Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6778 jäsentä  •  415443 viestiä  •  19808 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi tuuttina, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Arvaamattomat hypot  (Luettu 19015 kertaa)

jester

• Veteraani
Vs: Arvaamattomat hypot
« Vastaus #60 : Heinäkuu 17, 2018, 19:14:08 ip »

www.lowbloodsukaralarm.com                 tutustukaa,     jos vaikka  toimisi
Kirjattu

pitkälinja

• Aktiivinen
« Vastaus #61 : Elokuu 06, 2018, 12:09:21 ip »

No ei toimi.  Mitä sitten arvaamattomiin hypoihin tulee, niin sokerien käyttäytyminen ihmisessä on ihan ihmisestä riippuvainen. Kahta samanlaista diabetestä ei ole olemassakaan. Ja iän mukana muuttuu diabetes samallakin henkilöllä.

Mulla ei ole kokemusta "niillä hilkuilla" elämisestä, eli tarkasta sokerikontrollista tämän 61 vuoden aikana. Kuvittelisin vaan että laiha ihminen kova liikkumaan ja sokerit "niillä hilkuilla", on vähän väliä "arvaamattomilla" hypoilla.  :)  Mene ja tiedä?  :o
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #62 : Elokuu 06, 2018, 20:16:28 ip »

Pitkälinjan kanssa olen samaa mieltä asiasta. Tuntemuksetkin häviävät vuosikymmenten kanssa (myös 61 v sairausvuosia).
Ehkä "pumppuilijalla" on parempi mahdollisuus hoitaa hypoja kuin (minulla) kynienkäyttäjällä. En ole edes saanut Libreä.
Kirjattu

karhu

• Jäsen
« Vastaus #63 : Elokuu 12, 2018, 11:19:40 ap »

Luulen minäkin, että pumpulla on helpompi ehkäistä sekä hypoja että hypereitä. Kokemusta ei ole eikä taida heti tullakaan, samoin Librestä on turha edes haaveilla näillä näkymin.
Sairastuin D1:n vasta 61-vuotiaana noin 4 vuotta sitten.
Pidän hiilareiden rajoittamista parhaana keinona sokeritason hyvänä pitämiseen. Sitä on helppo kokeilla, sillä se ei vaadi mitään nälkäkuuria. Satunnaiset isommat hiilarimäärät johtavat aina itselläni sokerien heittelemiseen.
Ainakaan vielä ei henkilökohtaisesti ole tapahtunut muutosta taudin kulussa. Inskojen (Lantus ja Fiasp) määrät ovat samat mihin ne alun jälkeen vakiutuivat. Olen pitänyt pitkäsokerin jatkuvasti terveen tasolla, sillä se on osoittautunut helposti mahdolliseksi. Tosin eri keinoin kuin D-liitto hiilareista määrittää. Sekin on kyllä lieventänyt selvästi kantaansa.
Lääkärit ja hoitajat eivät ole edes yrittäneet puhua ruokavaliotani vastaan. Tulkitsen sen hyväksynnäksi.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 12, 2018, 11:33:42 ap kirjoittanut karhu »
Kirjattu

pitkälinja

• Aktiivinen
« Vastaus #64 : Elokuu 12, 2018, 14:09:33 ip »

karhu   Oma insuliinituotanto ilmeisesti tasaa.  ???
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

karhu

• Jäsen
« Vastaus #65 : Elokuu 14, 2018, 02:43:18 ap »

pitkälinja:
Samaa olen itsekin epäillyt. Mitään testejä ei ole tehty, eikä ole kuulemma tarpeenkaan, sanoi lääkäri. Ihmeen helppohoitoinen on oma tautini toistaiseksi ollut.
Pakko kuitenkin toistaa, että hiilarien vähennys helpottaa hoitoa paljon. VHH-tietoa olen etsinyt netistä ja kirjoista. Ennen sairastumistani en tiennyt siitä käytännössä mitään, taisinpa pitää sitä aivan huuhaanakin.
Yllättäviä hypoja ei ole viime aikoina ollut.

