Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6933 jäsentä  •  417408 viestiä  •  19955 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi hirax, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: D1+ahdistuneisuushäiriö ja paniikit, kohtalotovereita?  (Luettu 2196 kertaa)

dn85

• Vieras
D1+ahdistuneisuushäiriö ja paniikit, kohtalotovereita?
« : Tammikuu 23, 2018, 12:59:20 ip »

Ahdistuneisuushäiriö ja paniikit on ollu mun kaverina suunilleen 10vuotta. Välillä paniikit pysyttelee taka-alalla, välillä taas on aikoja kun niiden kanssa on vaan selviydyttävä. Tästä aiheesta ei tee mieli naamakirjan puolella huudella koska en halua koko kylän ja työpaikan tästä tietävän.

Sikäli itsellä hyvä tilanne että olen päässyt kelan terapiaan ja onni on ollut löytää mulle sopiva terapeutti.

Onko muita ketkä näiden juttujen kanssa painiskelee? Deen kanssa ei oikein hauska yhdistelmä, ja paniikkeja en kyllä toivoisi pahimmalle vihollisellekaan.
Kirjattu

pitkälinja

• Vanha tekijä
Vs: D1+ahdistuneisuushäiriö ja paniikit, kohtalotovereita?
« Vastaus #1 : Tammikuu 23, 2018, 14:09:58 ip »

Arveletko diabeteksen stimuloivan paniikkihäiriötäsi?

Oli mullakin nuorempana joissakin tilanteissa hetkellisiä oireita, koin että syy oli muualla kun diabeteksessä. Nyt kun psyykkinen tilani on turvallinen, ei paniikkihäiriöitä ole ollut. 

Psyykkistä ylikuormittumista, voi olla että diabeteskin pelottaa niin paljon, että tulee näitä paniikin omaisia pelkokohtauksia. Mielenkiintoista lukea muidenkin kokemuksista. Lieneekö diabeetikoilla muita enemmän paniikkihäiriöitä?  ???
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

dn85

• Vieras
« Vastaus #2 : Tammikuu 23, 2018, 14:41:59 ip »

Deellä tuo tähän pään toimimiseen oman osansa, tuskin kovin moni "normaali" joutuu itseään niin paljon tarkkailemaan kuin ykköstyypin diabeetikko... huonoa tuuria että joku tai moni asia nämä oireet aikoinaan laukaisi.
Me ollaan myös persoonaltamme omanlaisiamme ja minä olen sitten sitä herkempää lajia.

Joskus pelottaa se että tää tulee työpaikalla ilmi. Lapsuudenperheessä tämä on niitä mistä ei puhuta-aihe, saatikka että joku saa tietää.

Ekan paniikkikohtauksen sain aikoinaan autoa ajaessa. Sellasia tulee joskus vieläkin. Jos joku on sellaisia kokenut niin tietää kuinka kamala se tilanne on.
Kirjattu

unse

• Vieras
« Vastaus #3 : Tammikuu 23, 2018, 15:51:50 ip »

Heip, toki on meitä muitakin. :) Nuorempana varsinkin saattoi tulla useamminkin paniikkikohtauksia, mutta ne ei tuntunu niin hirvittävän kauheilta, sillä jokainen perheenjäseneni on paniikkihäiriöstä kärsinyt. Itse kyllä koin kohtausten liittyvän nimenomaan diabetekseen ja hypopelkoon, plus sitten vielä tuo geenirasite siihen päälle.. Kyllä niitä paniikkeja vieläkin silloin tällöin tulee, mutta itse olen huomannut että helpottaa heti kun sanon vaikka työkaverille että nyt ei oo hyvä olo. Itsekseen kun panikoi niin ahdistus vain ruokkii itseään. Ja on aina Libre käden ulottuvilla, vähentää "turhia" hypopaniikkeja huomattavasti.
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Tammikuu 23, 2018, 16:33:56 ip »

Tuttua on ja aina, jos joudun menemään vaikka täysiin joukkoliikenne välineisiin, niin sokruja joutuu varmuuden vuoksi kohottelemaan. Tosin näissä pk seudun nykyisissä täpö täyteen ahdetuissa metroissa yms.ne kohoaa jo ihan itsestäänkin v ja stressi käyrän nousun takia.
Kirjattu

TanjaM78

• Vieras
« Vastaus #5 : Tammikuu 23, 2018, 20:46:41 ip »

Olen toipumassa paniikkihäiriöstä. Apuna on Libre ja pussillinen kikkoja joilla selviytyä.
Ajoittain otetaan takapakkia, mutta sitten vain on pakko päättää, että selviää tästäkin hetkestä hengissä. ☺
Suuri apu oli psyykkarista ja tietysti omasta kiinnostuksesta psykologiaan ja itsensä tuntemiseen. Ja ehkä luottamus ainakin yleisillä paikoilla siihen, että muut auttavat. ( jos romahdan tai sokerit laskevat jne...)
Suuret tsempit kaikille asian kanssa painiville !
Kirjattu

Linkkejä