Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6812 jäsentä  •  415789 viestiä  •  19849 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Triuvare IT-tuki, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Raskaana olevien kuulumiset 2017  (Luettu 22729 kertaa)

Järvinen83

• Vieras
Vs: Raskaana olevien kuulumiset 2017
« Vastaus #15 : Elokuu 28, 2017, 11:35:47 ap »

Raskauteni ei kestänytkään vuosikausia.. vaan noin 10 viikkoa :( Lauantaina alkoi verinen vuoto ja illalla supistelut.. edelleen vuodan ja jotain klönttejä tulee edelleen. Suru on ihan käsittämätön. Perustin tämän ketjun, mutta siirryn takaisin vauvakuumeilijoiden pariin.
Kirjattu

Eline

• Jäsen
« Vastaus #16 : Elokuu 28, 2017, 19:28:57 ip »

Voimia järvinen! Niin epäreilua. Itse koin saman viime syksynä, vuoto alkoi niukkana paria päivää aiemmin ja kunnolla sitten meni kesken 12+1. :-\

Hhannahille, mulla alkoi pitkävaikutteisen tarve kasvaa nopeasti aika pian 20-viikon jälkeen ja tällä tiellä ollaan edelleen. Olen nyt nostanut aamulla 28:sta 36:een ja illan 15:sta 26:een eikä tietoa riittääkö vieläkään. Mutta onneksi on Libre niin auttaa hahmottamaan.
Kirjattu
D1 since 2000

Järvinen83

• Vieras
« Vastaus #17 : Elokuu 28, 2017, 21:11:55 ip »

Kiitos Eline. Päivä kerrallaan..
Kuinka nopeasti tulit uudelleen raskaaksi, vai onko tämä raskaus nyt seuraava juuri tästä keskenmenosta?
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Elokuu 29, 2017, 23:11:55 ip »

Minä jouduin tänään osastolle, koska ALAT oli noussut 400 ja hirveä kutina. Aloitettiin Adursal. Viimeksi ei tuo maksa-arvo noin pahasti noussut. Sappihapot on vielä vastaamatta. Viikkoja nyt 36+3 ja kovasti toivon vielä pääseväni kotiin ennen vauvan syntymää. 

Mulla on tosiaan Levemir-annos vain pienentynyt raskauden aikana. Nyt menee 6 ky, kun ennen raskautta meni noin 30 vähän kierron mukaan vaihdellen. Sama juttu mulla oli viime raskaudessakin. Pahoja hypoja mulla ei ole muuten ollut, paitsi raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen. Tämä toinen raskaus on kyllä ollut paljon hankalampi verensokereiden osalta kuin eka.

Mulla on olo muuten iha n mainio ja kunto erittäin hyvä. Olen kävellyt päivittäin noin 10 km lenkin ja touhunnut paljon esikoisen kanssa. Siinäkin mielessä ottaa päähän olla sairaalassa. Kotonakin olisi vielä paljon laitettavaa ennen vauvan tuloa.

Paljon voimia Järviselle! Keskenmeno on aina tosi kamala asia enkä oikein osaa tähän mitään lohduttavaa kirjoittaa vaikka tahtoisin.
Kirjattu

Pussukka-81

• Vanha tekijä
« Vastaus #19 : Syyskuu 01, 2017, 15:38:54 ip »

Järvinen83:
Olen todella pahoillani keskenmenosi johdosta. :'( Anna ja ota itsellesi nyt aikaa juuri sen verran kuin tunnet tarvitsevasi ja sure rauhassa. Minulla on takana kaksi peräkkäistä keskeytynyttä keskenmenoa ja molemmat valitettavasti kummittelevat edelleen mielessäni ja varjostavat tätä menossakin olevaa raskautta. Rankkoja kokemuksia ovat. :'(

Kaisa81:
Tsemppiä hepatogestoosin kanssa kärvistelyyn. Vai onko diagnoosi vahvistunut hepatogestoosiksi? Mulla oli esikoisen odotusaikana yhtä hurjat alat-arvot jo rv 32 ja sen lisäksi myös sappihappoarvo huiteli korkealla (korkeimmillaan mitattuna noin 60). Esikoinenhan sitten syntyikin jo 34+2 tuon ja nopeasti alkaneen toksemian yhteisvaikutuksesta. Sulla on jo onneksi hirmuhyvät viikot. Sen suhteen ei siis tarvitse jännittää, jos synnytys vaikka pitäisikin jo käynnistää. :-*
Ootko vielä osastolla? Toisaalta siellä on varmasti ihan hyväkin olla tuossa tilanteessa. Hepatogestoosi kuitenkin lisää vakavia riskejä nimenomaan loppuraskaudessa, joten näkisin osastoseurannan kyllä hyvänä. Toki osastoaika saattaa muuten olla tosi rankkaa.
Tsemppiä! :-*

Enpä oo juurikaan täällä käynyt kirjoittelemassa. :-\ Nyt on kuitenkin menossa jo rv 29+2. :) Ihanaa, että näinkin pitkälle ollaan jo päästy. Ongelmitta tämä raskaus ei oo kuitenkaan mennyt. Sokerit ovat olleet haastavasti hallittavissa, pitkäsokeri onkin edelleen yli 7. :( Nyt se on taatusti vieläpä noussut, koska järkyn flunssan takia sokerit ovat olleet jo yli viikon aivan liian korkealla tasolla. Insuliini on ollut kuin vettä.