« Viimeksi muokattu: Elokuu 14, 2018, 03:18:14 ap kirjoittanut karhu »
Kirjattu

pitkälinja

• Aktiivinen
« Vastaus #66 : Elokuu 14, 2018, 12:23:08 ip »

Jos käytät insuliinia 100 yks/vrk, tiedät aivan toista. Mutta tosiaan jokaisella on se oma diabeteksensa, ja sen kanssa on hyvä olla välilöissä. Nyt kun on jo vehkeet kontrolloimiseksi ja kunnon insuliinit. 1950 luvulla ei ollut mitään tällaisia.  ???

Kirjattu
Hämeen hidas, D1

karhu

• Jäsen
« Vastaus #67 : Elokuu 28, 2018, 10:11:34 ap »

Oma inskamääräni on vain 1/4 osa tuosta määrästä.
Ja siinä yritän pysytelläkin. Jos muutoksia tulee, niin minkäs sille voi. Oman oppini olen saanut Heikkilältä, jota täälläkin on moukkamaisesti parjattu. Näille "älypäille" totean, että lukekaa ensin hänen kirjojaan!!!
Olen myös lukenut(en Heikkilältä), vaikka saattaa hänkin olla sitä mieltä, ettei epävakaata diabetesta edes ole, vaan on huonosti hoidettua diabetesta. Mene ja tiedä sitten?
Uskon, että ennen hoito oli paljon vaikeampaa.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 28, 2018, 10:28:40 ap kirjoittanut karhu »
Kirjattu

ERKKU

• Aktiivinen
« Vastaus #68 : Elokuu 28, 2018, 10:30:36 ap »

No mitenkäs Heikkilä ohjeistaa esim. perusinsuliinin annostusta, ruokainsuliineja, verensokerin tasoa jne. gastroparesiksen hoitoa, tai ruokailua kun tämä henkilöllä on?  En ole oikein huomannut tämän tyyppisiä asioita hänen kirjoissaan.
Kirjattu

karhu

• Jäsen
« Vastaus #69 : Elokuu 28, 2018, 10:53:10 ap »

Sinua ERKKU en tarkoittanut parjaajaksi. Silti sinunkin kannattaisi lukea jo muutakin kuin Bernsteinia.
Heikkilän opeilla tarkoitan VHH:ta, josta hän on paljon kirjoittanut. Se vaikuttaa suoraan insuliinin annostukseen. Onko mennyt ohi?
Ei Heikkilä nyt sentään joka lääketieteen alasta ole kirjoittanut, vaikka tuottelias ja paljon tietävä onkin.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 28, 2018, 11:12:53 ap kirjoittanut karhu »
Kirjattu

karhu

• Jäsen
« Vastaus #70 : Elokuu 28, 2018, 16:05:06 ip »

pitkälinjalle vielä:

Todellakin arvostan Sinua.
Samoin muut selviytyjät, jotka ovat eläneet samoin kuin sinä, vaikka en elintapojasi tiedäkään, ovat sitkeitä eläjiä.
Nykynuoret kuulemma nykyisin puhuvat mieluummiin ominaisuudesta kuin sairaudesta.
Siihen keskusteluun saatoit hyvinkin osallistua sinäkin. Minä ainakin.
Lääketieelliseltä kannalta kyse on sairaudesta, mutta kenet voi todistaa terveeksi?
Ei luultavasti ketään!

« Viimeksi muokattu: Elokuu 28, 2018, 16:13:00 ip kirjoittanut karhu »
Kirjattu

ERKKU

• Aktiivinen
« Vastaus #71 : Elokuu 28, 2018, 19:01:26 ip »

En ala kinaamaan "opeista". Heikkilän ruokavalio on mm. rasvainen, vähän proteiinia sisältävä. Hän varottaa proteiineista. Bernstein taas suosii proteiinipitoista, kohtalaisesti rasvaa sisältävä (vähän) ja selkeästi vähän hiilihydraatteja sisältävä ( 32 g/ 3ruokailua). Rasva tulee pääasiassa lihasta, eli lisättyä rasvaa vähän. Eläinrasvaa ei vieroksuta. Sitten on kasvisruoka...valio...se yleensä sisältää merkittäviä määriä hiilihydraatteja, vähän proteiineja ja mahd. öljyjä. Miten kukin sen koostaa. Näillä on elettävä.
Kirjattu

Linkkejä