Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6908 jäsentä  •  417089 viestiä  •  19928 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Anili, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Pumppu hajos  (Luettu 5036 kertaa)

Mimmu

• Vieras
Pumppu hajos
« : Tammikuu 09, 2017, 21:42:08 ip »

Ihmettelin aamulla kun tuntu että sokerit vaa nousee niin huomasin sitten iltapäivällä pumppua tutkiessa että mäntä vaan jumittaa pumpun pohjalla eikä oikeasti syötä insuliinia ollenkaan. Menin sitten puoli neljä terveyskeskukseen selvittämään mitä teen kun en ole ilmeisesti saanut insuliinia aamun jälkeen ja varainskojen reseptit on vanhat. Käskivät hakeutua päivystykseen kun sokerit oli 20. No soitin päivystykseen ja lupasivat sieltä uusia tunnin sisällä varainsuliinit että pääsen hakemaan apteekista. Mainittakoon että eipä ollut tietenkään ruiskuja mukana että olisi voinut vetää pumpun ampullista ensi hätään ja olin kaverin luona kylässä toisella paikkakunnalla... Eli sokerimittari, pillimehu ja rikkinäinen pumppu. Siinä oli miun tarvikkeet.

Tunnin sisällä sain levemir ja novorapid kyniin reseptit ja apteekista pyysin neuloja (ja on muuten kalliita :o 97senttiä kappale...) Meinasin kysyä eiks huumediilerit saa ilmasia neuloja ja haluan niitä mut alko jo vähän sammaltaa ni päätin olla hissukseen. Oli muuten hyvä tunne kun sain Novorapidit pistettyä. Sokerit oli saanä vaiheessa jo 32.8...

Mutta mitäs nyt!? Laitoin ihan randomisti 10yksikköä Levemiriä, mut miten paljonkohan sitä yleensä pitäis pistää ja miten nopeesti se alkoikaan vaikuttaa. Novorapidilla olen muuten laskenut sokereita. Meinaan vaan että olen ollut pumppuhoidolla jo 15 vuotta eikä ole ihan lähimuistissa mitkään insuliinimäärät ??? Onneksi on fiksu hypokoirakokelas yötä valvomassa niin ei niin kovasti pelota käydä nukkumaan.

Karsee olo muuten korkeet sokerit ::) En muistanukkaan :)
Kirjattu

Deippa

• Intoilija
Vs: Pumppu hajos
« Vastaus #1 : Tammikuu 09, 2017, 21:49:30 ip »

sen yhteenlasketun vrk-basal annoksen ku pistää kahessa osassa pitkävaikutteista niin ollaan jo lähellä. Olikohan se että siihen basaliin sai lisätä vielä 20%, mutta ton voi joku muu varmistaa.

Onko pumppu jo yli 4v vanha? Jos ei (eli takuu voimassa) niin sitten voi soittaa heti pumpun valmistajan tuotetukeen. Jos vanhempi niin sitten omaan hoitopaikkaaan yhteyttä
Kirjattu
D1 -92, AccuCheck Combo 2/12-> Nyt A-C Insight 1/17->
Poika D1 -10, AccuCheck Combo 4/11-> Medtronic VEO 6/11-> Nyt 640G -> 9/15

Mimmu

• Vieras
« Vastaus #2 : Tammikuu 09, 2017, 22:00:47 ip »

Kiitti! Enhän mie edes muistanut että levemir pistetään 2 kertaa päivässä ::) Sittenhän meni aika kohdilleen ;D

Pumppu on 8 vuotta vanha. Ex-ex -hoitopaikasta. Taidan soitella huomenna d-hoitajalle ja toivoa parasta :-X
Kirjattu

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Tammikuu 10, 2017, 00:11:54 ap »

sen yhteenlasketun vrk-basal annoksen ku pistää kahessa osassa pitkävaikutteista niin ollaan jo lähellä. Olikohan se että siihen basaliin sai lisätä vielä 20%, mutta ton voi joku muu varmistaa.
Noin se menee periaatteessa.
Illan ja aamun pistoksien suhdetta voi säätää sen mukaan miten basaali eroaa yöllä ja päivällä.
Kirjattu
D1 vuodesta 1977, pumppu 80-luvulta lähtien.
A-C Spirit Combo / Humalog + Aviva Combo vuodesta 2012.
Libre/MiaoMiao/xDrip+ 8/2018. Android APS 12/2018.

