Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6794 jäsentä  •  415650 viestiä  •  19836 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Aeer, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Todettu diabetes 2  (Luettu 15407 kertaa)

PiitterPete1973

• Vieras
Todettu diabetes 2
« : Helmikuu 14, 2017, 20:16:35 ip »

Täältä varmasti neuvoja löytynee? Lääkkeenä määrätty 3000mg metformin, forxiga 10mg ja xelevia 100 mg. Tuon satsin otettua mitä lääkäri määrännyt niin paastoarvo 7-8 välillä ja ruokailun jälkeen 8-12. Nyt olen monesti kokeilut, että metformiiniä 2000mg ja muut ennalleen niin paastot 6-7 ja lounaan jälkeen aika tarkkaan 8. Luin tuossa toisessa keskustelussa, että monelle tekee ihmeellisyyksiä xelevia, forxiga, metformen yhdistelmä. Kokeilen jättää forxigan pois ja katson miten äijän käy. Kysynkin onko muilla kokemusta vastaavasta ja mihin aikaan päivästä otatte yleensä lääkkeet. Mulla lukee jokaisessa että joka päivä samaan aikaan. Kannattaakos ottaa kaikki illalla niin aamuarvot hyvät ?
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 14, 2017, 20:19:37 ip kirjoittanut Pete1973 »
Kirjattu

marvinen

• Aktiivinen
  • D2 vuodesta 02
Vs: Todettu diabetes 2
« Vastaus #1 : Helmikuu 15, 2017, 14:00:27 ip »

Tervetuloa joukkoon Pete1973 !

Täältä saat hyviä vinkkejä, mutta kannattaa aina muistaa, että Diabetes on yksilöllinen sairaus. Sellainen, joka tekee yhdellä ihmeitä,
ei välttämättä sovi toiselle lainkaan. Sinä itse tulet olemaan paras asiantuntija Diabeteksesi kanssa, usko pois  ;)

Lääkkeiden vaikutuksessa on vähän häntää, molemmissa suunnissa, eli kun lopetat jonkun lääkkeen, vie aikansa, kunnes tulos näkyy.  Minulle
sopii parhaiten ottaa kaikki lääkkeet illalla (Metforem, Forxiga, Onglyza). Laitan tähän liitteeksi kuvan, miten minulla kävi, kun Forxiga loppui
enkä päässyt ostamaan lisää. Tänään sitten ostin lääkettä lisää, katsotaan milloin sokrut palaa tuonne normaaleihin tasoihin.

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 15, 2017, 14:03:01 ip kirjoittanut marvinen »
Kirjattu
Know why the nightingale sings
Is the answer to everything

PiitterPete1973

• Vieras
« Vastaus #2 : Helmikuu 15, 2017, 16:18:18 ip »

Kiitokset vastauksesta. Tää tosiaan on varsinainen taitolaji, joten jatketaan kovaa taistelua :-\ Tässä nyt koitetaan päästä kunnon raiteille. Painonsuhteen kaikki paljon paremmin, lähtöpaino toukokuussa 2016 169kg ja tänään 123kg siitä ylpeä. Nyt vielä kun oppisin tuon lääkemäärän. Miettisin et rupeisinko ottamaan taas metukkaa sen 3000mg muutaman viikon ja katon vaikutuksia. Lähinnä tuo paastoarvo olisi hyvä saada matalemmalle.
Kirjattu

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2
« Vastaus #3 : Helmikuu 17, 2017, 10:04:19 ap »

Tervetuloa keskustelemaan!
Kirjattu

PiitterPete1973

• Vieras
« Vastaus #4 : Maaliskuu 29, 2017, 22:10:19 ip »

No niin. Päivitetääs tilannetta hieman. Puolessa vuodessa kolesteroli pudonnut 6.7stä. 3.6een ja huono kolesteroli 3.9stä. 1.6een joten nämä lekurin mukaan erittäin hienosti. Pitkäsokeri oli puolivuotta sitten 74 ja nyt 41 eli hyvältä näyttää. Lääkärin mukaan arvot on terveen ihmisen lukemissa. Painosta sen verran että vuosi takaperin tosiaan 169kg ja nyt 116kg, joten ei tämäkään asia hullummin 8)
Kirjattu

ERKKU

• Aktiivinen
« Vastaus #5 : Maaliskuu 30, 2017, 06:40:41 ap »

Onnittelut Pete 1973 oikeista valinnoista sokeritasoa saamiseksi terveen ihmisen tasolle. Tässä näkyy miten monet arvot menevät kohdilleen sokerin ollessa oikea.
Kirjattu

V. Kuutti

• Veteraani
« Vastaus #6 : Maaliskuu 30, 2017, 13:41:45 ip »

Onnittelut Pete, oletpa saanut tautisi kivasti kuriin. Jaksa vaan valitsemallasi tiellä! Mukava lukea positiivisia uutisia välillä
Kirjattu

PiitterPete1973

• Vieras
« Vastaus #7 : Maaliskuu 31, 2017, 23:21:56 ip »

Kiitokset Erkku ja Kuutti. Onhan se kovaa hommaa, kun sinne jää tai karkkikaapille ei mennä koko ajan hakemaan pikku suolaista tai makeaa. Ennen se oli jatkuvasti sitä ja nyt kun tulee mieliteko niin kuntopyörään taikka kävelylle niin kyllä noilla muutoksilla arvot paranee
Kirjattu

