Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6912 jäsentä  •  417189 viestiä  •  19933 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Savoost, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Libre sensorin piirilevy  (Luettu 897 kertaa)

vanhaäreä

• Aloittelija
  • Autopsy of FreeStyle Lbre sensor
Libre sensorin piirilevy
« : Lokakuu 03, 2019, 15:03:36 ip »

Olen mielenkiinnosta ja joutessani tehnyt ruumiinavauksia FreeStyle Libre sensoreille joiden elämän pituuden Abbot on säätänyt mieleisekseen. Potilaas tulee aina kellon tarkasti 14 vuorokauden välein. Kyseessä ei huomioni mukaan laitteen sydämen -pariston- loppuminen vaan tietoinen valmistajan päätös elinkaaren pituudesta joka on koodattu laitteen mikrosiruun  kelloon.
Sydämen siirtoleikkausta, patterin vaihtoakaan tai latausta ei voi tehdä.
Amerikassa on vielä myynnissä myös 10 päivää elävänä pysyviä sensoreita.
Kirjattu
”Asiahan ei tietenkään minulle kuulu mutta...”
(Masa Niemi, näyttelijä. Pekka ja Pätkä elokuvat)

Reiska

• Lentävä kynä
Vs: Libre sensorin piirilevy
« Vastaus #1 : Lokakuu 03, 2019, 15:14:49 ip »

Potilaas tulee aina kellon tarkasti 14 vuorokauden välein.
Itse sensori tarjoaa dataa 20 .. 22h yli 14 vrk. Sen verran sitä voi venyttää esim. xDripin avulla.
Tuon voi testata nfc skannaamalla vanhoja sensoreita niin se ilmoittaa että yli 14 vrk:n tuon verran.
Käytin muistaakseni LibreLInkkiä nfc skannaamiseen. Se ei ole ilmeisesti tarkasti jokin tuntimäärä koska
toteutettu jollain laskurilla sensorin piirissä ja saa tiksut jostain epätarkasta lähteestä. Laitettu varmuuden vuoksi
tuon verran yli 14 vrk jotta toimisi varmasti vähintään sen ajan.
Kirjattu
D1 vuodesta 1977, pumppu 80-luvulta lähtien.
A-C Spirit Combo / Humalog + Aviva Combo vuodesta 2012.
Libre/MiaoMiao/xDrip+ 8/2018. Android APS 12/2018.

MKo

• Aloittelija
« Vastaus #2 : Lokakuu 03, 2019, 15:55:04 ip »

Itse luulen että sensorin ihon alle menevä 'lanka' alkaa koteloitua ajan mittaan kun elimistö pitää kaikenlaisia ihon alle meneviä asioita vierasesineinä ja ne alkavat koteloitua tai sulaa. Eli on sille jo ihan tekninenkin peruste ettei sitä voi määrättömästi käyttää. Tuosta on varmasti tehty pitkiä testejä joissa on selvitetty kuinka pitkään sensoria voi käyttää ennenkuin se on pakko vaihtaa. Tämä tosiaan siis luulo, jos joku tietää faktat niin olisi kiinnostavaa kuulla.
Kirjattu

vanhaäreä

• Aloittelija
« Vastaus #3 : Lokakuu 04, 2019, 21:27:59 ip »

Riehaannuin lataamaan xdripin Applen testflightin ja  drip apin.
Libre sensori -> Miaomiao -> iPhone 7 -> Apple Watch yhdistelmä käy ja kukkuu hyvin mutta xdrip appi ei lue miaomiao:ta eikä sensoria. Mitä pitäisi tehdä ?

