Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6908 jäsentä  •  417081 viestiä  •  19928 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Anili, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Tresiba käytössä  (Luettu 2659 kertaa)

20vuotta

• Aloittelija
Tresiba käytössä
« : Maaliskuu 06, 2017, 11:36:08 ap »

Moikka

Taustastani: minulla oli käytössä Lantus ja Humalog. Viime perjantaina aloitin Tresiban 200 ja Humalog Kwikpen 200 insuliinit.

Tiedän alussa ollaan mutta olen havainnut jo seuraavia ongelmia:
-tuo "uusi" Humalog ei laske sokereitani, en saa tehoa irti vaikka en söisi mitään
-sokerit lähes koko ajan ylhäällä

Minulla perusinsuliinin tarve vaihtelee kuukautiskierron mukaan ja lisäksi on haastava insuliiniresistenssi. Diabetekseni yleensäkin on aina ollut haasteellinen.

Lantuksen kanssa pärjäsin joten kuten, alussa laitoin insuliinin kerran päivässä. Myöhemmin se jaettiin kahteen osaan. Siltikään en saanut sokereitani hallintaan.

Nyt lääkäri vaihtui ja hänen mukaansa, Lantuksen idea häviää, jos se pistetään kahdessa osassa. Päätettiin kokeilla Tresiban ja vahvemman Humalogin yhdistelmällä.

Tällä hetkellä itsellä täysin toivoton olo tämän taudin hoidossa  :-\ . Tiedän, että olen käyttänyt Tresibaa vasta niin vähän aikaa, et vielä pitää odottaa josko sittenkin alkais toimimaan. Mutta kun olen käyttänyt viikonlopun aikana melkein puolet tuosta Humalog kynästä, niin alkaa usko loppumaan.

Oliskohan Toujeosta apua kohdallani? Vai pitäiskö siirtyä pumpun käyttäjäksi?

Pahoittelut purkaukseni johdosta mutta masentaa  :-\
Kirjattu

Reiska

• Lentävä kynä
Vs: Tresiba käytössä
« Vastaus #1 : Maaliskuu 06, 2017, 13:01:21 ip »

Jos vertaat siihen Lantus aikaan niin voisihan siinä käydä niin että Humalogin määrät tehosi jos Lantuksen määrät oli yläkanttiin. Inskan vaihdon jälkeen pitkävaikutteinen voisikin nyt olla kohdallaan ja silloin vanhat Humalog määrät onkin liian pieniä. Yksi tapa testata tämä on tarkistaa perusinsuliinin oikea määrä basaalitestillä ja vasta sitten alkaa testaamaan tehoaako Humalogin määrät ateriolle ja korjauksiin.
Kirjattu
D1 vuodesta 1977, pumppu 80-luvulta lähtien.
A-C Spirit Combo / Humalog + Aviva Combo vuodesta 2012.
Libre/MiaoMiao/xDrip+ 8/2018. Android APS 12/2018.

Linkkejä