Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6535 jäsentä  •  412250 viestiä  •  19570 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi omiar1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Vauvakuumeilijat 2017  (Luettu 12805 kertaa)

Miitu88

• Vieras
Vs: Vauvakuumeilijat 2017
« Vastaus #45 : Toukokuu 10, 2017, 21:59:12 ip »

Kummallista kun kaikilla tuntuu olevan niin eri suositukset eri asioiden suhteen! Itse kävin viikko sitten naisten klinikalla raskauden suunnittelussa (d.hoitajan idea ja todella hyvä sellainen! Suosittelen kaikille varsinkin ensimmäistä lastaan haaveileville, jos sellaiseen mahdollisuus on!) Naikkarin d.hoitaja oli sitä mieltä, että olen tiputtanut verensokereita aivan liian kovaa tahtia ja nyt kk sisään saan tiputtaa 8.1->7.6 jottei silmät kärsisi yhtään enempää! Ja kuulemma sitten kun tuo 7.6 labran verikokeista saadaan, voimme jättää kondomin käytön kokonaan pois, eli jättää ehkäisyn kokonaan. Itse olen elänyt siinä ajatuksessa, että hobiksen pitäisi olla alle 7.5! Tietenkin mitä lähempänä 6-7, niin aina vaan parempi :)
Ja tuosta foolihaposta: naikkarin d.hoitaja selitteli, että foolihapon syönti pitäisi aloittaa viimeistään, kun huomaa olevansa raskaana, koska ruoasta saa jonkun verran b-vitamiinia kuitenkin.. Mutta hyvä olisi aloittaa se vähän aikaisemmin. Itse olen lukenut, että sen syöminen kannattaisi aloittaa 3kk ennen raskautumista. Noh, määräsivät minulle 5mg foolihapot ja viikon verran olen niitä nyt syönyt!
Olen vuorotyöläinen ja lakisääteiset tauot sain pitää niin kauan kunnes joku tuli häiritsemään.. Mutta kuun alusta alkaen olen ollut lomautettuna ja lomautus tulee kestämään loppu syksylle saakka. Tässä viikon aikana olen kyllä huomannut miten paljon helpompaa sokereiden hallitseminen on, kun ei ole töissä, eikä stressitaso ole yhtä korkea! Joten kovasti tsemppiä mariannikalle!
Mutta tsemppiä myös kaikille muillekin <3
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 10, 2017, 22:08:15 ip kirjoittanut Miitu88 »
Kirjattu

consequence

• Vieras
« Vastaus #46 : Toukokuu 19, 2017, 19:41:35 ip »

Suositukset vaihtelee kyllä ihan sanojasta, sen oon huomannut. Edellinen lääkäri sanoi, että 7,5 on raja ja nykyinen että sinne tasan seiskaan pitäisi päästä. En tiedä onko kevätstressi vai mikä, mutta vauva-ajatukset on nyt olleet taaempana mielessä. Sen myötä olen lipsunut sokereissakin. Lisäksi harmittaa hobiksen paranemisen myötä edelleen ylöspäin hiipivä paino kun ei energiaa enää menekkään korkeilla sokereilla hukkaan 😑 Parin viikon päästä muutto ja sitten taas miehen kanssa saman katon alla, veikkaan että kesän elän vielä ihan rauhassa ja katsellaan miltä näyttää sokerit sitten syksyllä. Ellei pikkusiskon pian syntyvän vauvan myötä taas ala kuumeet nousta 😄
Kirjattu

mariannika

• Vieras
« Vastaus #47 : Heinäkuu 04, 2017, 11:00:27 ap »

Täälläpäs on ollut hetken aikaa hiljaista!

sinikka666 tsemppiä sokereiden parantamiseen!  :) On se aina vaan oma hommansa saada sokerit tasapainoon, ja se tasapainon hakeminen stressaa myös välillä turhankin paljon.