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Tammikuu 10, 2017, 00:25:26 ap »

Mulla oli levemiriä enimmillään 50 yksikköä ja pumpun basaali 7 yksikköä vuorokaudessa, ettei nyt ihan noin mee kaikilla.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Tammikuu 10, 2017, 13:26:12 ip »

Mulla oli levemiriä enimmillään 50 yksikköä ja pumpun basaali 7 yksikköä vuorokaudessa, ettei nyt ihan noin mee kaikilla.
Kaikkihan on tietysti mahdollista mutta mitenkään tavallista tuollainen ei varmasti ole.
Syynä voisi olla että Levemir ei toimi sinulla ja aiheuttaa esim. insuiinin vasta-aineita.
Kirjattu
D1 vuodesta 1977, pumppu 80-luvulta lähtien.
A-C Spirit Combo / Humalog + Aviva Combo vuodesta 2012.
Libre/MiaoMiao/xDrip+ 8/2018. Android APS 12/2018.

pæve

• Vanha tekijä
« Vastaus #6 : Tammikuu 10, 2017, 14:31:12 ip »

Miulla pitkä oli basaali + 30%
Kirjattu
Karjalasta kajahtaa :)

Marika40

• Aktiivinen
  • Uutta tietoa janoava/kokeileva diabetekse hoidossa
« Vastaus #7 : Tammikuu 10, 2017, 16:07:07 ip »

minulle on sanottu, että perusohjelma +20% lisää jos joutuu pistoksille( levemir ja lantus). Toujeo menee sitten samalla annoksella kun perusohjelma.
Kirjattu
Oikean puolen hemibekia(lihas heikkous)synnäinen ,D1 vuodesta1980 pumpailua vuodesta 2003.

mjarkko

• Intoilija
  • DM1 02/2010. 640G 03/2016 Fiasp
« Vastaus #8 : Tammikuu 12, 2017, 15:37:09 ip »

Onko ketjun aloittaja saanut uutta pumppua?

Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun hoitopaikka on vaihtunut, niin miten se vaikuttaa.

8 vuotta on pitkä aika pumpulle.
Kirjattu

Marika40

• Aktiivinen
« Vastaus #9 : Tammikuu 12, 2017, 15:42:24 ip »

Minulla itselläni on ollut hoitopaikan vaihto ja ensiviikolla tulee tietoa miten käy vaihtuuko vai pidänkö vanhan pumpun.
Kirjattu
Oikean puolen hemibekia(lihas heikkous)synnäinen ,D1 vuodesta1980 pumpailua vuodesta 2003.

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Tammikuu 12, 2017, 17:05:13 ip »

Mää oon myös vaihtanut kotipaikkaa ja meen entisen kotipaikan pumpulla. Ei oo vielä tultu täältä Lapista multa hakemaan...mutta hoitopapikan vaihto myös enkä tiedä vielä, mitä tapahtuu.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #11 : Tammikuu 28, 2017, 21:26:57 ip »

Mä vaihdoin sairaanhoitopiiriä ja uusivat mulle pumpun, samanlaisen kuin entinen. Edellinen shp ei halunnut pumppua joten mulla on kaks suht uutta ja skulaavaa :D
Kirjattu
1 tyypin puppugeneraattori

Marika40

• Aktiivinen
« Vastaus #12 : Tammikuu 29, 2017, 08:00:36 ap »

Mulle sairaanhoto piirin vaihdos toi sensoroinnin jatkuvaksi ja samoin pumpun vaihto. Nyt odotellaan aikaa saantiin.Edellisessä eivät sitä antanneet vaikka hyöty oli.
Kirjattu

Linkkejä