Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6610 jäsentä  •  413427 viestiä  •  19631 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi marski, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Forxiga  (Luettu 31648 kertaa)

hurlei

• Vieras
Vs: Forxiga
« Vastaus #15 : Tammikuu 06, 2016, 21:01:02 ip »

Todellakin sopinut minulle paremmin kuin hyvin tämä lääke, toimii ainakin tällä hetkellä loistavasti. Paino pudonnut nyt 7 kg ja pitkä sokerikin oli vieläkin hieman laskenut > 6,6. Aikaisemmin painon pudottaminen ei ole lainkaan onnistunut, lisäksi myös kilpirauhasen vajaatoiminta. Lääkehän on hieman kalliimpi, mutta maksan mielelläni sen näistä tuloksista :).
Kirjattu

Ritikka

• Vieras
« Vastaus #16 : Helmikuu 16, 2016, 10:41:22 ap »

Minkä hintainen on Forxiga? Olen kuullut että aiheuttaisi käyttäjille paljon hiivaa.
Kirjattu

peeve

• Lentävä kynä
  • DM1 ja muuta mukavaa. 640G 2/16 ->
« Vastaus #17 : Helmikuu 16, 2016, 12:23:34 ip »

Minkä hintainen on Forxiga? Olen kuullut että aiheuttaisi käyttäjille paljon hiivaa.
En muista tarkalleen, 3 kk noin 120€, mutta kerryttää lääkekattoa. Hiivaa sen kummemmin ole kun ennenkään, mutta hyvin yksilöllistä. Useammin hiiva katoaa kun lopettaa vehnän syömisen.
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

Susihukka65

• Veteraani
« Vastaus #18 : Helmikuu 16, 2016, 17:11:55 ip »

Tässä Forxigan hinnat ilman korvauksia:

10 mg:n Forxigasta saa 40 % korvauksen, jos lääkkeiden alkuomavastuu on täynnä. 5 mg:n Forxiga ei ole korvattava.

Yliopiston Apteekin korvauslaskuri laskee korvaukset kaikille lääkkeille:

https://www.yliopistonapteekki.fi/kela/compensation/index/

Virtsatietulehdukset ja hiiva ovat yleisiä Forxigan haittavaikutuksia. Lisätietoa mm. haittavaikutuksista täältä:

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=27383
Kirjattu
D1 vuodesta 1971
MiniMed Paradigm Veo 3/2014 ja Humalog

hurlei

• Vieras
« Vastaus #19 : Maaliskuu 15, 2016, 23:34:01 ip »

Forxiga 10mg on muuttunut nyt kokonaan korvattavaksi, eli hinnaksi tulee se 4.50 euroa. Mutta siis vain tämä 10mg voimakkuus.

Tuosta hiivasta vielä, että alussa sitä todellakin tuntuu olevan, mutta kun sokerit tasoittuvat niin ei isompaa ongelmaa.
Kirjattu

peeve

• Lentävä kynä
  • DM1 ja muuta mukavaa. 640G 2/16 ->
« Vastaus #20 : Maaliskuu 16, 2016, 07:24:09 ap »

Forxiga 10mg on muuttunut nyt kokonaan korvattavaksi, eli hinnaksi tulee se 4.50 euroa. Mutta siis vain tämä 10mg voimakkuus.

Tuosta hiivasta vielä, että alussa sitä todellakin tuntuu olevan, mutta kun sokerit tasoittuvat niin ei isompaa ongelmaa.
Näköjään YA-laskuri tosiaan antoi hinnaksi 4,50€ koodilla 103 😊  Jee :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 16, 2016, 07:35:43 ap kirjoittanut peeve »
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

River Song

• Vieras
« Vastaus #21 : Toukokuu 18, 2016, 14:41:55 ip »

Mitäs jos FORXIGAn sijaan olisi syömättä sokereita?

Ehkä hieman trollaava kysymys, mutta minullapa on tarjota ihan dataa asiasta. Kaiken lisäksi, olen alakarppi, kuten ilmeisesti Erkkukin.

