Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6877 jäsentä  •  416685 viestiä  •  19911 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Fiina, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Libre  (Luettu 64747 kertaa)

TanjaM78

• Vieras
Vs: Libre
« Vastaus #30 : Maaliskuu 09, 2017, 11:58:51 ap »

Libre jostain syystä näyttää ihan omiaan... ja yksittäisestä sensorista se ei johdu.
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #31 : Maaliskuu 09, 2017, 12:20:40 ip »

Mulla on kyllä Libre pysynyt erittäin hyvin kiinni ihossa. Teippi ollut niin kiinni, että sensorin on saanut 2 viikon jälkeen repiä irti, kun ei ole meinannut millään lähteä. Ja siis olen libren kanssa käynyt saunassa, kylpylässä, kuntosalilla ja liikkunut ja touhunnut vaikka miten, mutta aina on pysynyt hyvin kiinni. Viime perjantaina oli ambulanssia vaatinut hypo ja siinä yhteydessä oli kuitenkin tapahtunut jotain, että sensori oli irronnut, vaikka oli kyllä vielä ennen hypoa tiukasti paikallaan.

Mulla Libre näyttää myös tosi luotettavasti lukemia. Alkuun tuntui, että ekan päivän näytti tosi alhaisia lukemia verrattuna sormenpäämittauksiin, mutta sitten sain täältä vinkiksi asentaa sensorin jo hyvissä ajoin ennen käyttöönottoa käsivarteen. Käytännössä laitan sensorin kiinni noin 12 tuntia ennen kuin edellinen sensori on mennyt vanhaksi. Uusi sensori on sitten näyttänyt luotettavia arvoja heti sensorin aloituksesta alkaen.

Itse ainakin olen ollut tosi tyytyväinen Libreen.
Kirjattu

consequence

• Aloittelija
« Vastaus #32 : Maaliskuu 21, 2017, 19:19:06 ip »

Kuulin tänään pääseväni "librejonoon", joskus kevään mittaan saan käyttööni. En ole kamalasti perehtynyt aiemmin, joten kysyn: Voiko sensorin asettaa minnekään muualle kun käsivarteen?
Kirjattu

J. Erebus

• Aloittelija
  • Meditate a minute
« Vastaus #33 : Maaliskuu 23, 2017, 17:21:47 ip »

Kuulin tänään pääseväni "librejonoon", joskus kevään mittaan saan käyttööni. En ole kamalasti perehtynyt aiemmin, joten kysyn: Voiko sensorin asettaa minnekään muualle kun käsivarteen?

Täällä on taidettu jo pariinkin eri otteeseen mainita näistä sensorin mahdollisista asennuspaikoista.. Abbottilla on vissiin ohjeistus että ainoastaan käsivarteen (muuten eivät anna takuuta sensorille), mutta ihmiset on ympäri maailman lätkineet niitä myös vatsaan ja reisiin.. Eihän sille firmalle ole pakko olla täysin rehellinen ;D Reidestä sain itse parhaat tulokset, kun vertasi sormenpäämittauksia ja skannauksia keskenään, mutta sensori lähtee herkästi irti mm. alusvaatteiden resorien mukana, eli niiden kanssa saa olla ekstravarovainen.. Tietysti jos sen suojaisi ihoteipillä, niin pysyisi varmaankin paremmin sielläkin paikoillaan.. Itse liima on ollut todella napakkaa, jos alueen on putsannut ja antanut kuivua hyvin. Kannattaa aina käyttää se puhdistuslappu, mikä tulee sen sensorin mukana.. Itse sain d-hoitajalta myös jotakin "Prepare"-nimisiä pyyhintälappuja, jotka tekevät suojaavan kalvon kohtaan, johon sensorin aikoo asettaa..
Kirjattu

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #34 : Maaliskuu 23, 2017, 20:09:29 ip »

Minulla oli viiden päivän sensorointi ja se oli pakarassa. Joka päivä saunoin (liikunnan vuoksi) ja ainakin se pysyi hyvin. Olikohan paljonkin erilainen tähän Libre juttuun verrattuna?
Kirjattu

J. Erebus

• Aloittelija
  • Meditate a minute
« Vastaus #35 : Maaliskuu 26, 2017, 10:04:17 ap »

sain d-hoitajalta myös jotakin "Prepare"-nimisiä pyyhintälappuja
Korjaus tähän; Skin-Prep, ei Prepare
Kirjattu

ERKKU

• Aktiivinen
« Vastaus #36 : Maaliskuu 26, 2017, 16:14:31 ip »

Sensori minulla on kerran ollut yhden viikon tutkimusta varten. Se pantiin käsivarteen. Muuten ei ole kokemusta asiasta. Ohessa lyhyt YouTube, jossa sellainen näkyy ja on vielä jollakin "sukalla" varmistettu.
https://www.youtube.com/watch?v=6Oi6ucdxBDA
Kirjattu

Pirle

• Matkailija
« Vastaus #37 : Maaliskuu 30, 2017, 17:22:47 ip »

Alls olevan artikkelin mukaan 10 000 ykköstyypin diabeetikkoa on saanut Libren käyttöönsä.

http://www.aamulehti.fi/kotimaa/jo-10-000-diabeetikkoa-suomessa-on-saanut-mullistavan-avun-uudesta-laitteesta-nain-se-toimii-24369422/

Onko teille, joilla Libre on jo käytössä, tarjottu laitetta vai oletteko joutuneet pyytämään sitä?

Kirjattu

RR huipussa

• Jäsen
« Vastaus #38 : Maaliskuu 30, 2017, 17:38:33 ip »

Hei.
Minulle tarjottiin kun rankan kesän jälkeen HbA1c oli noussut huomattavasti aiemmasta tasosta. Ja ehkä jopa pelasti henkeni, sillä ilman Libreä oltaisiin nostettu insuliineja, mutta syynä HbA1c:n nousuun olikin joka öiset hypot, joita en tuntenut lainkaan. Ja nämä hypot aktivoi vastavaikuttajat ja sen tähden päivät oltiin hyperillä.
Libren käyttö tällä hetkellä myönnetty toistaiseksi.
Kirjattu
Minimed 670G Fiaspilla

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Maaliskuu 31, 2017, 11:28:54 ap »

Mulle lääkäri tarjosi Libreä. En edes tiedä syytä. Ilman Libreäkin mulla on ihan hyvä hoitotasapaino. Nyt tosin vielä paljon parempi. Mulla myös Libre on nyt käytössä toistaiseksi. Olen tällä hetkellä raskaana mutta en usko, että mun lääkäri multa Libreä pois ottaa raskauden jälkeenkään.
Kirjattu

Sofia06

• Jäsen
« Vastaus #40 : Maaliskuu 31, 2017, 15:54:51 ip »

Hei!

Eventyr mainitsit että hankit itse Libren ulkomailta, mistä sen ostit? Haluaisin kovasti Libren mutta Espoossa sitä ei voi saada:( Aivan todella kummallista että sitä ei edes voi ostaa Suomesta jos sen itse haluaisi hankkia! Onko todella näin?! Minusta tuntuu kummalliselle että joillain paikkakunnilla kuka vaan voi saada ja toisilla ei edes maksua vastaan...

Kirjattu

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #41 : Maaliskuu 31, 2017, 17:21:16 ip »

Minusta tuntuu kummalliselle että joillain paikkakunnilla kuka vaan voi saada ja toisilla ei edes maksua vastaan...
Todennäköisesti missään pain ei saa "kuka tahansa" vaan kyllä niillä aina jotain kriteerejä on.
Kirjattu
D1 vuodesta 1977, pumppu 80-luvulta lähtien.
A-C Spirit Combo / Humalog + Aviva Combo vuodesta 2012.
Libre 8/2018. Android APS 12/2018.

