Kohtauspaikka > Diabetes ja ravinto

Alkoholi

(1/4) > >>

Kelmi:
Kuinka paljon voit ottaa turvallisesti alkoholia, ilman että sokerit laskee/nousee liiaksi?

timco:
Ainakin pitää pystyä itse mittaamaan ja pistämään.
Hypot ovat humalassa erityisen vaarallisia koska maksa ei silloin pysty vapauttamaan sokeria elimistöön. Taju/henki lähtee helpommin...

äskoo:

--- Lainaus käyttäjältä: timco - Joulukuu 13, 2017, 09:00:06 ap ---Ainakin pitää pystyä itse mittaamaan ja pistämään.
Hypot ovat humalassa erityisen vaarallisia koska maksa ei silloin pysty vapauttamaan sokeria elimistöön. Taju/henki lähtee helpommin...

--- Lainaus päättyy ---

Ja vielä krapulavaiheessakin vs. saattaa painua liian alas.

Miten torjua hypoja:
- juoda makeita juomia
- syödä juomisen ohessa
- baarista snagarin kautta kotiin

ERKKU:
Sokerittomien alkoholien kohdalla en ole huomannut oikeastaan muutosta sokeriin. Enemmänkin on, että tulee huolimattomaksi tarkistusten kanssa. Jokainen nauttinut sen tietää. Ei kaiketi jokaisen ryypyn välissä tarvitse tankata? Kyllä terveeseen verrattuna on oltava selvä ero ryyppyjen määrässä, ei diabeetikko voi "perskänniä" ottaa se on selvä. Oluet nostavat kyllä melkoisesti, lähes yhden yksikön tölkkiä kohden. Esim. saunaoluet ovat ainakin minulla jääneet siksi pois.

Toukokuu1965:
Mun oman kokemuksen mukaan alkoholia voi kyllä ottaa mutta hyvin harvoin ja hyvin vähän. :)

Äskoon listaan lisään vielä kaverit. Etenkin nuorilla jotka kokeilevat alkoholia, on hyvä olla mukana kaveri joka tietää diabeteksesta ja joka osaa pitää kaverista huolta. Eikä tämä hullumpi ohje ole aikuisillekaan, etenkään  jos meinaa enemmän ottaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta