Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6746 jäsentä  •  415126 viestiä  •  19771 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Emmi.nurminen, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Veresokeriliuskojen antamiseen uusi käytäntö 1.6.17- Helsingin kaupungilla  (Luettu 5719 kertaa)

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2

No minä sitten lisään Lantuksen kulutusta. Varmuuden vuoksi. Minulle on ollut vaikea päästä lähelle suositusarvoja. Ylöspäin menee tosi helposti.

Diabeteshoitajan kanssa juttelin puhelimessa. Hän kysyi, paljonko Lantusta kuluu. Sanoin lukeman. ....*pitkä hiljaisuus*...   Ai mitä?  :D

Ja jos sattumoisin menee liikaa... Niin muuten, jos on veroja laittanut maksuun ennakkoon puoleksi vuodeksi ja sattuu kuolemaan, niin meneekö tililtä ne kuoleman jälkeisetkin tilisiirrot?
« Viimeksi muokattu: Elokuu 12, 2017, 03:18:39 ap kirjoittanut Pläski »
Kirjattu

jester

• Veteraani

kuinka onnistut suorittamaan   Basal testin.    joskus on mennyt kolmekin  viikkoa.     ennenkuin sattui sopiva tilaisuus.  mittaan  myos oisin.    usein  sattuu monena  yona,  jotta tulosta voi kayttaa  Basal testina
Kirjattu

Jossu72

• Vieras

Hei!
Olin eilen eräässä omatarvikefirman tilaisuudessa Helsingissä, jossa esitin terveydenhoitajalta ja välinejakelijalta saamani tiedon Helsingin uudesta käytännöstä. Vastaukseksi sain (lakimies), että Helsingin kaupunki ei ole se instanssi joka päättää tästä asiasta, vaan lain mukaan "omahoitotarvikkeita annetaa pitkäaikaissairaalle lääkärin määrittelemän yksilöllisen tarpeen mukaan".
Kaupunki ei siis voi tätä määrätä "yleiskirjeellä" tms, vaan jokaisen tarpeen määrittää hoitava lääkäri. Tämä laki koskee kaikkia omahoitotarvikkeita, ei vain liuskoja, esim. pyörätuolit, avannevälineet, katetrit, vaipat, insuliinineulat, verensokeriliuskat jne jne.
Tämä selvitetään.
Kirjattu

Linkkejä