Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6868 jäsentä  •  416575 viestiä  •  19904 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi NikkeL, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Vauvakuumeilijat 2017  (Luettu 35834 kertaa)

consequence

• Aloittelija
Vs: Vauvakuumeilijat 2017
« Vastaus #15 : Helmikuu 13, 2017, 19:25:42 ip »

Onnittelut Kaisa81! Toivotaan, että kaikki menee kuitenkin hyvin :)

Pussukka-81, lähetän suuresti voimia täältä! Todellakin rankan kuuloinen vuosi ollut. Jospa tästä eteenpäin parempia uutisia. Kuulostaa jotenkin oudolta, ettei poli ottanut vastaan, vaikka sinulla oli lähete :o

Kirjattu

consequence

• Aloittelija
« Vastaus #16 : Helmikuu 16, 2017, 18:14:58 ip »

Täältä hyviä kuulumisia, hba 7,5% ! Jee! Vielä pitäs vähän puristaa. Sensorointi kk päästä.
Kirjattu

mariannika

• Vieras
« Vastaus #17 : Helmikuu 16, 2017, 19:26:45 ip »

Pussukka-81 onpa kyllä omituista ettei naistentaudit ottaneet ollenkaan :/ mutta ihanaa, että vauvaluvan saitte takaisin ja kovasti tsemppiä yrittämiseen! :)

Kaisa81 hurjan paljon onnea plussasta! :)

consequence onneksi olkoon hyvästä hobiksesta! Ihana, että hyviä uutisia, vaikka et suunnitellusti saanutkaan sensorointia. Äkkiä se maaliskuu sieltä tulee  :)

Itsellä alkaa olla enää 4vkoa seuraavaan sensorointiin ja sitä myöten lääkäriin ja alkaa kyllä jo pikkuhiljaa jännittää tuleeko lupaa vai ei. Viime lääkärikäynnin myötä, kun tosiaan muuteltiin insuliiniannoksia, meni sokerit tosi hyvään suuntaan ja kaikenkaikkiaan pysyi tosi tasaisena. Nyt muutamisen viikkoa olen alkanut taas säännöllisesti harrastamaan rankempaa liikuntaa 3xvkossa ja joka pvä käyty sen jälkeen hypoilla ja joskus useampaankin kertaan pvässä. En oikein tiedä, että mitä tässä pitäisi tehdä, kun tuntuu, että mikään ei auta noihin mataliin sokereihin ja insuliiniannokset on jo lähtökohtaisesti minusta jotenkin kauhean pienen tuntuiset, että mistä uskaltaa lähteä vähentämään  :-\
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Helmikuu 17, 2017, 13:57:48 ip »

Mulla on eka ultra vasta 8.3. Siihen asti saa olla epätietoisuudessa, että onko kohdussa elämää vai eikö ole. Tällä hetkellä raskausoireet on niin lievät, että pahoin pelkään, että mitään vauvaa ei edes tule. Neuvolaan menen ensi viikolla.
Kirjattu

Pussukka-81

• Vanha tekijä
« Vastaus #19 : Helmikuu 18, 2017, 16:27:58 ip »

Kaisa81:
Onnea plussasta! :)
Eikö siellä pääse varhaisultraan, jos ei tiedä hedelmöittymisajankohtaa? Täällä nimittäin ainakin pääsee ja monessa muussakin paikassa oon kuullut pääsevän. Jos sulla on jäänyt menkat tulematta joulukuussa ja eka ultra on vasta maaliskuussa, se voi olla jo liian myöhäinen ajankohta esim. nt-ultralle. Vai ootko kuitenkin jotenkin kärryillä raskausviikoistasi?

