Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6676 jäsentä  •  414220 viestiä  •  19691 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Hipshaps, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Onko 2-tyypin diabeetikoilla FreeStyle Libreä käytössä ?  (Luettu 604 kertaa)

Luontotassu

• Vieras
Onko 2-tyypin diabeetikoilla FreeStyle Libreä käytössä ?
« : Tammikuu 31, 2018, 09:11:03 ap »

Tervehdys !

Onko 2-tyypin diabeetikoilla Libreä käytössä ja millä perusteilla olette saaneet käyttöönne.

Itse olen ammatiltani Lähihoitaja ja Erityisryhmien vesistöohjaaja.
Tiedusteluista huolimatta en ole saanut edes Libreä koekäyttöön 2 viikon sensorointi ajalle.

Hoitotasapainoani ajatellen ja työtäni ajatellen tuo Libre olisi hyvä.
Kirjattu
D2 vuodesta 2007
Tablettihoito + Toujeo + NovoRapid

ERKKU

• Aktiivinen
Vs: Onko 2-tyypin diabeetikoilla FreeStyle Libreä käytössä ?
« Vastaus #1 : Tammikuu 31, 2018, 13:38:34 ip »

Omalta kohdaltani voin sanoa n. 8 anturin kokemuksella, ettei sovi minulle. On siksi isot heitot ja ison osan ajasta näyttää anturivirhettä. Ostin ko. anturit Ruotsista, liekö olleet 2-laatua. Nytkin näytti 2,9 kun liuska näytti 4,7. Näin on.
Kirjattu

justiina

• Matkailija
« Vastaus #2 : Helmikuu 01, 2018, 16:17:48 ip »

Muistakin ketjuista oon lukenu et Librellä olis heitoo..voisko johtua huonosta laitteesta, tai käytön opetuksesta. Eihän mikään laite ole idioottivarma mut ottaisin Libren kokeiluun jos saisin. ja voisi sitten toisella mittarilla  Kontrolloida. Onhan normi mittarissakin virhelähteiden mahdollisus mahdollinen....kylmät kädet.puristellaan sormea liian kovaa(kudosnestettä liuskaan ) liian matala tulos.. tai ei oo pesty käsiä ja sitä ennen liikutettu jotai sokeri pitoista.Liian korkea tulos.

Jos epäilee sokerimittaustulosta ja vointia. Mittaus uusiksi. Esim eräs iäkkäämpi rouva mittauksessa sai jotain 15-16 arvoikseen. Vointi hyvä. Onneksi ei mennyt kuitenkaan korjaamaan oli muistanut syöneensä omenan ja ennen toista mittausta pesi kätensä, jolloin tulos oli 5-6 välillä.

Kyllä vaan kun pieni veripisara edustaa koko elimistön tilaa on oltava huolellinen mittauksien suhteen.
Jaa-a mistähän Libren sais. Ostaisin ehkä itse vaikka kalliita ovat anturit. Oma tk ei ainakaan vielä anna kakkosille. :P

Kirjattu

ERKKU

• Aktiivinen
« Vastaus #3 : Helmikuu 01, 2018, 21:53:15 ip »

Libren mittaustapaan ei voi vaikuttaa. Se on käsivarressa ohjeen mukaisella alueella, ja sen lähettyville tuodaan lukulaite. Ja tulos luetaan, tai se ilmoittaa anturivirheestä...ota 10 min. päästä uudestaan.
Minulla kun ei ole "alleja" ollenkaan voisi olla yksi syy toimimattomuuteen. En tiedä.
Kirjattu

Linkkejä