle ihan muuten sama..mut tätä rahoitetaan jäs.maksujen lisäksi myös verorahoilla.
Kirjattu

Taitsa

• Veteraani
« Vastaus #23 : Huhtikuu 30, 2018, 21:51:50 ip »

Te,ketkä olette kp:a, niin kirjoitelkaa, älkää olko hiljaa,kirjoitelkaa. Sori,että kirjoitin.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 30, 2018, 22:08:11 ip kirjoittanut Taitsa »
Kirjattu

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #24 : Toukokuu 01, 2018, 09:52:38 ap »

Yhdyn edelliseen kirjoittajaan. KIRJOITTAKAA ja hyviä asioita ei mitään vääriä ohjeita (niitäkin on paljon). "Pikkulääkäreitä" ei kuvioissa tarvita.
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Toukokuu 01, 2018, 15:07:19 ip »

Minä olen ollut mukana KP:llä 2000-luvun alusta. Ja kuinka hauskaa se olikaan: tietoa jaettiin, pohdittiin ratkaisuja yhdessä, tulokkaat otettiin avosylin vastaan. Tutustuttiin toisiimme livenä ja solmittiin elinikäisiä ystävyyssuhteita. :)

Vasta viime vuosina on tullut näitä yhden totuuden toitottajia, jotka ovat  löytäneet ITSELLEEN sopivan tavan hoitaa itseään ja tarjoavat sitä hyvänhyvyyttään kaikille sopivana totuutena. Samalla he unohtavat, että D on hyvin yksilöllinen sairaus: on monta tyyppiä ja niille vielä alalajejakin. Monet labiilin diabeteksen kanssa taistelevat ovat kokeneet, että heitä syyllistetään, kun kaikki ei käy niinkuin tanssi.

Esim äskettäin sairastunut aikuinen mieshenkilö saattaa olla ihan eri tilanteessa kuin lisääntymisikäinen, hormonitoimintansa kanssa tuskaileva lapsena sairastunut naishenkilö, jonka kuukauden jokainen päivä saattaa olla erilainen insuliinitarpeen suhteen. Syyllistäminen keskustelupalstalla ei paljon auta hoidossa?

Ihan samalla tavalla ykköstyyppiläisten on turha syyllistää kakkostyyppiläisiä vääristä elämäntavoista/kalliista lääkkeistä. Useimmat eivät lähde kinaamaan, vaan väistyvät positiivisempaan seuraan ja muille areenoille.

Näyttää olevan varsin yleinen ilmiö, että nettikeskustelut ovat muuttuneet varsin kireäksi vastakkainasetteluksi, eikä se edistä mitään. Sääli! :(
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

jester

• Veteraani
« Vastaus #26 : Toukokuu 01, 2018, 17:08:58 ip »

muistanko oikein       yli  85 vuotisten diabetikkojen   kuolleisuus on lisaantynyt.    se  on  hyva  juttu.   ennen  oli 85 v  hyvin  vahan,  nyt on  paljon enempi.    ovat  oppineet  hoitamaan  paremmin
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #27 : Toukokuu 01, 2018, 17:14:59 ip »

ihmettelen   onko taalla   monta  yli  85 v
Kirjattu

Dad

• Vanha tekijä
« Vastaus #28 : Toukokuu 01, 2018, 17:26:52 ip »

Minä olen ollut mukana KP:llä 2000-luvun alusta. Ja kuinka hauskaa se olikaan: tietoa jaettiin, pohdittiin ratkaisuja yhdessä, tulokkaat otettiin avosylin vastaan. Tutustuttiin toisiimme livenä ja solmittiin elinikäisiä ystävyyssuhteita. :)

Vasta viime vuosina on tullut näitä yhden totuuden toitottajia, jotka ovat  löytäneet ITSELLEEN sopivan tavan hoitaa itseään ja tarjoavat sitä hyvänhyvyyttään kaikille sopivana totuutena. Samalla he unohtavat, että D on hyvin yksilöllinen sairaus: on monta tyyppiä ja niille vielä alalajejakin. Monet labiilin diabeteksen kanssa taistelevat ovat kokeneet, että heitä syyllistetään, kun kaikki ei käy niinkuin tanssi.

