Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6929 jäsentä  •  417344 viestiä  •  19953 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi EiSi, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Löytyykö vanhoja kohtauspaikkalaisia?  (Luettu 29360 kertaa)

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
Löytyykö vanhoja kohtauspaikkalaisia?
« : Joulukuu 01, 2017, 23:12:10 ip »

Palasin tänne takaisin ja kaipailen vanhoja konkareita. Ehkä noin  5-10 vuoden takaa. Kiinnostaisi mitä kuuluu tällähetkellä.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 01, 2017, 23:27:34 ip kirjoittanut LIISA (v.m -67-) »
Kirjattu
G 640+ Humalogi

äskoo

• Lentävä kynä
Vs: Löytyykö vanhoja kohtauspaikkalaisia?
« Vastaus #1 : Joulukuu 02, 2017, 08:01:30 ap »

Palasin tänne takaisin ja kaipailen vanhoja konkareita. Ehkä noin  5-10 vuoden takaa. Kiinnostaisi mitä kuuluu tällähetkellä.

Terve Liisa,
periaatteessa kuuluu ihan hyvää. Vähän tässä on vanhennuttu ja pikkukremppaa tullut, mutta kai niitä olisi tullut ilman diabetestakin.
Meillä taitaa olla sama pumppumalli käytössä eli ollaan samassa FB-ryhmässä. :)

Vieläkö harrastat hiihtoa ja muuta liikuntaa, kuten ennen?
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Joulukuu 02, 2017, 16:56:07 ip »

Kyllä liikun entiseen malliin. Hiihtää ei viime vuosina ole näillä leveysasteilla oikein kauheesti voinut, kun lunta ei pahemmin ole. Sen verran kuitenkin, että 50 vuotis päiväni hiihdin 50 km Paljakassa. Muuten kerran pääsi tohon vieressä olevalle ladulle hiihtään, muuten piti ajaa Kauppiin tykkilumi baanalle. Tules vaivat riivaa tällä hetkellä Tos oireyhtymä ja silmässä uudissuoni räjähtänyt, kuukauden ponnistelukiellossa.... toteutunut huonosti. Parinviikon päästä katsotaan tarviiko laseria vai paraneeko itsestään.

Kirjattu
G 640+ Humalogi

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Joulukuu 04, 2017, 19:18:29 ip »

Heippa Liisa! :)

Täälläkin edelleen pumppaillaan. Sensoroiva pumppu, Medtronicin Veo, on ollut mulla nyt reilut 4 vuotta. Hirmuisen tyytyväinen olen pumppuun ja se on lisännyt hoitomotivaatiotakin.

Tämän vuoden maaliskuussa aloitin oman kuntorempan kävelemällä päivittäin ja nyt menee jo 10-15 km päivässä. Toki tilanteen mukaan mennään sillä toisinaan reuma oikuttelee ja kipeät polvet estää kyllä liikunnan tehokkaasti. Mutta periksi en anna.

Täällä KP:lla on nykyään aika hiljaista mutta kiva kun palasit palstalle!

Tsemppiä silmien kanssa!

Toukkis
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

pitkälinja

• Vanha tekijä
« Vastaus #4 : Joulukuu 04, 2017, 23:33:46 ip »

Vuoden 2004 paikkeilta olen ollut täällä kirjoilla. Silloin olin Diabeteskekuksessa Aitolahdella.

Nyt ruojat OVAT SEN VAIHTANEET TAMPEREEN KESKUSTAN KATUPÖLYJEN JA MELUN KESKELLE.  :'(

Ei ole tämän 60 vuoden aikana pumppua kertaakaan tarjottu minulle. Vähän ihmettelen, kun niitä näyttää olevan täällä yhdellä jos toisellakin? Kovin epätasaista tämä hoitoväline- politiikka näyttää Suomessa olevan?
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #5 : Joulukuu 05, 2017, 18:55:19 ip »

Syksyllä 2002 olen tämän kirjoittelun aloittanut ja melko ahkerasti ollut kuvioissa mukana. Kuten pitkälinja kirjoitti niin pumppua ei hänelle ole tarjottu EI myös minulle. En sitä kyllä edes kaipaa. Libreä olen pyytänyt ja pyytänyt. Pistin viestiä D-hoitajalle ja pyysin näyttämään sen myös lääkärille. Mitään ei ole kuulunut. Totesin että ehkä meistä vanhoista halutaan päästä eroon jotta Kela pääsee halvemmalla. Ehkä tässä on sama periaate kuin siinä että koskaan en päässyt kuntoutukseen (ollessani työssä). Minua kymmenen vuotta nuorempi kollega oli kuntoutuksessa kolme kertaa.
Kirjattu

pitkälinja

• Vanha tekijä
« Vastaus #6 : Joulukuu 05, 2017, 19:42:29 ip »

Eräs Lempääläinen henkilö joutui muuttamaan hoitonsa Tampereelle, Libren vuoksi ja sai Libren. Itse asiassa Tampereelta ehdotettiin ratkaisua.

Kohtahan se soten myötä onnistuu? Vai kuinka?  :o
Jos paikkakunnan terveyskeskusta johtava lääkäri kuvittelee joutuvansa omasta pussistaan maksamaan hoitotarvikkeet, niin syntyy hyvin koomisia tilanteita.   :-\  Tällaisista jarruhenkilöistä pitäisi päästä eroon. Saas nähdä tuleeko sotesta apuja tähän? Toivottavasti.
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

mummukka

• Vanha tekijä
« Vastaus #7 : Joulukuu 06, 2017, 08:18:32 ap »

[quote author=Toukokuu1965 link=topic=1878339.msg2062607#msg2062607 date=1512407909.

