Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6915 jäsentä  •  417191 viestiä  •  19934 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Hajonnut, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Alkoholi  (Luettu 9687 kertaa)

Friita

• Lentävä kynä
Vs: Alkoholi
« Vastaus #15 : Tammikuu 18, 2019, 20:59:11 ip »

Taas tuli selväksi, ettei kaikkia koskevaa yleistä sääntöä olekaan.
Yllätys itselleni oli, että jollakin alkoholi jopa nostaa sokereita rajusti.

Kyllä, sokerit menee ihan omia ratojaan, tämänkään vuoksi ei viitsi usein mitään alkoholipitoista ottaa. Pitää olla ns paremmat juhlat  ;D
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

jester

• Veteraani
« Vastaus #16 : Tammikuu 18, 2019, 21:55:23 ip »

viina ja   kalja   lisaa  ruoka halua
Kirjattu

tapsa

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Tammikuu 19, 2019, 12:21:50 ip »

Viime aikoina kun on ollut sensori käytössä, on selvinnyt tästäkin asiasta jotain omalla kohdalla. Uskon silti, että tämäkin asia on aika yksilöllinen ja usein alkoholin kanssa nautitaan jotakin muutakin, kuten hyvää seuraa, hh-pitoista ravintoa, liikuntaa...

Mutta sellaisen positiivisen havainnon olen itselläni huomannut, että voimakas aamunkoittoilmiöni (insuliinitarpeen voimakas nousu aamutunteina) lähes eliminoituu, jos illalla olen nauttinut hieman alkoholia (yhden oluen, tilkan brändiä). Yön aikana ei muutosta näy, mutta aamupäivän tunteina saa olla tarkkana sekä ravinnon että liikunnan suhteen. Puolen päivän jälkeen tila normalisoituu.

En varsinaisesti suosittele kenellekään, mutta tällainen etu varmistui lopullisesti vasta sensorikäyrän avulla.

Kirjattu
tapsa, d1 vuodesta 1953, Animas-pumppuhoitoa  yli 14 v ja nykyisin Lispro:lla

Vene67

• Vieras
« Vastaus #18 : Tammikuu 19, 2019, 13:44:14 ip »

Saman kans huomannut. Muutama lasi esim. punaviiniä tai olutta niin ei nouse sokerit aamuyöstä vaan tasainen käyrä.
Kirjattu

SpeedoPasanen

• Aloittelija
    • DiaChats.com
« Vastaus #19 : Toukokuu 08, 2019, 17:57:38 ip »

Mutta sellaisen positiivisen havainnon olen itselläni huomannut, että voimakas aamunkoittoilmiöni (insuliinitarpeen voimakas nousu aamutunteina) lähes eliminoituu, jos illalla olen nauttinut hieman alkoholia (yhden oluen, tilkan brändiä).

Sama täällä. Mulla on itseasiassa koko viikonlopun normaalia tasaisempi käyrä jos pe tulee vähän viskiä maistettua. Viski, kirkkaat, sokerittomat siiderit ja viini menee ilman akuutteja vaikutuksia. Tämä ei ole kuitenkaan suosittelu :D

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07