Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6900 jäsentä  •  416942 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Tyypin 1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Vauvakuumeilijat 2017  (Luettu 37470 kertaa)

consequence

• Aloittelija
Vs: Vauvakuumeilijat 2017
« Vastaus #60 : Syyskuu 07, 2017, 17:34:55 ip »

mariannika, et ehkä usko tätä mutta viimeksi täällä palstalla käydessäni mietin, että oletkohan raskautunut jo :) millä hobiksella raskauduit?

Itselläni tosiaan oli libre kuukauden koekäytössä ja rrrrakastuin siihen laitteeseen. Nostin vauvatoiveet nyt täällä taas esiin. Lokakuussa lääkäri, hoitaja arveli, että silloin voisin saada libren takaisin. Täällä saa pysyvämmin vain, jos on raskaana/suunnittelee sitä.

Miitu88, voi harmi. Jospa lokakuussa parempia uutisia!

Lähetetty minun F8131 laitteesta Tapatalkilla

Kirjattu

mariannika

• Vieras
« Vastaus #61 : Syyskuu 08, 2017, 09:12:10 ap »

Hobistahan multa ei oo nyt mittailtu kunnolla, kun viimeksi silloin keväällä. Mutta omien mittailujen mukaan arvot on pysynyt aika samana, kun mitä tuolloin keväällä oli, kun hobis oli sen 6,8%. Selvinnee nyt parin viikon päästä sitten missä mallissa ne sokerit on, kun meen diabeslääkärille  :) Nyt on kyllä tuon positiivisen testin jälkeen ollut haastetta pitää sokerit tasaisena, kun tuntuu, että ne käyttäytyy aivan eritavalla, kuin ennen ja tää on itselle ihan uusi tilanne  ???
Kirjattu

sinikkap

• Vieras
« Vastaus #62 : Syyskuu 26, 2017, 16:11:20 ip »

Nyt ois ollut ainakin yksi kierto kun jo ajattelin että olen raskaana. Toiminta vällyjen välissä oli sen mukaista ja vielä myös ovulaation aikoihin, sitten tuli joku ihme pikkuflunssa minulle siinä ja alamahalla ihme tuntemuksia, mutta sieltä saapui se punainen tulva siltikin. En siis kyllä sano että ollaan ihan yrittämällä yritetty (mihinkään ovistikkuihin tms en lähe), mutta luulen että joku perusterve, jolla ei ole monirakkulaiset munasarjat ois pamahtanut tuossa vaiheessa tiineeksi. Ollaan nyt siis oltu ilman ehkäisyä tässä heinäkuusta asti jopa, kesäkuussa lopetin e-pillerit pois. Vähän alkaa jo tulemaan sellanen olo että ei taida minulta luonnistua tuo raskautuminen  ???

Miehessä ei vika pitäisi olla kun hänellä jo kaksi lasta aiemmasta suhteesta. Lääkäriltä ei siis varsinaisesti lupaa ole, vaikka hobis on 7,2-7,3% luokkaa atm. Hoitaja kyllä siihen malliin puhunut vähän pilke silmäkulmassa vastaanotoilla että pitää yhteyttä ottaa jos raskaus tuleekin ilmi.

Hassua kun joskus nuorempana (olen 26v) ajatteli että tulee raskaaksi suunnilleen jo siitä jos joku katsoo silmiin  ;D ;D
Kirjattu
10/2011 ->
Levemir
Fiasp
Libre

consequence

• Aloittelija
« Vastaus #63 : Syyskuu 26, 2017, 18:21:05 ip »

sinikkap, se halu tulla raskaaksi vaan iskee lujaa sitten jolloin joka kierrossa odottaa. Tai näin olen kuullut. Itselläni edelleen pillerit käytössä, haluan lopettaa vasta kun olen yrittänyt kaikkeni paremman tasapainon eteen.

Lähipiirin tapausten vuoksi itselläni on aika (inho)realistinen kuva raskautumisesta. Jotkut tuntuvat tulevan tosiaan siitä katseesta raskaaksi, ja läheltä löytyy myös hedelmöityshoidoissa vasta alkunsa saaneita ipanoita. Toivotan hurjasti onnea sinulle!

En tiedä onko se tämä syksyn pimeys vai mikä, mutta en itsekään malttaisi enää odottaa, että pääsisi tositoimiin. Saan ensi viikolla libren takaisin, ja lokakuun lopulla d-lääkäri. Olen sopinut itseni kanssa, että tammikuussa jos onnistuisin pillerit jättämään viimeistään...
Kirjattu

sinikkap

• Vieras
« Vastaus #64 : Lokakuu 04, 2017, 17:21:28 ip »

Jee hobis 6,7% ja lääkärin lupa raskautua. Eikä tarvihe pumppua ottaa kun ihan pistoshoidolla sain kuriin yösokerit, je.
Kirjattu
10/2011 ->
Levemir
Fiasp
Libre

consequence

• Aloittelija
« Vastaus #65 : Lokakuu 08, 2017, 20:35:36 ip »

Onnea sinikkap! Tsemppiä yritykseen!

