Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6592 jäsentä  •  413147 viestiä  •  19613 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi unse, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Raskaana olevien kuulumiset 2017  (Luettu 5449 kertaa)

Eline

• Jäsen
Vs: Raskaana olevien kuulumiset 2017
« Vastaus #30 : Syyskuu 22, 2017, 14:10:55 ip »

Mulla oli ultra ja neuvola tällä viikolla. Sikiö menee samalla käyrällä kuin 4 viikkoa sitten eli keski- ja yläkäyrän välissä ja kokoarvio oli n. 1,4kg mutta eipä se liikakasvu vielä näkyiskään. 3 viikon päästä seuraava ultra, se onkin sitten jännittävämpi momentti. Vaikka toisaalta en usko ennen kuin  vauva syntyy mitään arvioita kun tyttökin käynnistettiin liian suurien painoarvioiden takia turhan aikaisin. Huolta ne arviot kuitenkin aiheuttaa, ei sillä. Hba1c oli noussut yhden kymmenyksen librestä huolimatta. Nyt menee Levemiriä 42+28 ja alkanut päivälläkin olemaan pienempiä lukuja onneksi. Yöt menee tasaisen matalaa (libren mukaan 3-4 eli ei tietoa mikä totuus). Alkanut vatsa painamaan, 4 viikkoa vielä työmatkoja taaperrettava.
Kirjattu
D1 since 2000

hhannah

• Vieras
« Vastaus #31 : Syyskuu 30, 2017, 16:04:57 ip »

Meilläkin oli eilen ultra. Vauva kasvoi keskikäyrillä ja meillä tällä hetkellä oli paino arvio n. 1040g. Täällä laskenut pitkävaikutteinen (tresiba) reilusti. Ennen raskautta oli sen 20 per päivä ja nyt käytyäni diabeteshoitajalta sain kehoituksen laskea 14 -> 13. Nyt huomannut taas että välillä sokerit pyrkii koko ajan matalalle ja välillä taas kausia että viihtyisivät siellä melkein kympissä koko ajan.. kaksi viikkoa sitten oli hba1 5.4. Tänään viikkoja 27+0.
Kirjattu

soffii

• Vieras
« Vastaus #32 : Lokakuu 03, 2017, 15:33:57 ip »

Mitä tapaatte syödä aamupalaksi ? Minun raskauteni vasta ihan alussa. Mutta tuntuu että vs lähtee hirveeseen nousuun aina puuron jälkeen, vaikka kuinka yrittäisi paljon novoa pistää. Sittenku korjailee, niin laskee taas kuin lehmän häntä. Siinä onkin jo oravanpyörä hyvin käynnissä, kuten tänään taas!
Kirjattu

Eline

• Jäsen
« Vastaus #33 : Lokakuu 03, 2017, 17:08:22 ip »

Mä söin puuroa yhden kerran tällä viikolla ja ei ois pitänyt - nosti ihan hirveästi verensokeria. Yleensä syön 2 ruisleipää ja luonnon jugurttia marjoilla. Työpäivinä jaan tuon vielä kahteen osaan eli ensin yksi leipä ja porkkana ja 2 tunnin päästä leipä ja jugurtti. D-hoitajan mielestä toi jakaminen oli hyvä ja toimii monilla ettei nouse liikaa.

44+30 menee nyt levemiriä rv 30+, jokohan vihdoin riittäis?! Ennen raskautta meni vissiin 20+12(-15).  :o
Kirjattu
D1 since 2000

soffii

• Vieras
« Vastaus #34 : Lokakuu 04, 2017, 09:49:13 ap »

Oho ! On kyllä paljon noussut Levemir annokset ! Itsellä menee tällä hetkellä 20+20, mikä mennyt jo muutaman vuoden ajan. Ja jos tämä raskaus jatkuu pidemmälle, niin varmasti saan pian nostaa annoksia. (Pelko tässä raskaudessa, viimeksi keskeytynyt km vko 7) tuntuu ettei osaa nauttia oikein yhtään, ja hirveä stressi sokereista. Odotan vaan, että pääsee ensimmäiseen ultraan näkemään onko sielä ylipäätään mitää, ettei vain ole tuulimuna tms..
Kirjattu

