Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6877 jäsentä  •  416685 viestiä  •  19911 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Fiina, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Libre  (Luettu 64745 kertaa)

080750

• Vanha tekijä
Libre
« : Tammikuu 29, 2017, 09:16:22 ap »

Kuinka moni "kynäihminen" on saanut käyttöönsä Libren. Haaveilen siitä ja D-hoitaja käski ottaa asian esille kun menen Huhtikuussa polille. Ärsyttää tuo sormenpäiden tykitys ja välineiden kuljetus aina mukana. Yleensä ne ovat kyllä kotona. Korkeilla ja matalilla tuntemukset ovat samat eli "jalattomuus".
Kirjattu

eventyr

• Jäsen
Vs: Libre
« Vastaus #1 : Tammikuu 29, 2017, 14:39:53 ip »

Kynäihminen tarkoittanee monipistoshoitoa? Jos kyllä, niin täällä on yksi sellainen, jolla on Libre. Hankin sen tosin ensin omakustanteisesti ulkomailta, ja raskauduttuani aloin saada hoitopaikasta sensoreita ja myöhemmin sain myös uuden lukulaitteen, kun vanha alkoi lahota. Tarkistusmittauksia joutuu toki välillä tekemään Librenkin kanssa, mutta teen niitä keskimäärin kaksi kertaa päivässä. Pelkillä sormenpäämittauksilla kuusikin mittausta on sokerin hallinnan kannalta vähän ja sormenpäiden ihon kannalta paljon. Insuliinipistosten määrää Libre on mulla lisännyt, mutta ne ei sinänsä haittaa niin paljon kuin jatkuva sormenpäiden rei'itys.

Librenhän pitäisi kai tämän vuoden aikana tulla myyntiin myös yksityishenkilöille, jos en raskausajan jälkeen saa sensoreita hoitotarvikejakelusta, niin todennäköisesti ostan niitä omaan piikkiin. Laite on mahtava ja parantaa elämänlaatua niin paljon, että se on mielestäni kannattava sijoitus.
Kirjattu

RR huipussa

• Jäsen
« Vastaus #2 : Helmikuu 07, 2017, 20:30:40 ip »

Hei . Olen saanut. Alkuun kk, nyt 3 kk ja tarpeen vaatiessa vielä 3 kk lisää.
Varmaan kiinni siitä, missä paikkakunnalla asuu.
Perusteluina oli äkkiä heikentynyt tasapaino.
Kirjattu
Minimed 670G Fiaspilla

Luke

• Matkailija
« Vastaus #3 : Helmikuu 09, 2017, 14:49:20 ip »

Eventyr, miten nopeasti Libre alkoi "lahota"?

Itse olen ajatellut hankkia Libren kunhan se tulee Suomeen myyntiin. Diab.lääkäri on kehunut sitä jo pari vuotta muuten ole  sitä saanut enkä pyytänyt terkkarista.
Sensorit aika hinnakkaita. Toivottavasti Libre tulee normaaaliin hoitotarvikejakeluun.
Kirjattu

eventyr

• Jäsen
« Vastaus #4 : Helmikuu 09, 2017, 20:14:09 ip »

Luke, noin vuoden käytin vanhaa lukijaa, ennen kuin se alkoi oireilla. Toimii siis kyllä periaatteessa edelleen, mutta virtapainike tökkii: sitä saa painella monta kertaa, että saa mitään tapahtumaan. Diabeteshoitaja oli sitten sitä mieltä, että parempi tilata mulle uusi ajoissa. Uuden kanssa olen yrittänyt olla varovaisempi, eli en esimerkiksi sammuta lukijaa painamalla virtapainiketta pitkään vaan annan sen sammua itsestään.
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Helmikuu 13, 2017, 08:33:30 ap »

Mullakin on Libre on käytössä. D-lääkäri itse sitä mulle ehdotti ja on kyllä niin loistava vehje, että toivottavasti ei tarvi siitä luopua.

Mä teen kyllä tarkistusmittauksia paljon vähemmän kuin Eventyr. Mittaan sormenpäästä varmaan pari kertaa viikossa. Jotenkin olen vaan luottanut Libreen, vaikka ehkä pitäisi useammin tarkistaa mitä sormenpäämittaus näyttää.

Aika lyhyen aikaa Libre kestää ennen kuin rupeaa reistailemaan, jos kestää vain noin vuoden. Toisaalta eihän tuo lukulaite niin mahdottoman kallis onneksi ole.
Kirjattu

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #6 : Helmikuu 13, 2017, 10:08:18 ap »

En jaksanut kaivaa Librestä tietoja esille ja varsinkin lukulaitteesta. Onko siinä patterit vai ladataanko sitä jotta se toimii? Pitääkin tehdä keskiviikkona tyhmiä kysymyksiä edustalle (toivottavasti on paikalla).
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Helmikuu 13, 2017, 10:23:24 ap »

Lukulaitteessa ei ole pattereita, vaan se ladataan. Akku on ainakin mulla kestänyt yhdellä latauksella muutaman viikon. Käytän Libreä tosi paljon, noin 50 mittausta päivässä tällä hetkellä.
Kirjattu

mjarkko

• Intoilija
  • DM1 02/2010. 640G 03/2016 Fiasp
« Vastaus #8 : Helmikuu 13, 2017, 15:14:52 ip »

Kuulin, että tähän olisi tulossa puhelinsovellus jolla vois luennan tehdä.