Täällä hobis nyt 7,2 ja libre taas käytössä.

Kirjattu

Miitu88

• Aloittelija
« Vastaus #66 : Lokakuu 14, 2017, 16:55:55 ip »

Sinikkap sekä consequense teilläpä on oikein hyvät sokerit 😊 Itselleni sattui kaikennäköistä huonoa elämään juuri tämän kesän/syksyn aikana, jonka seurauksena tuo sokerin seuranta hieman jäi kun en libreäkään ole pystynyt useisiin kuukausiin käyttämään.. Hobis oli silti viimeksi syyskuun alussa sama kuin kesällä, eli 7.7.
Silmäklinikalla kävin muutama päivä sitten ja silmät olivat nyt rauhoittuneet ja hoidot saatiin ainakin tällä erää lopetettua tähän (kerran pistoshoito sekä muutama kerta laserhoitoa, jotta silmät olisivat täynnä laseria), muutaman kk päästä katsotaan vielä, että tilanne silmissä varmasti pysynyt samana..
Nyt sain ruikutettua/puhuttua itselleni testiin Medtronicin Guardian Connectin, eli minulla on "sensori" ilman itse sitä sensoria kokeilussa josko en tälle allergisoituisi. Mikäli tämä käy minulle, niin saan kyseisen sensorin käyttööni ainakin siihen asti kunnes olen vauvan pyöräyttänyt maailmaan 😊
Nyt pitää vaan pistää kunnon tsemppi päälle, jotta saan hobiksen kohdilleen ja pääsemme aloittamaan vauvanteko puuhat 😂 Vaikka sitä kyllä tuli jo tuolla ulkomaan matkalla peuhattua lakanoiden välissä ilman ehkäisyä  ::)
Kirjattu

Nallekarhu

• Vieras
« Vastaus #67 : Lokakuu 23, 2017, 14:13:39 ip »

Heipparallaa.
Mie täälä säikähin kauheasti kun viimeks piti toista silmää laseroida ensin 570x ja siitä 2 vkon kuluttua vielä 130x että näinköhän sai heittää hanskat tiskiin ja lopettaa lapsettomuustutkimukset ja toiveet omasta lapsesta jos silmät on nuin huonossa jamassa. No pyysin mun hyvää D lääkäriä katsomaan epikriisit kun ei siitä silmälääkäristä ottanu mitään tolokkua ei osanu vastata mihinkään mun kysymyksiin jne.. no lääkärini oli sitä mieltä ettei muutokset ole niin vakavia ettei ole estettä raskautumiselle että jatkaa hyvää hoitoa edelleen ja tutkimuksia. Im happy 😍 uusi aika naistenpolille varattu 🙄
Kirjattu

sinikkap

• Vieras
« Vastaus #68 : Marraskuu 21, 2017, 19:23:38 ip »

Minä täällä hei. OLIN raskaana viime kierrosta. Ehdin viikoille 8+4 ja käytiin miehen kanssa jo ekalla neuvolakäynnilläkin, sekä diabeteslääkärillä. Sitten varhaisultrassa (8+4) ei löytynytkään sykettä ja CRL näytti viikoiksi 6+. Tuli kyllä musertuminen, vaikka niin tiedossa tämäkin uhka tietysti oli. Vieläkin on se alkio mahassa, viime perjantaina oli tuo ultra ja nyt vasta tämän viikon perjantaina pääsen äitipolille. Keskeytynyt keskenmeno kun on niin tyhjennys edessä.

Ei sitä voi kyllä mitenkään itseään prepata ennen siihen tilanteeseen, että selviäisikin keskenmeno, on se tunne jotenkin niin jotain kauheaa. Eikä edes tuon isommilla viikoilla ollut.

Mutta ei voi mitään. Olin jo viikko sitten tulossa kirjoittamaan tuonne raskaana olevien kuulumiset -ryhmään, että täälläkin on yksi. Minulla ei siis ole ikinä ollut raskauksia aiemmin, eikä keskenmenoja tai aborttejakaan siis. Ihan ekaa laatuaan oli tämä tilanne.