Hämeenlikka

• Vieras
« Vastaus #35 : Lokakuu 09, 2017, 12:31:08 ip »

Mulla OLI tapana syödä aamupalaksi puuroa, mutta se nosti sokerit poikkeuksetta 13-15, vaikka laitoin Fiaspia ennakoivasti useamman yksikön ja ennen syöntiä vielä lisää eli saatoin laittaa yhdeksänkin yksikköä n. 25 hiilarille, ihan älytöntä, ja tottakai se näkyi toisessa päässä eli ennen lounasta sokerit olivat liian matalalla. Olen huomannut, että ruisleipä nostaa sokereita myös ja mulle oikeastaan ainoa vaihtoehto on ollut syödä aamupalalla alle 10 hh (esim. rahka), jotta sokerit eivät nouse liikaa. Turhauttavaa.  :-\  Mulla rv 17+2 ja toistaiseksi Levemiriä menee suhteellisen normaali annos (mitä se kullakin tarkoittaa heh) eli aamulla 12-13 ja illalla 4 + 13.

On "hassua", että vaikka päivät menisivät ihan samalla rytmillä, ruokailuilla ja lääkitysannoksilla niin toisena päivänä sokerit ovat täydellisiä koko päivän (4-7) ja hymy on korvissa ja toisina päivinä taas tasainen viiva on siellä kympin hujakoilla (9-11). Näinä päivinä on vaikea olla turhautumatta.  :( :)
Kirjattu

soffii

• Vieras
« Vastaus #36 : Lokakuu 10, 2017, 03:34:56 ap »

Ompa lohduttavaa tosiaan kuulla, että muillakin päiviä kun ei saa vs pysymään "aisoissa". Mulle tuli vielä kunnon syysflunssa kaupanpäälle, ei todellakaan vaikuta mukavasti verensokereihin. Minulle vaihtui nytten kans tuo FIASP insuliini. Odotukset korkealla, että purisi verensokereihin nopeammin kuin NovoRapid. Libre käytössä, joka näyttää usein 7 arvoa, mutta onkin päälle 9 kun mittarilla katson. Siitä tuleva stressi tosiaan päälle nii avot ! Ei auta kun päivä ottaa kerrallaan, harmittaa vaan niin kovasti, kun kaikkensa yrittää ja se ei näy missään.
Kirjattu

hhannah

• Vieras
« Vastaus #37 : Lokakuu 10, 2017, 08:27:55 ap »

Soffii ja hämeenlikka! Ihan samat ongelmat täälläkin. Juuri kun saa sokerit pysymään kauniisti käyrällään, alkaa taas "uusi" kausi ja huomaakin että ne bongahtavat sinne 9-10. Nyt melkein joka päivä käynyt itsellä siellä 10 ja kyllä se aina turhauttaa..
Ja ai että kun librestä katsoo että sokerit on 5.7 -> olo kumminkin että olisivat vähän korkeammalla. Mittarilla mitattuna voi olla usein jopa päälle 8 yleensä kumminkin sitä 7 luokkaa.
Kirjattu

Eline

• Jäsen
« Vastaus #38 : Lokakuu 12, 2017, 19:14:31 ip »

32+0 ja ultrassa käyty. Kaikki hyvin ja keskikäyrällä menee, painoarvio vähän päälle 2000g. Pitkäaikainen sokeri oli pudonnut pari pykälää, tyyliin 57:stä 55:een mut ajattelen edelleen eri asteikolla niin ei jäänyt päähän, 6,1 tais olla sillä vanhalla tavalla. Väsymystä kun olin valitellut niin sain sairaslomaa nyt loppuajaksi. Huh helpotusta! Viikon ja parin päähän käyrälle käynnit ja sit lapsivesipunktio, ihan niin kuin aiemmissa. Eli kolmen viikon päästä selviää....
Kirjattu
D1 since 2000

Linkkejä