Vauvan kasvu on kuitenkin toistaiseksi pysynyt keskikäyrällä. Viimeksi eilen olin ultrattavana ja koko vastasi päivälleen viikkoja. Vartalonympäryskin on toistaiseksi kasvanut koko ajan keskikäyrällä.

Mutta hepatogestoosi tuli minulle tässäkin raskaudessa. :'( Viikkoja on tosiaan vasta 29+2 ja Adursalin aloitin eilen. Alat on vasta vähän yli viitearvojen, mutta sappihappoarvo on jo reilusti koholla. Viimeksi Adursalista ei ollut mitään apua arvojen laskemiseen, joten toivotaan tällä kertaa parempaa onnea. Esikoisen aikaan hepatogestoosi diagnosoitiin n. rv 32 ja nyt jo rv 29. Tosin voihan se olla, että esikoisenkin kohdalla arvot ovat olleet nousussa jo aikaisemmin. Ja varmaan ovatkin olleet. Tällä kertaa osasin vain hakeutua testeihin nopeammin. Ensi viikolla otetaan kontrollilabrat ja katsotaan Adursalin vaikutus. Reilun viikon kuluttua onkin taas lääkärin ultraus.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 01, 2017, 15:40:29 ip kirjoittanut Pussukka-81 »
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

Eline

• Jäsen
« Vastaus #20 : Syyskuu 01, 2017, 22:31:53 ip »

Järvinen: Joo tämä raskaus on siitä km:sta seuraava raskaus.

Kaisalle tsempit! Mulla ei ole tuosta hajuakaan.

Nyt ehkä viimein riitti insuliinin lisäykset kun laitan 38+27 ja humalogiakin saa tykittää ihan urakalla. Järkyt määrät kyllä ei-raskautta edeltävään  verrattuna mutta ei auta. Suonen vetoon heräsin viime yönä ja aamullakin vielä sattui jalkaan, magnesiumista huolimatta. 26+1 tänään.
Kirjattu
D1 since 2000

Ban

• Aloittelija
« Vastaus #21 : Syyskuu 02, 2017, 14:15:25 ip »

Vielä täällä huutelen, vaikka poika syntyi jo heinäkuussa   :D
Mutta siis tuosta hepatogestoosista haluan kertoa sen verran, että itselläni se todettiin ensimmäisessä raskaudessa rv 34+, tällä toisella kertaa jo 27+. Sappihapot oli koko ajan normaalit, mutta alat nousi koko ajan loppua kohden. Adursal aloitettiin heti, vaikka arvo oli vain 60. Annostusta nostettiin koko ajan. Ihmettelin itse miksi arvo nousee, vaikka ensimmäisessä raskaudessa lääkkeellä oli pelkästään laskeva vaikutus, eikä annostusta nostettu missään vaiheessa. Korkeimmillaan alat taisi nyt olla 240, adursalia meni kuitenkin annoksella 3+3. 6pvää ennen käynnistystä jouduin hakemaan lääkettä vieraasta apteekista, ja siellä farmaseutti ensimmäistä kertaa kertoi, ettei adursalia saa ottaa samanaikaisesti närästyslääkkeiden tai magnesiumin kanssa. Puolesta välistä raskautta ne kuuluivat lähes päivittäin iltalääkkeiden yhteyteen, joten ilta-annos adursalista ei ollut imeytynyt.. onhan tämä teillä muilla hepatoosia sairastavilla tiedossa? Raskauden viimeiset 6 pvää jätin rennien ja magnesiumin illalla ottamatta ja alat lähti välittömästi kauniisti laskuun!!
Kirjattu

mariannika

• Vieras
« Vastaus #22 : Syyskuu 07, 2017, 12:51:51 ip »

Voimia Järvinen, ikävä kuulla, että raskautesi meni kesken  :'( Päivä kerrallaan!  :)

Mä liityin nyt tuolta kuumeilijoista tänne teidän odottavien joukkoon! Viikkoja tällähetkellä omien laskujen mukaan 5+2 eli tosi alussa vielä ollaan. En ole vielä oikeastaan edes pystynyt sisäistämään olevani raskaana, mutta josko se ajatus tästä konkretisoituisi viimeistään ultrassa :) Onko teillä miten käyttäytynyt sokerit ihan alkuraskaudessa? Musta tuntuu, että en millään saa aamupalan jälkeisiä arvoja laskemaan, heittelevät turhan korkealla. Tänään tuli myös pitkästä aikaa ensimmäinen lo-lukema mittariin. Kyllä tuo vähän säikäytti, kun ei ole noin "rajuja" matalia tullut aikoihin  :-X
Kirjattu

hhannah

• Vieras
« Vastaus #23 : Syyskuu 09, 2017, 10:15:12 ap »