Niin, nytpä ainakin tietää mikä toiv. seuraavaa raskautumisen mukana tulee liittyen sokereihin. Syytän tietenkin keskenmenon syyksi diabetesta. Vaikka hba1c on ollutkin pitkään jo hyvällä tasolla niin niitä korkeita oli noiden parin kuukauden aikana, kun raskaana olin. Ei mitenkään pitkäkestoisia, mutta olisi ne pitänyt yrittää välttää paremmin. Nyt sitten tiedän senkin.
Kirjattu
10/2011 ->
Levemir
Fiasp
Libre

Miitu88

• Aloittelija
« Vastaus #69 : Joulukuu 02, 2017, 13:29:06 ip »

Hei kaikille.
Osanottoni Sinikkap, todella kurjaa  :(
Itse joudun näköjään siirtymään tuonne raskaana olevien ketjuun.. Viikkoja tänään vasta 5+3 ja keskenmenoa epäilen jatkuvasti pienistäkin jutuista! Ensimmäinen tämä on minullekin laatuaan ja tiedän että pitäisi yrittää nauttia tästä, mutta en vaan vielä pysty siihen! Olen kuullut niin monen saavan keskenmenon, että pelkään sen tapahtuvan myös omalle kohdalleni!
Kirjattu

senaattori

• Vieras
  • vm. -88, D1 -92
« Vastaus #70 : Joulukuu 03, 2017, 10:37:49 ap »

Minkä ikäisiä ensisynnyttäjinä olette ollleet? Järkytyin kun luin, että 1-tyypin diabeetikon pitäisi hankkia lapset ennen 30v ikää (itsella D:tä takana 25v, eikä koskaan kukaan lääkäri ole tuollaista sanonut  :o ). Itsellä pian 30v tulee täyteen ja alkoi kieltämättä ahdistaa. Silmissä kuitenkin vähä feelua, mutta muuten diabeteksen hoito mallillaan, pitkä oli viimeksi 6,8. Silmien osalta lääkäri kyllä jo aikaisemmin sanoi, että ei ole este lapsien saannille, mutta kyllä huolestuttaa...
Kirjattu

Miitu88

• Aloittelija
« Vastaus #71 : Joulukuu 03, 2017, 20:07:58 ip »

No itsehän en vielä synnyttänyt ole, mutta toivon mukaan raskaana, niinkuin raskaustesti väitti  ::) Elokuun lopulla täytin 29, eli jos kaikki menisi nyt hyvin ja raskaus synnytykseen asti, niin ehtisin juuri ja juuri ennen kolmikymppisiä synnyttämään..
Olen ymmärtänyt, että 1.tyypin diabeetikkojen kannattaisi hankkia lapset ennen kuin ovat 30, mutta tämä vain sen takia, että kaikki deen tuomat lisäsairaudet ovat haitaksi raskaudelle/synnyttämiselle, mutta eivät tietääkseni mahdottomia.. Ja noita lisäsairauksia yleensä alkaa tulemaan, kun deetä tarpeeksi monta vuotta takana. Eli ei mikään, että PAKKO HANKKIA, vaan jokaisen oman terveyden tilan mukaan  :) Ja siis itselläni on myös ollut silmissä vikaa, mutta se ei ollut mikään este!
Kirjattu

Nallekarhu

• Vieras
« Vastaus #72 : Joulukuu 03, 2017, 21:04:59 ip »

Miekään en ole synnyttänyt. Mutta yritys on päällä. Täytin vasta 33vuotta ja D:ta takana keväällä jo 23vuotta, luvan olen saanut yrittää lasta ja lapsettomuustutkimukset menossa. Silmissä on häikkää ollut mutta ei ole kuulema  este, ja silmiä lääkärin mukaan voidaan hoitaa vaikka raskaana olisikin :)
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #73 : Joulukuu 04, 2017, 15:03:58 ip »

Minä olin just täyttänyt 33, kun esikoinen syntyi. Toinen syntyi, kun olin 35. Nuorempana oli kyllä ajatus hankkia lapset ennen kuin täytän 30, mutta aina elämä ei mene niin kuin suunnittelee. Ja hyvin nuo raskaudet mulla sujui vähän vanhempanakin.
Kirjattu

sinikkap

• Vieras
« Vastaus #74 : Joulukuu 04, 2017, 18:37:51 ip »

Itse täytän tammikuussa 27 ja justiin tuo "kolmenkympin kriisi" ahistaa, mutten mitenkään sen takia ole raskaaksi nyt haluamassa, että kiire olisi, vaan koska nyt on sen aika. Onhan se perusterveilläkin suositeltavaa hommata lapset alle 30v, ja siitä mitä enemmän ikää niin sitä isommat riskit kaikkinensa. Ei siis koske pelkästään meitä diabeetikkoja, mutta vielä isommat kehoitukset tuohon ikärajaan toki on.

Viikko sitten oli lääkkeellinen tyhjennys, ihan hyvä fiilis nyt, fyysisesti siis ainakin. Ootellaan nyt vaan sitä HCG:n nollautumista ja sitten uutta yritystä kehiin.
Kirjattu
10/2011 ->
Levemir
Fiasp
Libre

Linkkejä