Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6900 jäsentä  •  416944 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Tyypin 1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Sinkki - vaikutus sokereihin  (Luettu 5429 kertaa)

Sofia06

• Jäsen
Sinkki - vaikutus sokereihin
« : Maaliskuu 23, 2018, 11:13:58 ap »

Olen nyt syönyt hieman yliannosluonteisesti sinkkiasetaattikapseleita flunssan vuoksi. En tiedä kuvittelenko vaan, mutta tuntuu että sokerit ovat vedelleet matalammalla kuin yleensä (ja vaikka on jonkinmoinen tauti päällä jolloin sokereiden pitäisi itse asiassa pikemminkin olla kohollaan). Oletteko muut havainneet tämmöistä?
Kirjattu

pitkälinja

• Vanha tekijä
Vs: Sinkki - vaikutus sokereihin
« Vastaus #1 : Maaliskuu 23, 2018, 15:38:35 ip »

Tollasen kopsasin netistä. Sinkkiä käytettiin ennen joissakin pitkävaikutteisissa insuliineissa.

Sinkki-insuliini-nauha
Sinkkisinsuliininauha, semyleeni, ultralente (sinkki-insuliinilentu, semilente, ultralente). Pitkävaikutteinen insuliini on samanlainen kuin protamiini-sinkki-insuliini, insuliini-sinkki-suspensio ja muut pitkävaikutteiset insuliinit.
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

RR huipussa

• Jäsen
« Vastaus #2 : Maaliskuu 23, 2018, 19:31:35 ip »

Toujeo sisältää sinkkiä...samoin Fiasp. Muita insuliineja en katsonut.
Kirjattu
Minimed 670G Fiaspilla

pitkälinja

• Vanha tekijä
« Vastaus #3 : Maaliskuu 25, 2018, 00:05:40 ap »

Älä nyt, vai on Fiaspissa ja Toujeossa sinkkiä. No sittenhän meikä saa sinkkikylpyjä oikein kunnolla, kun kumpikin on käytössä.  :o  Ei ole tullut mieleen tarkistella, mitä kaikkea näissä on.
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

RR huipussa

• Jäsen
« Vastaus #4 : Maaliskuu 25, 2018, 13:21:35 ip »

Myös minulla on tämä kompo käytössä.
Kirjattu
Minimed 670G Fiaspilla

pitkälinja

• Vanha tekijä
« Vastaus #5 : Maaliskuu 25, 2018, 15:17:47 ip »

Hyvä kombo, ainakin minulle. Paras 60 vuoden aikana!  ;D

Nähtävästä viestiketjun avaaja on oikeilla jäljillä sinkin suhteen.  ???
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2018, 15:19:46 ip kirjoittanut pitkälinja »
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

Sofia06

• Jäsen
« Vastaus #6 : Huhtikuu 03, 2018, 20:57:12 ip »

No mutta olipa mielenkiintoisia huomioita teillä!:) Mulla Fiasp ollut nyt kuukauden verran, pitkänä menee Levemir.
Kirjattu

RR huipussa

• Jäsen
« Vastaus #7 : Huhtikuu 04, 2018, 09:37:50 ap »

Silloin kun minulle ekku kerran kerrottiin Fiasp:n ominaisuuksista, niin tämä sinkki tuli puheeksi lääkärin kanssa.  Fiasp:ssa on myös b-vitamiinia ja mm näiden yhdistelmä aikaansaa nopean vaikutusominaisuuden.
Kirjattu
Minimed 670G Fiaspilla

pitkälinja

• Vanha tekijä
« Vastaus #8 : Huhtikuu 05, 2018, 13:32:26 ip »

Sofia6  Pitkän paikalle Toujeo, niin hyvin menee.  :)  Ensimmäiset kunnoin insuliinit yli 60 vuotta jatkuneen diabeteshistoriani aikana. Levemir on pomppuinsuliini, sokerit pomppii. Aivan liian lyhytvaikutteinen. Yli 10 vuoden kokemus siitäkin.
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

Sofia06

• Jäsen
« Vastaus #9 : Huhtikuu 10, 2018, 14:23:51 ip »

Kiitti vinkistä Pitkälinja! Täytyypä huomauttaa tuosta kun seuraavan kerran menen lääkärille. Jännä ettei siitä ole ollut edes puhetta, ehkä olin vaan niin innoissani Fiaspista etten muistanut koko Toujeota:) Paitsi että Fiasp on mun mielestäni kutakuinkin samanlainen kuin Novorapid...
Kirjattu

pitkälinja

• Vanha tekijä
« Vastaus #10 : Huhtikuu 11, 2018, 12:22:20 ip »

Duoda duoda Sofia06.  Fiaspia pitää laittaa aavistuksen enemmän, ja käyttää sitä kuukauden pari vähintään, niin alkaa huomaamaan ettei sokerit nousseetkaan samalla tavalla aterian jälkeen.
Häntä eli vaikutuksen pituus on kyllä samankaltainen, kun Novorapidissa. Seuraile nyt kuukausi pari vielä, niin huomaat ilmeisesti eron. Mutta Toujeo on kyllä haka. Elimistön sopeutumista Toujeoon kannattaa sitäkin odottaa, kokemukseni mukaan ainakin puolisen vuotta.  ;)

Monenlaista tököttiä olen 60 vuoden aikana lykännyt sisääni, possun ja lehmän insuliineista alkaen, mutta tämän nykyisen yhdistelmän vertaista en ole kokenut koskaan ennen.
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

Tuukka

• Aloittelija
« Vastaus #11 : Huhtikuu 16, 2018, 21:29:59 ip »

Olen syönyt ihan perussinkkitabletteja pitkään tietämättä Toujeon sinkistä. Voisi kai tätä sinkkitablettiannostusta vähän rajoittaakin jo. Luulin että sinkki auttaa flunssan ehkäisyssä, muta olenpa kuitenkin säästynyt tämän talven flunssilta toistaiseksi..
Kirjattu

timo

• Aktiivinen
« Vastaus #12 : Huhtikuu 17, 2018, 19:58:16 ip »

No sen verran vähän saat inskasta sinkkiä, ettei sillä ole mitään merkitystä.
Kirjattu

pitkälinja

• Vanha tekijä
« Vastaus #13 : Huhtikuu 17, 2018, 23:03:45 ip »

Ei insuliiniin merkityksettömiä aineita laiteta, en usko. Eli kyllä sillä on merkitys ihsuliinin vaikutukseen.

Muuhun sinkin syöntiin en osaa ottaa kantaa. En muista syöneeni sinkkiä tämän liki 68 vuoden aikana.  ;) Sen vaan tiedän kokemuksesta, että tasainen vaikutus Toujeossa. Ja Fiaspin luvattu nopeus on myöskin tosiasia. Se tuossa Fiaspissa on, että jos sokrut karkaa korkealle, niin määrää on kyllä reilusti lisättävä ruokailua varten. Ja häntä ei ole kaikissa tilanteissa ihan suotava, se on pitkä esim. Humalogiin verrattuna.
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

karhu

• Jäsen
« Vastaus #14 : Huhtikuu 24, 2018, 14:44:11 ip »

En myöskään usko, että mitään turhia lisäaineita insuliiniin laitettaisiin.
Lisäaineiden tarkoitus on tietääkseni nopeuttaa ja tasapainottaa pistetyn insuliinin teho verenkiertoon.
Tällä htkellä diabeetikot elävät yhtä pitkän elämän kuin muutkin.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 24, 2018, 15:37:54 ip kirjoittanut karhu »
Kirjattu

Linkkejä