Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6900 jäsentä  •  416933 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Tyypin 1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Libren toimimattomat sensorit  (Luettu 9191 kertaa)

vikapainos

• Jäsen
Libren toimimattomat sensorit
« : Maaliskuu 14, 2017, 18:56:53 ip »

Minulla on viha-rakkaussuhde Freestyle Libreen.

Libreä on kovasti hehkutettu ja toimihan se minullakin useita kuukausia ja olin kauan tyytyväinen, kunnes törmäsin toimimattomiin sensoreihin, yksi toisensa perään. Nyt viime aikoina lähes jokainen sensori on näyttänyt säännönmukaisesti 2-4 mmol pienempiä arvoja sormenpäämittauksiin verrattuna, mikä lähinnä sekoittaa hoitoa. Esim. verensokerin ollessa 4-5 (tai jopa 6) tällainen sensori näyttää LO (alle 2,2), jolloin tulos on käytännössä hyödytön. Sormenpäät ovat taas kovilla, kun joudun jatkuvasti tarkistelemaan oikeaa arvoa niistä :(

Onko muilla ollut samaa ongelmaa, ja millaista palvelua olette saaneet Abbottin asiakaspalvelusta?

Itse olen tyrmistynyt edellisen sensorin reklamaation hoidosta. Lähetin tällaiset seuranta-arvot Abbottille arvioitavaksi (pyytävät aina seurantaa sensori+sormenpää ennen kuin ottavat kantaa):

14:13 4,3 (sensori)/8,9 (sormenpää)
14:21 4,7/8,9
14:25 4,8/7,9
14:41 4,3/7,7
14:47 4,6/7,4
14:51 4,4/6,8
14:59 4,1/7,0
15:11 4,3/6,8

Libre on näyttänyt tämän seurantatunnin ajan 35-52 % pienempää arvoa kuin sormenpäämittaukset (ja ero siis on ollut muutenkin tätä luokkaa), mutta Abbottin mielestä tässä ei ole mitään reklamoitavaa! Tarkoin sanoin: "Antamanne glukoosiarvot vaikuttavat olevan täysin normaaleja eroja sensorin sekä verensokeriarvojen välillä." Ok, kudosnesteen ja veren välillä on tuloksissa jonkin verran eroa ja viivettä, mutta kun ei nämä erot normaalisti näin isoja ole.

Mulla paloi käämi. Aiemminkin suhtautuminen toimimattomiin sensoreihin on ollut sanoisinko vaihtelevaa, mutta minusta tämä on jo älytöntä. Kaiken lisäksi tässäkin on taas tuhlaantunut 8 kpl liuskoja, joita en enää saa hoitotarvikejakelusta samassa määrin kuin ennen Libreä. Ja näitä liuskoja Abbott ei ole yhdenkään toimimattoman sensorin ja reklamaation vaatiman seurannan yhteydessä korvannut. Alan olla äärimmäisen turhautunut koko vehkeeseen, ja vielä enemmän pistää vihaksi tuo asiakaspalvelun vähättelevä suhtautuminen ja epäjohdonmukaisuus: joskus sensori korvataan, joskus ei.

Silloin kun sensori toimii normaalin tarkasti (ero luokkaa max 0,5 mmol), Libre toimii kuin unelma ja on tasoittanut vaihtelua, estänyt hypoja ja auttanut pitämään tiukan hoitotasapainon. Sormenpäiden ansaitusta levosta puhumattakaan (ilman Libreä tarvitsen helposti n. 12 mittausta/pv). Mitä tekisitte tällaisessa tilanteessa? Millaisilla "todisteilla" olette saaneet korvaavan sensorin mahdollisen viallisen tilalle?
Kirjattu

KariU

• Aloittelija
Vs: Libren toimimattomat sensorit
« Vastaus #1 : Maaliskuu 14, 2017, 20:23:36 ip »

Olen käyttänyt Librea vuoden alusta. Nyt on viides sensori meneillään. Muut ovat toimineet hyvin, mutta kolmannen kanssa oli samanlaisia ongelmia joista kirjoitat. Ensimmäisellä viikolla näytti 2-3 yks. vähemmän kuin sormenpäästä. Abbott ei suostunut korvaamaan sensoria, koska heidän koneensa mukaan se oli hyväksyttävää. Toisella viikolla se alkoi näyttämään jo 4 yks. vähemmän. Esim. Libre näytti LO lukemaa ja sormenpää yli 6. Tällaista sensoria ei voinut enää käyttää vaikka se käsivarressa olikin. Lopulta sain Abottilta uuden sensorin, heitto pitää siis olla yli 4 yks. (näin sen itse koin)

Kolme ensimmäistä sensoria oli samaa sarjaa, muut eri sarjaa.
Kirjattu
KariU
D1 (NovoRapid ja Lantus)

eklu

• Matkailija
« Vastaus #2 : Elokuu 31, 2017, 20:59:02 ip »

On tullot Lov ilmoituksia ja sormen päästä reilu 6, nyt tullu hieman verta sensorin reunaan ja ihan hirveitä lukemia näyttää. Lähes satakiloinen ukko joten ei osu olassa lihahseen, pakko nyt sinnitellä koska joudun luopumaan nopeasta insuliinistä ja sormeni ei kestä useaa mittausta rakastan ja vihaan.
Kirjattu

eklu

• Matkailija
« Vastaus #3 : Syyskuu 10, 2017, 10:51:54 ap »