Täältäkin voimia sulle järvinen83 ! :(
Mariannika, minulla ainakin ihan alkuraskaudessa (silloin kun en ollut edes vielä tehnyt testiä) sokerit huitelivat todella korkealla vaikka kuinka pisti insuliinia.. vähän kyllä säikäytti sillon kun sai positiivisen tuloksen juuri noiden korkeiden takia.
Sitten pikkuhiljaa alkoi sokerit menemään matalammalle ja varmaan vko:illa 12-16 oli ne kaikista matalimmat. Kokoajan libre näytti matalaa. Näillä viikoilla sainkin diabetespolilla kehoituksen yrittää päästä pois liian matalasta hba1 joka oli tuolloin se alle 5 :o. Painoa myös tuli jonkin verran kun kokoaika joutui ottamaan sokerivaroja.
Kirjattu

Hämeenlikka

• Vieras
« Vastaus #24 : Syyskuu 14, 2017, 17:46:39 ip »

Sain viimein itseni liityttyä tänne. :) Täällä menossa 13+5 eli onnellisesti ensimmäinen kolmannes takana ja seuraavaksi odotellaan viikon 21 rakenneultraa, joka jännittää jo nyt kun niin kovasti toivoo ja tekee kaikkensa että pienellä on kaikki hyvin. Diabetes tuo tietty (niin hyvässä kuin pahassa) lisämausteensa tähänkin. Hobis pysynyt koko raskauden välillä 6,1-6,5 %, tosin ihan ensimmäisen viikkojen arvoa en tiedä, ja diab.polilla lääkäri sanoi, ettei tämän alemmaksi edes tarvitse yrittää, jotta välttyisi hypoilta. Yli 12-13 arvoja ei ole muutama poikkeusta lukuun ottamatta ollut, mutta onpa nämäkin kolme kuukautta ollut yhtä taistelua. Niin ja tosiaan Libre eli Pelastus ollut käytössä kesäkuun alusta lähtien ja en keksi muita kuin ylistyssanoja. En usko, että olisin IKINÄ saanut noinkaan matalaa hobista ilman sitä laitetta. :)
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Syyskuu 15, 2017, 11:58:56 ap »

Enpä ole tännekään ehtinyt kirjoittaa.

Mulla siis aloitettiin Adursal hepatogestoosiin ja synnytyksen käynnistys oli suunnitteilla 6.9. En ollut osastolla kuin yhden yön ja pääsin kotiin 30.8. Sain laitettua kotia vauvaa varten kuntoon ja hyvä niin, koska supistukset alkoivat 4.9. illalla. Vielä päivällä olin kävellyt 10 km lenkin, ollut monta tuntia leikkipuistossa ym.

Poika syntyi 5.9. klo 3.31, rv 37+3. Erittäin nopea ja helppo synnytys, pelkällä ilokaasulla pärjäsin. Ponnistusvaihe oli 4 min. Aika huikea kokemus. Pojan mitat oli 49.5 cm ja 3200 g.

Nyt mulla on 10 päivän ikäinen vauva kotona. Niin pieni ja suloinen. Olen onnellinen kahden lapsen äiti.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 15, 2017, 12:05:52 ip kirjoittanut Kaisa81 »
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Syyskuu 15, 2017, 12:28:54 ip »

Paljon onnea Kaisa ja perhe! Ihania uutisia ja niin positiivinen viesti! ♡
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

hhannah

• Vieras
« Vastaus #27 : Syyskuu 15, 2017, 15:40:46 ip »

Onnea kaisa pienestä pojasta !:) ihana kuulla että kaikki meni hyvin  :) kuinka usein teillä muilla on ollut äitiyspoli käyntejä raskauden aikana? Meillä menossa rv 24+6 ja nyt jo käyty yhteensä 4 kertaa äippäpolilla ja kahden viikon päästä oisi tarkoitus mennä jo viidennen kerran :o mutta positiivistahan se kyllä on että tarkasti seurataan miten pieni kehittyy ja kasvaa ja miten raskaus etenee 😊
Kirjattu

Eline

• Jäsen
« Vastaus #28 : Syyskuu 15, 2017, 20:44:30 ip »

Onnea Kaisa!! <3 Ihania hetkiä teille.

Mulla on äitipolikäyntejä ollut siis ensin ne 2 tavallista ultraa ja rakenneultran jälkeen 4 viikon päästä josta taas seuraavan n. 4 viikon päästä joka on nyt sitten tulevana maanantaina (28+4) ja luulen että sama jatkuu loppuun saakka eli tässä ehtii olla ensin yksi ultra sen jälkeen sitten viikolla 32 josta seuraava varmaankin jo kahden/kolmen viikon päästä niin että lapsivesipunktio on joskus 35 viikolla ja käynnistys sitten niin kuin ennenkin 35+5.

Kirjattu
D1 since 2000

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #29 : Syyskuu 16, 2017, 08:06:03 ap »

Onnea Kaisalle ja koko pienelle perheelle! :)
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Linkkejä