Kirjattu

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Lokakuu 05, 2019, 10:29:02 ap »

Riehaannuin lataamaan xdripin Applen testflightin ja  drip apin.
Libre sensori -> Miaomiao -> iPhone 7 -> Apple Watch yhdistelmä käy ja kukkuu hyvin mutta xdrip appi ei lue miaomiao:ta eikä sensoria. Mitä pitäisi tehdä ?
Mitä tarkoitat tuolla "kukkuu hyvin" ? Onko siinä myös jokin Spike aplikaatio sensoria lukemassa ja sillä toimii ?
Ainakaan Androidissa en saa jotain toista aplikaatiota (esim. Tomato) liitettyä MiaoMiaon BT yhteydelle jos
siinä on jo toiminnassa xDrip+. Oikeastaan en saa siihen MiaoMioon liitettyä edes toisen kännykän xDrippiä jos
toinen kännykkä/xDrip+ varannut MioMiaon. MiaoMiao poistuu näkyvistä BT skannauksista kun se liitetään johonkin aplikaatioon.
Kirjattu

vanhaäreä

• Aloittelija
« Vastaus #5 : Lokakuu 05, 2019, 10:55:41 ap »

Tuosta kukkuu hyvin -ketjusta unohtui minulta pöljältä tietenkin mainita  tomato 😡. Sen premium versio toimii hyvin. Spike oli hyvä mutta muuta kun jne... Pitää tietenkin kokeilla myös xdrippiä . 1 tyypin diabetes on minulla ollut 50 vuotta.  Omahoito on tavallaan pakollinen harrastus 😂.
Kirjattu

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Lokakuu 05, 2019, 11:05:54 ap »

Tuosta kukkuu hyvin -ketjusta unohtui minulta pöljältä tietenkin mainita  tomato 😡. Sen premium versio toimii hyvin. Spike oli hyvä mutta muuta kun jne... Pitää tietenkin kokeilla myös xdrippiä .
Oliko sinulla sitten se Tomato vielä liitetty siihen MiaoMiaoon kun yritit saada siihen myös sen xDripin toimimaan ?
Kirjattu

vanhaäreä

• Aloittelija
« Vastaus #7 : Lokakuu 06, 2019, 15:54:28 ip »

En ymmärtänyt, että tomato taytyy poistaa ennen kuin xdrip alkaa pelata. Toisaalta tomato on hyvä niin pelkään etten saa xdrip seikkailulta palattuani enää tomatoa päälle ?. Oikeasti en tiedä mitä ja miten se tehdään ?  :-\ Toimihan Libre Link sekä tomatokin myös yht’aikaa.

Kirjattu

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Lokakuu 06, 2019, 16:22:44 ip »

En ymmärtänyt, että tomato taytyy poistaa ennen kuin xdrip alkaa pelata. Toisaalta tomato on hyvä niin pelkään etten saa xdrip seikkailulta palattuani enää tomatoa päälle ?. Oikeasti en tiedä mitä ja miten se tehdään ?  :-\ Toimihan Libre Link sekä tomatokin myös yht’aikaa.
En tarkoittanut poistaa kokonaan (uninstall) vaan poistaa se MiaoMiaon BT yhistäminen vai millä nimellä se nyt onkaan siinä Tomatossa.

LibreLink ei käytä BT yhteyttä vaan nfc skannausta joten sen kanssa ei tarvita BT yhdistämistä yms. temppuja, kunhan kääntää
nfc liitännän päälle.
Kirjattu

vanhaäreä

• Aloittelija
« Vastaus #9 : Lokakuu 06, 2019, 17:57:26 ip »

Kiitos Reiska !
Kirjattu

muimui

• Vieras
« Vastaus #10 : tänään kello 03:35:27 »

Eiköhän tähän liity just noi esim. mainitut luotettavuusongelmat. Ihan varmaan on testattu ja todettu että 2 viikkoa saadaan ihon alta luotettavia tuloksia ja tämän jälkeen sensorin tarkkuus tippuu. Jos toimisi kunnolla pitempään ja ihmisten iho kestäisi, niin Abbot myisi sitten 4 viikon sensoreita tuplahinnalla.
Kirjattu

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07