Elikkä todennäkoisesti mittaus tehdään bluetoothin välityksellä.

Silloinhan puhelin voisi yöaikaan mittailla itsekseen ja hälyttää alhaisesta arvosta.

Tämä oli sitten omaa mutuilua. faktaa ei ole.
Kirjattu

J.Tausta

• Aloittelija
« Vastaus #9 : Helmikuu 13, 2017, 16:57:58 ip »

Epävirallisella puolella tapahtuu pikkuhiljaa.

Glimp puhelimeen: https://play.google.com/store/apps/details?id=it.ct.glicemia&hl=en
Ja kun puhelimen pitäminen Libren päällä jatkuvasti on kenties epämukavaa, niin Bluethooth NFC -lukija on melkein valmis: https://unendlichkeit.net/wordpress/?lang=en

Tuollaista kaipailimme silloin kun käytimme Libreä.
Sikälimikäli jos toimii niin aivan huippuyhdistelmä:
 - Libren pitkä käyttöikä
 - ei pakollisia kalibrointeja
 - reaaliaikainen verensokeri edelleen esim. Nightscoutttiin, xDrip+:saan, älykelloon, jne..

Kirjattu

RR huipussa

• Jäsen
« Vastaus #10 : Helmikuu 15, 2017, 20:59:42 ip »

Hei.

Libren pattereista : mieheni purki jo käyttämäni sensorin ja otti patterin talteen. Käy kuulemma kelloihin ja käytetyn sensorin oli jännite vielä täysi.
Kirjattu
Minimed 670G Fiaspilla

Eloise

• Vieras
« Vastaus #11 : Helmikuu 16, 2017, 11:45:32 ap »

Hei!
Todellakin on kaupunkikohtaista saako Libren vai ei.Helsinkiläinen 11-vuotias 1 tyypin poikani ei sitä saa mutta Vantaalaiset ja monet muut kyllä.Kyllä pistää vihaksi tämä eriarvoinen kohtelu.Kokeilukäyttöön vain olemme saaneet Libren lyhyeksi ajanjaksoksi.Mielelläni kuulisin onko tosiaan näin muillakin helsinkiläisillä ja tietääkseni ainakin espoolaisilla.
Kirjattu

synergia

• Matkailija
« Vastaus #12 : Helmikuu 16, 2017, 16:31:09 ip »

Hei!
Todellakin on kaupunkikohtaista saako Libren vai ei.Helsinkiläinen 11-vuotias 1 tyypin poikani ei sitä saa mutta Vantaalaiset ja monet muut kyllä.Kyllä pistää vihaksi tämä eriarvoinen kohtelu.Kokeilukäyttöön vain olemme saaneet Libren lyhyeksi ajanjaksoksi.Mielelläni kuulisin onko tosiaan näin muillakin helsinkiläisillä ja tietääkseni ainakin espoolaisilla.
Lapsilla jatkuva sensorointi pitäisi omasta mielestä olla ihan lakisääteinen asuinpaikasta riippumaton. Se helpottaisi monen ihmisen elämää ja säästäisi lasta jatkuvalta sormien pistelyltä.

En ymmärrä miksi joissakin pakoissa kunnat antaa libren aikuisille jotka skannaa päivän aikana noin 4 krt ja ne jotka ihan oikeasti tarvitsisivat sensoria eivät sitä saa
Kirjattu

TanjaM78

• Vieras
Vs: Libre Outoja lukemia?
« Vastaus #13 : Helmikuu 16, 2017, 22:01:53 ip »

Onko kenelläkään käytössä Libreä, joka antaisi aivan liian korkeita lukemia / sormenpään mittaukset?
Heti aamulla kun herään alkaa Libre kohota kohti 20vs... Tänäänkin töissä Libre ilmoitti vs23 kun sormimittarilla 13.8..... Voiko jikin sressitelijä vaikuttaa näin?
Kuitenkin vähän eri korjata 23 sokerwita kuin pistää sama satsi 13 sikereille...
Kirjattu

synergia

• Matkailija
« Vastaus #14 : Helmikuu 16, 2017, 22:35:05 ip »

Onko kenelläkään käytössä Libreä, joka antaisi aivan liian korkeita lukemia / sormenpään mittaukset?
Heti aamulla kun herään alkaa Libre kohota kohti 20vs... Tänäänkin töissä Libre ilmoitti vs23 kun sormimittarilla 13.8..... Voiko jikin sressitelijä vaikuttaa näin?
Kuitenkin vähän eri korjata 23 sokerwita kuin pistää sama satsi 13 sikereille...
Itse laitan sensorin päivällä sellaiseen aikaan kun tiedän että vs on tasainen sen tunnin ajan. Itellä libre nimittäin saattoi näyttää virheellisesti huomattavasti korkeimpia arvoja jos uuden sensorin laittoi silloin kun vs oli menossa ylös tai alas päin
Kirjattu

Linkkejä