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #42 : Maaliskuu 31, 2017, 17:25:09 ip »

Haluaisin kovasti Libren mutta Espoossa sitä ei voi saada:
Sellainen huhu on liikkeellä että Espoossakin Libre-asia on etenemässä niin että suurehko määrä sensoreita on tilattu.
Siitä sitten vaan kyselemään mutta homman nimi näyttäisi olevan että mitä pienempi kunta niin sitä helpommin saa.
Kirjattu

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #43 : Maaliskuu 31, 2017, 17:27:12 ip »

Aivan todella kummallista että sitä ei edes voi ostaa Suomesta jos sen itse haluaisi hankkia! Onko todella näin?!
Maahantuoja on edennyt varovaisesti ja ei myy vielä suoraan potilaille ja haluaa varmistaa että sensoreita riittää
sopimusten mukaisesti sairaanhoitopiireille.
Kirjattu

Expilot

• Matkailija
« Vastaus #44 : Huhtikuu 01, 2017, 20:44:00 ip »

Täällä onnellinen Libren käyttäjä.
Sain Libren viime elokuun-syyskuun alussa. (2016) Monta vuotta kerroin D-hoitajalle ja lääkärille että ostan sen itse Saksan reissulla, ja monikaan lääkäri/hoitaja ei sitä suositellut omakustanteisesti hankkimaan. Ja olinkin ihan yhtä hymyä kun hoitaja soitti että saisin sen kokeiluun.
Tähän astisia kokemuksia:
+Mittauksia noin 10-15 kertaa päivässä,  Lukulaitteen akku kestää noin 6-7viikkoa, eli yli 3 sensorin käyttöikää (14vrk) Merkitsen jokaisen hiilari ja inska määrän myös. Eli akkua kuluttavaa toimintaa.
+Sensori pysyy kiinni käsivarressa vähintään 2kk, teen erittäin fyysistä työtä ja harrastukset ovat myös fyysisesti kohtalaisia.
+Mahdollisuus mitata myös älypuhelimella, tosin mielestäni Glimp ohjelma on sekava ja näyttää aina 11mmol/l Valmistajan ohjelmaa odottaessa... 😀
+En ole koskaan mitannut autolla ajaessa, pyöräillessä, kävellessä jne. Nyt se onnistuu vaikka apukuskilta automatkalla.
+yöllä tulee mitattua aina jos herään keskellä yötä. Sormenpäästä en ole varmaan vielä koskaan mitannut kesken unien.
+Sain tehtyä pyöräilyhanskaan Librelle läpinäkyvän taskun kämmenen selkä puolelle,  ja mittaus onnistuu kesken ajon.
+Vanhemmat, kaverit, työkaverit jne. osaa mitata sokerit. Tosin on pitänyt painottaa että se EI ole VERENSOKERIN mittaus,  vaan nimenomaan KUDOKSENSOKERIN mittaus.  Eli  sormenpäästä tulisi eri tulos. Jos Libressä nuoli on alaspäin ja lukema alle 4.0 niin verensokerit on jo alempana. "Tuokaa pillimehu!" 😂

Miinuksia en vielä ole kovin paljoa keksinyt.
Itse olen jo reilu 30-vee mies ja sensori ei haittaa esteettisesti. Tosin tilasin jo Ebaystä koristetarroja sensorin päälle liimattavaksi kesää varten. Sensorin käyttöikä on tehty ihan ohjelmallisesti. Luulisin että 14vrk käyttöiällä haetaan vain luotettavuutta. Sensorin tekniikka ja paristo toimisi vielä 7kk jälkeen. 
Ja toivonkin että saan tämän nyt ihan koko aikaiseen käyttöön.
Pahoittelut kirjoitusvirheistä, kirjoitan puhelimella.
Kirjattu
D1 since 7.1.2014

Linkkejä