Jos joku haluaa, voin tehdä asiasta ihan kaavion. Olen ollut vähintäänkin hyväkarppi jo nelisen vuotta. Sokeria olen välttänyt saman aikaa. Nyt viime lokakuusta saakka olen ollut täysin ilman mitään lisättyä sokeria, sisältäen myös valmisruuat, sekä syöden LCHF ohjeiden mukaan, hiilarit siis joka aterialla alle 10g, päiväannos yhteensäkin max 20g/vrk ja Forxigan kanssa tällä ruokavaliolla on paastosokeri välillä 5.6-6.8, päivän myöhemmät sokerimittaukset välillä 4.8-5.8. Ilman forxigaa, samalla ruokavaliolla ovat aamusokerit välillä 6.4-8.2, päivän myöhemmät sokerimittaukset 5.6-6.8.

Kun vaan maksani ymmärtäisi olla tuottamatta sokeria niin huimia määriä. Ihan nollahiilareilla eli nollasokereilla kun ilman lääkitystä tuo sokeri nousee etenkin paastossa. Jos en syö mitään, ilman Forxigaa voi päästä aamupäivän aikana mahtaviin 10 lukemiin verensokerin kanssa.

Kun se ei vaan ole niin yksinkertaista, että se kaikki sokeri vereen päätyisi suun kautta.

Ja alkuperäiseen aiheeseen, minulle Forxiga on sopinut hyvin, vaikka metformiini ei sopinut lainkaan. Sen olen vain huomannut, että jos syön huonosti (hyvin niukasti) alkaa sääriluita särkeä! Yhdistän tämän kyllä Forxigaan, koska muulloin ei vaivaa esiinny vaikka olisi vähillä eväillä.

Kirjattu

Onnentyttönen

• Vieras
« Vastaus #22 : Kesäkuu 22, 2016, 16:21:49 ip »

Heipä hei täällä on tyytyväinen Forxigan käyttäjä,  sain sanoa insuliinipistoksille hyvästit.  :-*
Hyvä lääke 1,5 kk ja -5kg ...
Kirjattu
Onnentyttö 55

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Heinäkuu 28, 2016, 16:52:28 ip »

2-tyypin mieheni on käyttänyt sitä joitakin kuukausia. Täytyy kyllä nyt sanoa, että kuihtuu silmissä. Siis laihtunut minun mielestäni jo liikaakin. Mutta koska olo on hyvä ja sokerit ok, niin parempi niin.
Kirjattu

pioni

• Jäsen
« Vastaus #24 : Helmikuu 22, 2017, 15:40:16 ip »

Käytetäänkö Forxigaa myös insuliinin kanssa ?
Kirjattu

V. Kuutti

• Vanha tekijä
« Vastaus #25 : Huhtikuu 28, 2017, 16:52:22 ip »

Forxiga oli ihmelääke, alkuun, niin kuin kaikki muutkin! Muutama kuukausi ja vaikutus loppui. Miks keleessä minulla kaikki lääkkeet menettävät piankin tehonsa?? Elimistö on huippusopeutuja kaikkiin ulkoisiin aineisiin!
Pitäiskö pitää taukoja välillä???   Juoda koivunlehtiteetä korvikkeeksi?? Koivunlehti ainakin kusettaa tehokkaasti :)
Kirjattu

marvinen

• Aktiivinen
  • Kakkonen vuodesta nollakaks
« Vastaus #26 : Toukokuu 03, 2017, 15:57:36 ip »

huoh...sano sinä älä muuta...samassa veneessä soutelee Marvinen...kaikki hyvä loppuu vaikuttamasta liian nopeesti..
Kirjattu
Know why the nightingale sings
Is the answer to everything

ERKKU

• Aktiivinen
« Vastaus #27 : Marraskuu 05, 2017, 15:28:27 ip »

Tätä aihetta ei hetkeen ole käsitelty. Tuli vastaan pieni huolenaihe ko. aineesta tai oikeastaan kaikista tämän luokan lääkkeistä eli SGLT-2 estäjistä.
https://forum.diabetes-book.com/viewtopic.php?f=47&p=206966#p206966
Kirjattu

ERKKU

• Aktiivinen
« Vastaus #28 : Marraskuu 06, 2017, 09:16:55 ap »

Panen toisen osoitteen jos ensimmäinen ei aukea (kirjautuminen?)
http://www.diabetesincontrol.com/more-acute-renal-failure-adverse-events-with-sglt-2/
Kirjattu

Linkkejä

Lorenzo Sandinin työ keinohaiman kehittämiseksi on Vuoden diabetesteko

Rovaniemen hoitosuunnitelmatyölle kunniamaininta

Julkaistu 14.11.2017 | 08:40