Mulla kaksi ekaa toimi 14 päivää OK, sitten alkoi sarja joka toimi 7 päivää ja yksi ei lähtenyt ollenkaan toimimaan, DHL on tuonut mulle seuraavana päivänä tilalle. No kun katselin sitä asennuskuvaa niin siinä muoviosassa on pitkä kohouma joka näkyy ylöspäin ja nyt koitin laittaa alespäin niin 6 päivää jäljellä eikä yhtäkään katkosta. Sensorissahan on neulan kohdalla kolmio, onko vain tuuria vai vaikuttaisiko sittenkin asento vaikkei käyttöohjeessa siittä mitään lue ? Seuraavan laitan taan se viiva alespäin ja toivon tuurini jatkuvan.
Kirjattu

Huhtis91

• Aktiivinen
« Vastaus #4 : Syyskuu 10, 2017, 16:27:06 ip »

Mulla on ollu muutamia sensoreita, jotka ei oo toiminu. Ehkä 1-3 kpl on ollu toimimattomia. Sit on ollu niitä, jotka ei oo pysyny kii kunnolla.
Kirjattu
1tyypin diabetes vuodesta -04
Lantus ja Fiasp

"Hyvin menee, mut menköön"

eklu

• Matkailija
« Vastaus #5 : Syyskuu 13, 2017, 10:50:59 ap »

Vihdoinki luulin että nyt toimii loppuun asti, aamuyöllä toimi ja kolmepäivää jäljellä. Suihkun jälkeen tuli sensorivirhe ja olin varmasti kuiva ja sensori hyvin kiinni, no 11 päivää onkin ennätys pitkään aikaan. Edelliset näytti ensin monesti LO ja sitten vasta sensorivirhe, varmasti oikein asennettu.
Kirjattu

eklu

• Matkailija
« Vastaus #6 : Syyskuu 24, 2017, 14:35:15 ip »

Nyt toimii enään kaksi päivää eli ihme on tapahtumassa, latasin puhelimeen ohjelman ja hyvin lukee tiedot vaikka on toisella puolella vyössä kiinni eikä syö akkua.
Kirjattu

J.Tausta

• Aloittelija
« Vastaus #7 : Syyskuu 24, 2017, 23:22:21 ip »

Eklu, luetko Libreä puhelimella? Ainakin Glimpin tiedoissa sanotaan että:
"-ATTENTION: devices Huawei Nexus 6P, Samsung Galxy Core Prime, Samsung Galaxy Young and Samsung Galaxy J5 may break Libre sensor. If you have one of these models please don't use Glimp for reading sensors!"
Voisiko olla syy että luet jollain kyseisistä puhelimista Libreä? Ja sen takia hajoavat?
Kirjattu

eklu

• Matkailija
« Vastaus #8 : Syyskuu 25, 2017, 01:59:57 ap »

Ei ole kyseistä mallia vaan Blackview BV6000. Nytten sovellus ollu pysäyksissä kun en saa ihan hiljaiselle skeriarvojen hälytyksiä, mulla sovellus Libre scan, se gimp oli köppänen.
Kirjattu

begem0t

• Vieras
« Vastaus #9 : Toukokuu 18, 2018, 16:34:54 ip »

Omalla kohdallani aivan samoja ongelmia libren sensoreiden kanssa, mitkä tässäkin ketjussa on jo mainittu.
Silmiinpistävä havainto tuntuu olevan tuo, että sensorit pamahtavat paskaksi aina matalilla sokereilla tai LO:lla. Kaikilla tuntuu käyvän aika lailla samalla tavalla. Itselläni tähän asti käyttämistäni sensoreista n. 30 % on ollut toimimattomia.

Mitä todisteita Abbotti on halunnut lähetettäväksi: no toimattoman sensorin tietysti ja usein ovat olleet vailla myös ko. sensorin asennusvälineitä, eli koko laatikkoa sisältöineen. Laatikko asennusvälineineen kannattaa siis säilyttää koko sensorin käyttöajan. Toistaiseksi ovat lähettäneet korvaavan tilalle.
Palvelu ja henkilökunnan käytös on vaihdellut, välillä kaikki on mennyt oikein hienosti ja välillä taas vähemmän hyvin.  :)
Kirjattu

Julleankka

• Vieras
« Vastaus #10 : Toukokuu 25, 2018, 15:48:58 ip »

Mitä tekisitte tällaisessa tilanteessa?

Käyttäisin Libren lukijaa pelkästään sensorien käynnistämiseen ja hoitaisin sensorin luvun Sonyn Smartwatch 3:lla. Saa reaaliaikaisen verensokerin suoraan Android-puhelimeen ja halutessaan vaikka hälytykset matalista. Eipä tarvi yöllä stressata matalista, kun yöpöydältä näkee verensokerin vilkaisemalla ja puhelin herättää tarvittaessa.

Ja puhelimen voi kalibroida sensorin vaihtamisen jälkeen eli huonotkin sensorit tulee käytettyä ja saa tarkan lukeman. Diabeteshoitajan mittariin verrattuna tarkin lukema oli omasta puhelimesta, toiseksi tarkin sormenpäämittarilla ja huonoin Librellä.
Kirjattu

timo

• Aktiivinen
« Vastaus #11 : Kesäkuu 15, 2018, 09:04:45 ap »

Onko kenelläkään havaintoa, että toimitusvaikeuksien jälkeisissä sensoreissa ( parasta ennen noin 2019-02-28) olisi vs:n heittelyä aiempaa enemmän?
Sensori näytti 7,6 ja sormenpäästä 3,5 ja nuoli viistosti alaspäin. 10 minsan päästä sormenpään mittauksesta sensori 6,4.
Kirjattu

Linkkejä