Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6774 jäsentä  •  415341 viestiä  •  19798 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi 1036327701, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Arvaamattomat hypot  (Luettu 18062 kertaa)

pitkälinja

• Aktiivinen
Vs: Arvaamattomat hypot
« Vastaus #45 : Joulukuu 04, 2017, 00:51:28 ap »

Kuinkas muutoinkaan.  ;) OLen minä senkin nähnyt, kun yhdessä perheessä isäntä pisti koiraansa insuliinia. Se oli tätä eläininsuliinia, vaikka elettiin jo vuosituhannen vaihteen tienoilla. ???
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

jester

• Veteraani
« Vastaus #46 : Maaliskuu 07, 2018, 16:09:58 ip »

isompi  annos   Novo Rapid  insulinia    vaikuttaa  yhtella kertaa  pistettyna   yli  6 tuntia           pienemmat  annokset  vaikuttaa  noin3 tuntia   
Kirjattu

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #47 : Kesäkuu 02, 2018, 09:56:35 ap »

Minulle sattui 31.5. eli torstaina erikoinen tilanne. Tiesin että päivälle tulee vähän enemmän liikuntaa mikä ei ole harvinaista minulle. Pistin siis Toujoeta (19->17) eli 2yks vähemmän kuin normaalisti. Kävin aamulla salilla ja kun olin lähdössä kaverin luo polkupyörällä (20km) en pistänyt syötyäni inskaa koska sokeri oli 6.3. Matkalla huomasin että tie oli mutkikas =sokerit  matalat. Tankkasin ja jatkoin matkkani. Perille pääsin ja koko päivän sokerit oli alhaalla vaikka söin ilman pikaa. Illalla tansseissa sama "alhaisuus" jatkui vaikka söinkin. Tullessani kotiin noin klo 23 oli arvo vieläkin alle 3. Nyt olen aivan???? Kuumuuden syytä se ei voinut olla sillä helteitähän on jatkunut (onneksi). En ole koskaan vuosikymmenien aikana kokenut vastaavaa. Pitkävaikutteisen määrä aamulla oli oikea eikä mennyt suoneen eli ei mustelmaa ja pistospaikkakin lähes samanlainen. Missä syy?
Kirjattu

D1-1978

• Veteraani
  • Levemir 8+6 yks, Humalog 1-2 yks/10g HH, D1
« Vastaus #48 : Kesäkuu 02, 2018, 20:36:34 ip »

Toujeo muutos ei vaikuta heti, vaan päivän, parin viiveellä. Käytän itse Levemiriä juuri tuon nopean reagoinnin takia eli muutos vaikuttaa samantien - liikun edelleen paljon takareiden lihasrepeämästä huolimatta.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 02, 2018, 20:38:39 ip kirjoittanut D1-1978 »
Kirjattu

pitkälinja

• Aktiivinen
« Vastaus #49 : Kesäkuu 02, 2018, 23:54:01 ip »

8750 Missä syy? Runsas liikunta ensisijanen syy, veikkaan. Vaikka liikkuu saman verrankin, niin joskus sokerit vain pakkaa laskemaan.

Onko sulla ollut tuo Toujeo jo pidempään käytössä? Esim, vuoden ajan, jolloin se on jo vakiintunut elimistöön.  Jos kesällä tulee enemmän liikuttua, niin määrää voisi vähentää pidempiaikaisesti. Aamusokerithan sen tarpeen määrittelee, ainakin aamuisin pistettäessä.
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

jester

• Veteraani
« Vastaus #50 : Kesäkuu 03, 2018, 04:34:17 ap »

onko sokerit oikein  aamu yolla.            leikin   pienen  windows  8 kanssa   joka tekee  omia  hommiaan
Kirjattu

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #51 : Kesäkuu 03, 2018, 06:26:35 ap »

Tämä T on ollut käytössä siitä asti kun se markkinoille ilmestyi eli vanha tuttavuus jo. Vähennän määrää sen mukaan kun ajattelen liikkuvani ja liikun kyllä jokseenkin runsaasti. Mikään ei ollut poikkeavaa kuin alhaiset sokerit. Mutta mitä sitä ihmettelemään, katselen nyt vain merta ja lintujen elämää. Talitintti käy ruokkimassa "lapsiaan", pupujussi oli syönyt yhden kukan, tikka pitää meteliä ja kaikkea muuta luonnon elämää.
Kirjattu

mummukka

• Vanha tekijä
« Vastaus #52 : Kesäkuu 03, 2018, 09:08:48 ap »