Miitu88 kiitos tsempeistä! Tosiaan tuntuu niin paljon vaihtelevan paikoittain nuo sokerisuositukset. Kiva kuulla, että sokerit on parempaan päin. Pianhan tekin jo varmaan pääsette aloittamaan vauvanteko puuhat  :)

consequence kummasti tää kesäkin menee ihan hujahtamalla ohi  :)

Sokeritasapainon löytäminen on ollut nyt töiden puolesta itsellä haastavaa. Töissä tulee näin lämpimillä ilmoilla varsinkin, insuliinimäärien pienentämisestä huolimatta tosi paljon hypoja. Sen lisäksi lakisääteisten taukojen puitteissa esim. insuliinin pistäminen tarpeeksi paljon ennen ruokailua on melko haastavaa. Foolihappoa aloin syömään kesäkuun alussa ja vauvanteko meillä on nyt kuitenkin virallisesti aloitettu  :) On tää vaan piinaavaa odotella, että alkaako ne kuukautiset vai ei  ;D
Kirjattu

Miitu88

• Vieras
« Vastaus #48 : Heinäkuu 06, 2017, 13:24:09 ip »

Täällä on tosiaankin ollut juu hiljaista.
Kävin eilen labrassa ja hobis oli 61mmol, eli 7.7. Sanoivat naikkarilta, että melkein vois jo luvan raskautumiselle antaa, kun on niin lähellä jo rajaa, mutta laitetaan nyt kuitenkin vielä syyskuun alkuun labrat ja katsotaan sitten uudestaan  :( Eli vielä tässä joudutaan näköjään odottelemaan..
consequence voisin hyvin kuvitella kuumeesi taas nousevan, kun saat siskosi pikkunyytin syliisi, on niillä pikkunyyteillä vaan niin valtava vaikutus  ;D
Ja onnea mariannikan piinaan  ;)
Kirjattu

Amanda

• Matkailija
« Vastaus #49 : Heinäkuu 08, 2017, 15:13:00 ip »

Mä taidan liittyä tähän keskusteluun. Vauvakuume on ehkä väärä sana, mutta koitan saada itselleni passelit arvot niin, että raskaus olisi turvallisesti mahdollinen, jos siltä tuntuu. Hoidatan mun DM1 yksityisellä lääkärillä tällä hetkellä. Sairautta takana 26 vuotta. Sain juuri käyttöön Freestyle Libren enkä varnaan koskaan oo tsekannut arvoja näin usein!
Kirjattu

sinikka666

• Vieras
« Vastaus #50 : Heinäkuu 13, 2017, 16:43:34 ip »

Libre ollut käytössä kolme tuntia! Myös raskaudensuunnittelulle varattuna oma lääkäriaika diabetespolille muutaman viikon päähän. Hilaan miekkosen mukaan sinne  8) Ongelmana olleet aamuiset korkeat arvot, jospa nyt näkis tällä librellä että mitä ne sokerit öisin puuhailee.

Aika moni some-persoona (youtubettaja jne) raskaana tai just saanut lapsen, kuten Sofia Laurentilla pikkunen poika ja The realm of maria odottaa toistaan, toki eivät diabeetikkoja ole mutta heidän elämäänsä kun seurailee niin jotenkin vieläkin parempi motivaatio tähän sokeritasapainon löytymiseen ja pitämiseen on, että vois tehdä terveen penikan ehkä jossain vaiheessa  ;D
Kirjattu
10/2011->

consequence

• Vieras
« Vastaus #51 : Heinäkuu 18, 2017, 19:24:07 ip »

Miitu88, samoissa hobiksissa mennään täällä. Kävin eilen hoitajalla ja arvoon 7,7% oli minullakin nyt noussut... (maaliskuussa oli 7,2) Opettajan kesälomaa vietellessä arjen rytmi katoaa kokonaan ja on tullut juhlittua ja syötyä hyvin...

Kummasti kyllä ei ole vauvakuumeinen olo palaillut, pikemminkin kadonnut nyt kun on enemmän noiden pienten kanssa viettänyt aikaa. Ehkä suurin syy kuitenkin isommat elämänkysymykset ja tunteiden heittelyt :D Olen pikemminkin pelännyt oman vapauden menettämistä kuin kaivannut hoidettavaa nyyttiä, huomaa sokereistakin vauvamotivaation laskeneen.

mariannikalle tsemppiä jännitykseen! :) ja kaikille muille sokeritsemppailuun. Saan itse Libren noin kuukaudeksi elokuun alussa käyttöön. Jospa se ja arkirytmi korjaavat sokeritkin takaisin parempaan suuntaan.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 18, 2017, 19:27:51 ip kirjoittanut consequence »
Kirjattu

Linkkejä

Virkeyttä hoitoon senioreille

Julkaistu 18.07.2017 | 08:52