Esim äskettäin sairastunut aikuinen mieshenkilö saattaa olla ihan eri tilanteessa kuin lisääntymisikäinen, hormonitoimintansa kanssa tuskaileva lapsena sairastunut naishenkilö, jonka kuukauden jokainen päivä saattaa olla erilainen insuliinitarpeen suhteen. Syyllistäminen keskustelupalstalla ei paljon auta hoidossa?

Ihan samalla tavalla ykköstyyppiläisten on turha syyllistää kakkostyyppiläisiä vääristä elämäntavoista/kalliista lääkkeistä. Useimmat eivät lähde kinaamaan, vaan väistyvät positiivisempaan seuraan ja muille areenoille.

Näyttää olevan varsin yleinen ilmiö, että nettikeskustelut ovat muuttuneet varsin kireäksi vastakkainasetteluksi, eikä se edistä mitään. Sääli! :(

Olen täysin eri mieltä kanssasi rakas Äskoo. Toki monien  muidenkin kanssa, mutta otan sut nyt maalitaulukseni, kun tiedän ettet siitä hätkähdä. Tämä vastine on tarkoitettu ystävälliseksi keskustelunavaukseksi, törkeästä tyylistään huolimatta.

"Minä olen ollut mukana KP:llä 2000-luvun alusta. Ja kuinka hauskaa..." - Kiva kun on ollut vain samanmielisiä silloin. Oli teillä varmaan mukavaa. Oma 10v kokemukseni on ihan paperia teidän hyvien ihmisten rinnalla.
"Vasta viime vuosina on tullut näitä yhden totuuden toitottajia," -Aha, jostain näkökulmasta 10 vuottakin on "viime vuosina". Maailma menee eteenpäin, vaikka ennen olikin kaikki paremmin.
"...jotka ovat  löytäneet ITSELLEEN sopivan tavan hoitaa itseään ja tarjoavat sitä hyvänhyvyyttään kaikille sopivana totuutena." Ja paskat. Kaveriporukkanne ei vaan kestä kuulla totuutta, kun olette niin kovasti itsellenne muuta uskotelleet. Toisten kuunteleminen ei todellakaan ole vahvuuksianne.
"he unohtavat, että D on hyvin yksilöllinen sairaus: on monta tyyppiä ja niille vielä alalajejakin." LOL. Teille ei kelpaa muu kuin omat konstinne, muuta sanovat ovat "yhden totuuden toitottajia"

Olet Äskoo Kohtauspaikan kannattavia voimia, toivottavasti tästä tulee vielä jotain ennen foorumin lopullista kuolemaa.
Ystävällisin terveisin,
DAD
puss o kram

Kirjattu
"Well managed diabetes is the leading cause of nothing", Dr. William Polonsky

"It never ceases to surprise me at the infinite capacity of the human mind to resist the introduction of useful knowledge." Thomas Raynesford Lounsbury

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #29 : Toukokuu 01, 2018, 18:37:55 ip »

^ samaa mieltä monin osin ja erikoisia noi (esim. Äskoon) käsitykset "viime vuosista". Luultavasti monet itse ovat ihan ilman mitään "suuttumusta" siirtyneet noihin  (osin jopa suljettuihin) f book ryhmiinsä noin viimesein reilun v.aikana ja toivottavasti noita uusia diabetestyyppejä/nimiä ei oteta julkisesti käyttöön sotkemaan asioita entisestään ja P. Puska pois eduskunnan diabetes ryhmästä . Ps. Olen kirjoitellut D liiton 2. Edelliselle johtajalle ja mm.lehtiinkin  ihan omalla nimelläkin D asioista muutamaan kertaan. 
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 01, 2018, 18:41:07 ip kirjoittanut rasvis »
Kirjattu

Linkkejä