Olen nyt tuon libren ansiosta voinu tutustua miten mulla sokerit käyttäytyy eri liikunnassa .
(Kaikkien hypoherkkien  pitäis saada tämä vehje )
Pyöräily laskee mulla paljon enemmän kuin kuntosali samoin hidas kävely laskee ja imurointi ym. sen tapainen liike mutta jos kilpailen itseni kanssa nopeaa kävelyä ylämäki kiipeilyä niin nostaa.
Tuo pyöräily onkin mulla ihmetyksen aihe miks juuri se kun siinä ei edes tunne liikkuneensa paljoa niipä sen aikana ja jälkeen vielä seuraavana aamuyönä ja päivänä on laskettava insun määrää tosi paljon .
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #53 : Kesäkuu 03, 2018, 13:20:29 ip »

pitka vaikutteista saattaa tarvita  vahentaa  puolella joskus.        kone pysahtyksissa muutaman  tunnin.    mutta jester  oli valmiina
Kirjattu

karhu

• Jäsen
« Vastaus #54 : Heinäkuu 09, 2018, 19:19:28 ip »

Mummukka on saanut Libren.
Se on oikein.
Diabetesliiton asia olisi ajaa Libreä kaikille D-1:lle. Se on jo selviö.
Sen sijaan tärkeää onkin mielipuolisen Sote-uudistuksen kannattaminen., muka valinnan vapauden nimissä.
Kyseessä on kuitenkin vain selkeä kusetus, jossa ei lopulta  ole kyse muusta kuin siitä kuka saa eniten rahaa potilaiden kustannuksella.

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 09, 2018, 19:35:39 ip kirjoittanut karhu »
Kirjattu

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #55 : Heinäkuu 09, 2018, 21:23:39 ip »

Helpompaa olisi kontrolloida hypoja Libren kanssa. Valitettavasti olen vasta jonossa. Hypoista varmaankin pääsen jos lopetan liikunnan ja olen kotona vain syömässä ja lihoamassa.
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #56 : Heinäkuu 09, 2018, 23:32:17 ip »

hypot on useimmiten  tahallisesti tai  vahinkossa,  itse hankittuja.    melkein  aina  niihin on  selva  syy.       syomalla  leipaviipaleen oikeaan  aikaan  ne  on helppo  estaa.             tunti salilla  ,  20  km  pyoralla ja sopimaton insulini.  on  selvasti  hypon  hankinta  yritys.    jostekee  raskata tyota  jokapaiva,  koko paivan.  silloin tuollaiset  pyora reissut  onnistuu hyvin                     insulini  ei  salli    akillisia suuria muutoksia  liikunnassa.   insulini  vaatii  tasaisuutta
Kirjattu

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #57 : Heinäkuu 10, 2018, 14:36:38 ip »

Tasaisuuteen pystyy vain vuoteessa makaava ja jester, ei normaalia elämää elävä.
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #58 : Heinäkuu 11, 2018, 01:06:13 ap »

juna  man  justiisa  onko  mikkeliin  manijoita.   se  Libre   kun  on  parikymmenta  minuttia   myohassa             onko    riittavasti  hyotya
Kirjattu

ERKKU

• Aktiivinen
« Vastaus #59 : Heinäkuu 12, 2018, 15:30:25 ip »

Pienillä hh-määrillä ja pienillä insuliinimäärillä on huono saada arvaamattomia hypoja. Täällä oli arvioita Libren käytöstä. Aikaisemmin moitin sen epätarkkuutta, no ei se ole parantunut, mutta laite on kuitenkin hyvä. Se voi olla käytössä, kun on matkoilla, jolloin on helpompi tarkistaa sokeriarvo. Tuossa 5:n paikkeilla mitattuna FreeStyle litella, jota pidän hyvin luotettavana, Libre antaa 1...1,8 korkeampia lukemia. Kyse ei ole mistään viiveestä, vaan laitteiden erilaisuudesta. Jos lukema sattuu nousemaan yli 10 on ihan sama millä mitataan, tarkkuudella ei ole merkitystä, kaikki mittarit "heittävät" niillä lukemilla. Parhaimmillaan mittarit ovat normaalisokerin lähettyvillä.
Kirjattu

Linkkejä