Tämän vuoden maaliskuussa aloitin oman kuntorempan kävelemällä päivittäin ja nyt menee jo 10-15 km päivässä. Toki tilanteen mukaan mennään sillä toisinaan reuma oikuttelee ja kipeät polvet estää kyllä liikunnan tehokkaasti. Mutta periksi en anna.

[/quote]

Joko hauveli jaksaa mukana pitkät lenkit ?
Kirjattu

Bebe

• Veteraani
« Vastaus #8 : Joulukuu 06, 2017, 17:31:53 ip »

Moi, Liisa!
Oon ollut KP-läinen iät ja ajat, nykyisin minäkin melko passiivinen. Kiva kuulla sinusta!  Hyvä ryhmä tämä on ja oli :)  Itse voin mainiosti, kynälinjalla menen mutta mulla on nykyisin perusinsuliinina Tresiba omakustanteisesti ja siihen lisäksi muutama yksikkö tarvittaessa Humalogia.  Libreä ei ole, eikä pumpusta ole keskusteluja käyty. Tosin kumpaakaan en haluaisikaan!
Voi hyvin!
Kirjattu
Ei ikinä periksi
Bebe, D1 vuodesta 1970
Tresiba kokeilussa + Humalog 1-5 kY / vrk 
ja liikuntaa niin paljon kuin ehtii. Ja  ruokatarkkuus

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2
« Vastaus #9 : Joulukuu 08, 2017, 19:23:29 ip »

Olen tullut diagnoosin myötä keskustelemaan 6/2012. Jonkinlaista kiinnostusta aiheeseen on ollut jo vuonna 2006, jolloin olen tänne rekisteröitynyt. En muista niiltä ajoilta nimimerkkiäsi. Olen saanut silloin alkuaikoina hyviä neuvoja kun olin pallo hukassa. Nykyisin tulee kirjoiteltua vähemmän tänne. Ja välillä hoitomotivaatio on ollut huono.
Kirjattu

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Joulukuu 08, 2017, 22:28:29 ip »

Heipsan! Täällä ollaan :D
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Joulukuu 09, 2017, 11:33:35 ap »

Lainaus käyttäjältä: mummukka

[/quote

Joko hauveli jaksaa mukana pitkät lenkit ?

En ota koiraa vielä pitkille lenkeille mukaan vaikka kyllähän se lähtisi. :D

Viiman kanssa juostaan metsässä ja kävelylenkit on 2-3 km mittaisia kun koiralla on ikää vasta 4,5 kk. Kovasti kyllä odotan yhteisiä pitkiä lenkkejä. :)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Joulukuu 10, 2017, 22:15:35 ip »

Mulla on ton käyttäjätunnuksen kanssa muistamis ongelma. Täytyy kirjoittaa paperille. 13.12 0n silmälääkäri ja saas nähdä mitä tuleman pitää.... jännittävää. Silmälasihankinta meni vähän poskelleen. Piti tulla monitehot, mutta ekat lähti takuu korjaukseen. korjatutkaan ei sopineet, niin nyt tuleekin lukulasit. Monitehot maksoivat 860 euroa ja noi tulevat lukulasit 650 euroa. Hintaeroa ei korvata. Hajataiton korjaukset tekivät kaukonäköön kepposet ja minä en tottunut vääristymiin. Olisi tarvinnut ennemmin hankkia monitehot, että asia olisi onnistunut. Onneksi kaukonäkö on vielä niin hyvä, etten tarvitse siihen laseja. Haluaisin, ettämulle tehtäisi hajataiton korjausleikkaus, mutta luulempa vaan, etteivät kajoa silmiini siksi, jos kohta joudutaan operoimaan muutenkin. Vuotava silmä on laaseroitu melko täyteen ja tulevalla käynnillä selviää mitä tehdään.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Joulukuu 10, 2017, 22:20:48 ip »

Kiva kuulla teistäkin. Hyvää joulunodotus aikaa kaikille!
Kirjattu
G 640+ Humalogi

MiniMi

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Joulukuu 16, 2017, 18:25:18 ip »

Minäkin täällä vielä olen, vaikka käynkin palstalla toodella harvoin tätä nykyä (olen ikikirjautuneena, joten ei tarvitse muistaa salasanaa jota en kuitenkaan muistaisi)..... Mulla nyt elämä on jatkunut melko tasaseti.... suurin muutos oli nyt muutama viikko alkanut dialyysi taas. Siirrännäinen jaksoi voain 12½ vuotta, mutta nyt tuntuu ihanalta käydä taas kolmesti viikossa dialyysissa kun huomaan voinnin parantuvan aimoharppauksin  :D ::) . Ei mikään huono viiskytvouotis-saavutus sulta  :) (omaani vietin mieheni kanssa Ruotsinlaivalla toukokuussa, ja ois pitänyt jättää menemättä kun olin niin huonona etten hyvistä juurikaan päässyt pois  :-[ )
Ihanaa joulunalusta ja oikeen hyvää jatkoa  :)
Kirjattu
D1 vuodesta -72 + "kaikki" liitännäiset + vähän muitakin juttuja
Kokemus on hyvä opettaja,joka lähettää sikamaisen kalliita laskuja

Linkkejä