Rajanka

• Aloittelija
« Vastaus #8 : Huhtikuu 05, 2017, 14:09:49 ip »

Lääke tarjonta on sellainen viidakko, että siihen eksyvät lääkäritkin.  :o  On kuitenkin olemassa joku tietokoneohjelma joka tarkastaisi, että lääkkeet sopivat ensinnäkin yhteen ja sitten potilaan kaikkien sairauksien kanssa yhteen. Tuli se dokumentti ruotsalaisesta vanhainkodista, jossa todettiin päällekkäisiä ja muihin tauteihin sopimattomia lääkkeitä.
Apteekkien voitot on sitä luokkaa, että heillä pitäisi olla velvollisuus tarkastaa lääkitys, kun se ei vaadi kuin ohjelman ja hetken sen kanssa.  :-X

Minulle selitettiin aamulla otettavien lääkkeiden vaikuttavan ja tasaavan päivän syömiset. Illalla taas korjata sen tasoa tavoitteeseen.
Itse en syö/osta kaikkia minulle määrättyjä lääkkeitä.  Tutkin mihin eivät sovi ja minkä muun sairauden kanssa eivät sovi, sekä ne sivuoireet. 
Toki sivuoireet ovat aivan eri asia, kun muihin sairauksiin sopimattomuus.
Olen kokeillu ja poistanut käytöstä 4 eri lääkettä on parempi olla ilman,  tunnen sen.
Kirjattu
Älä valita Ala valita

marvinen

• Aktiivinen
  • D2 vuodesta 02
« Vastaus #9 : Huhtikuu 10, 2017, 12:38:12 ip »

No niin. Päivitetääs tilannetta hieman. Puolessa vuodessa kolesteroli pudonnut 6.7stä. 3.6een ja huono kolesteroli 3.9stä. 1.6een joten nämä lekurin mukaan erittäin hienosti. Pitkäsokeri oli puolivuotta sitten 74 ja nyt 41 eli hyvältä näyttää. Lääkärin mukaan arvot on terveen ihmisen lukemissa. Painosta sen verran että vuosi takaperin tosiaan 169kg ja nyt 116kg, joten ei tämäkään asia hullummin 8)

Ihan mielettömän hieno suoritus!

Kirjattu
Know why the nightingale sings
Is the answer to everything

nisumaka

• Vieras
« Vastaus #10 : Huhtikuu 25, 2017, 13:56:37 ip »

Tosi kiva lukea positiivia tuloksia/kokemuksia. Minulle todettiin D2 joulukuussa 2015. Sain metorminin, max 4x500mg / vrk. Tämä ei ihan toiminut, koska vatsa meni niin sekaisin. Toinen ongelma oli se, että verenpainelääkkeet tulivat tietty "läpi". Laihdutin ja sain painoni putoamaan 116kg ==> 103kg ja paastosokeri laski 6.5 mmol/L. Lopetin metfominin ja näin mentiin 1.4.2017 asti. Sitten huomasin, että paastosokeri oli alkanut olla keskimäärin 7.2 mmol/L. Aloitin metforminin 2x500mg / vrk. Nyt olen käyttänyt metforminia 3 vrk ja sokeri alkaa laskea. Näin mennään.
Kirjattu

V. Kuutti

• Veteraani
« Vastaus #11 : Kesäkuu 07, 2017, 11:51:09 ap »

Toivottavasti tälläiset vanhat pierutkin saavat innostusta, kun tulokkaat kertoavat miten tarmokkaasti tautia hoitavat! Huomaan antaneeni vuosien varrella osin periksi,
alkuun oli niin helppoa hoitaa itseään...
Kirjattu

PiitterPete1973

• Vieras
« Vastaus #12 : Kesäkuu 21, 2017, 22:33:57 ip »

Onhan tämä nyt huomattavasti paremmalla tolalla. Melkeen 170kg oli lähtöpaino ja nyt 110kg aika tarkkaan. Pitkäsokeri oli viikko sitten 35 eli hyvältä tuntuu. Lääkkeitä vähennettiin ja lenkkeily sekä terveelliset sapuskat jatkuu. Näillä eväillä kohti sixpackiä ;-)
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Kesäkuu 21, 2017, 22:39:00 ip »

Loistavaa tulossarjaa sinulla! On syytä olla tyytyväinen ja ylpeä itsestään. Ja tuntuu varmasti olossakin? :)
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

PiitterPete1973

• Vieras
« Vastaus #14 : Kesäkuu 21, 2017, 22:46:19 ip »

Olo on kuin pikkupojalla virtaa riittää kuin duracell pupussa. Reilut vuosi taaksepäin kun pururadalle lähti niin ensimmäisen 100m jälkeen tuntui et saa soittaa medihelin paikalle. Nyt kilometri kaupalla kävelyä tai kevyttä hölkkää jotakuinkin helpohkosti. Näillä eväillä jatketaan ja nukutaan yöt hyvin. ps. emäntäkin sanoi että on kuin uus ukko vieressä kunnei kuorsaa lainkaan vaan nukkuu kuin eloton. Ei uniapnea maskeja eikä muitakaan härpäkkeitä.
Kirjattu

Linkkejä

Insuliini ei lopu, vaikka kysyntä kasvaa

Julkaistu 29.11.2018 | 07:50