Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6794 jäsentä  •  415650 viestiä  •  19836 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Aeer, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Pelottaa  (Luettu 2862 kertaa)

Merju

• Vieras
Pelottaa
« : Huhtikuu 13, 2018, 17:48:19 ip »

Hei kaikki  :)
Olen 2-tyypin diabeetikko vuodesta 2013. Lääkkeenä Metforem 500 Mg 2 tbl iltaisin. Näillä eväillä on menty kaikki nämä vuodet.
Liikunnasta ym. huolimatta paino nyt noussut ja tuntuu, että väsyttää koko ajan.
Nyt otettiin vuosilabrat ja katsoin tulokset: paasto 7,0 ja pitkäsokeri 44. Olen mittaillut vs-arvoja: paastot 6,5 - 7,7 ja aterianjälkeiset arvot 7,5 - 11. Kolesteroli kunnossa ( 10 v. ollut lääkitys ) ja verenpainearvot ovat omien mittausten mukaan ylärajoilla. Saas nähdä lisätäänkö verenpainelääkitystä?
Mutta se nyt on pieni murhe.
Kävin juuri ihotautilekurin luona, atooppinen ihottumani on paikoin saanut tulehdusreaktion. Sain tähän antibiootti- kortisoonirasvan. Lekuri epäili, että verensokeriarvot eivät nyt ole kunnossa.
Lisäksi toisen käden nimettömänä on jatkuvasti puuduksissa, näin ollut jo usean kuukauden ajan.
Apuuva, onko seuraavaksi vuorossa inska? Mahani ei oikein enää siedä lisälääkityksiä, on tuota lääkevuorta kertynyt vuosien mittaan erinäisten sairauksien takia.
Diabetesdiagnoosini sain aikoinaan samoilla labra-arvoilla, joten nyt hieman pelottaa.... :-\
terveisin Merju
Kirjattu

080750

• Vanha tekijä
Vs: Pelottaa
« Vastaus #1 : Huhtikuu 13, 2018, 18:52:01 ip »

Kakkosten lääkityksestä en tiedä mitään (olen D1) mutta sormen tunnottomuus voi johtua rannekanavan kireydestä/ahtaumasta ja siihen auttaa PIENI polikliininen leikkaus.
Kirjattu

Merju

• Vieras
« Vastaus #2 : Huhtikuu 14, 2018, 14:13:37 ip »

Kiitos vastauksesta  :)
Sitä hölmönä ajattelee heti ensimmäisenä, että nyt on saanut tämän diabeettisen neuropatian  ::)
Kakkoset, mitä mieltä olette noista vs-arvoista? Toki tapaan ensi viikolla lekurin, mutta olisi mukavaa kuulla teidänkin mielipiteitänne.
Kirjattu

mmol/L 5.0

• Vanha tekijä
« Vastaus #3 : Huhtikuu 14, 2018, 14:57:20 ip »

Kyllä sokeriarvosi ovat ihan kohtuulliset, tosin lievästi koholla.

Kannattaisi kysyä toiselta lääkäriltä noista puutumisoireista?
Kirjattu

hanna63

• Vieras
« Vastaus #4 : Huhtikuu 26, 2018, 13:20:44 ip »

Mulla on molemmissa ranteissa rannekanavan ahtaumat. Puutuminen saattaa hyvinkin johtua siitä.

Lääkityksestä en osaa sanoa mitään. Olen itse menossa lääkäriin vapun jälkeen, jolloin toivon, että mun arvioihin ja lääkätykseen otetaan ihan oikeasti kantaa.
Kirjattu

Merju

• Vieras
« Vastaus #5 : Huhtikuu 26, 2018, 18:11:43 ip »

Hei hanna63  :)
Onko noihin sinun rannekanavan ahtaumiin ehdotettu leikkaushoitoa? On aika inhottavaa kun yksi sormista on jatkuvasti puuduksissa ja sormen tuntokaan ei ole enää entisenlainen  :(
Kirjattu

hanna63

• Vieras
« Vastaus #6 : Toukokuu 04, 2018, 11:53:27 ap »

Kovin aktiivisesti lääkärit eivät ole ehdottaneet leikkausta. Enkä itsekään ole kovin halukas. Pärjään toistaiseksi ihan hyvin. Ei ole särkyjä kuin satunnaisesti, yöllä käytän tarvittaessa lepolastaa, vältän tiettyjä liikkeitä, jumppaan. Olen käynyt myös akupunktiossa ja fyssarilla. Nyt ei varmaan vuoteen ole ollut mitään hoitoja ranteiden suhteen.
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Toukokuu 04, 2018, 13:11:42 ip »

Jos olet terveyskeskus hoidossa. Kannattaisi ehkä pyytää lähete erikois sairaanhoitoon. Siellä varmaan muun ohella myös diabeteshoitoasi voidaan tsekata tarkemmin. Noista sokeriarvoista ei kyllä kannata huolestua tai pelätä inskalle joutumista.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 04, 2018, 13:13:45 ip kirjoittanut rasvis »
Kirjattu

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #8 : Toukokuu 04, 2018, 16:36:23 ip »

Rannekanavan avaus ei ole paljon muuta kuin verikokeen otto. Älyttömän pieni toimenpide. Molemmat ranteet avattu (ja nautin parin viikon sairaslomasta).
Kirjattu

Linkkejä

Insuliini ei lopu, vaikka kysyntä kasvaa

Julkaistu 29.11.2018 | 07:50