Mutta yritä olla stressaamatta noita raskuasoireita, vaikka vaikeaa se saattaakin olla. Mulla ei oo ollut yhdessäkään raskaudessa, ei ekassa onnistuneessa eikä kahdessa keskenmenneessäkään, juurikaan oireita. Rinnat ovat olleet tavallista pinkeämmät sekä on janottanut ja pissittänyt, siinäpä ne. Toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa vähäisistä oireista huolimatta. :-*

mariannika ja consequence:
Ilmeisesti on ihan tavallista, että lähetteet palaavat takaisin eli ei tämä sinällään yllättänyt. Lähetteen teki kuitenkin täysin eri alan lääkäri eikä selvää näyttöä ole siitä, että keskenmenoihin ois joku selkeä syy. Jos multa olisi löydetty esim. joku selvä tukos, sitten lähete olisikin kenties mennyt läpi ja olisin päässyt tutkimuksiin myös naistentaudeille. Nyt lähetteen perusteena oli vain näköhermoon turvotuksen _mahdollinen_ yhteys keskenmenoihin sekä mun ikäni 35 v. Näitä ei kuitenkaan naistentaudeilla nähty perusteena tutkia vielä tässä vaiheessa enempää. Ja toivottavasti ei tarvitsisikaan tutkia myöhemminkään, vaikka pahaa sen osalta kyllä pelkäänkin.

consequence:
Hieno hobis! :-* Mun hobis on varmaan päässyt karkaamaan aivan liian korkeaksi. Noin kuukauden kuluttua on d-lääkäri eli nyt pitäisi ottaa kunnon tsemppijakso. Eikä tietenkään sen lääkärin takia :D vaan ihan itseni ja mahdollisen tulevan raskauden. :)
Viime syyskuussa mitattu hobis oli 7,2 % ja sitä ennen pari mittausta 7,1 % ja 6,9%. Esikoisen aikana hobis oli parempi, mutta silloin viimeistelinkin opintojani kotona ilman pientä lasta enkä ollut hetkisessä työelämässä kuten nyt. Pitää muistaa olla itselleenkin armollinen.
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Helmikuu 20, 2017, 10:23:24 ap »

Mulla ei ole mitään tietoa raskausviikoista. Menkat on ollut edellisen kerran marraskuun lopussa mutta raskaustesti näytti negaa tammikuun alussa, joten ei niitä viikkoja oikein voi niistä marraskuun menkoista laskea. Mutta en tiedä mistä ne sitten pitäisi laskea. Ultrassa se kai sitten selviää, että onko kohdussa elämää ja jos on, niin millä viikolla mennään. Viimeksi kyllä pääsin TYKS:iin varhaisultraan viikolla 7+2, mutta nyt on varmasti viikkoja maaliskuun alussa jo enemmän kasassa.

Raskausoireet kyllä pahenee koko ajan ja se kai on hyvä asia. Pahoinvointi ei ole niin voimakasta kuin aikaisemmassa raskaudessa mutta pahenee kyllä päivä päivältä ja nytkin on sellainen ympärivuorokautinen kuvotus ja suuri osa jääkaapin sisällöstä jää kyllä tällä hetkellä syömättä. Väsymys on ihan kamalaa. En usko, että se on edes sen pahempaa kuin viimeksi, mutta edellisen raskauden aikoihin mä saatoin nukkua työpäivän jälkeen päikkärit ja levätä ja rentoutua silloin kun siltä tuntui. Nyt kun olen yhden energisen 2-vuotiaan yksinhuoltaja, niin työpäivän jälkeen ei nukuta, vaan lähdetään leikkipuistoon ja muutenkin oma aika on vähissä. Väsymys, pahoinvointi ja 2-vuotiaan uhma on kyllä aivan ihana yhdistelmä.
Kirjattu

consequence

• Aloittelija
« Vastaus #21 : Helmikuu 20, 2017, 20:22:01 ip »

Pussukka-81, kiitos :) Minulla on viimeksi ollut lähellekään näin hyvä hba joskus ennen murrosikää. Olen ekaa kertaa yli 10 vuoteen alle 8% arvossakaan, joten tuntuu ihan hurjalta. Omien mittailujen (kirjaan mySugr-appiin) mukaan hobis pitäisi olla 8,5%, että sensorointi sitten toivottavasti valottaa tätä eroa.

Kuulosti tosiaan jännältä tuo että lähete voi palautua. Olen itse jotenkin niin tottunut siihen, että lähete nimenomaan tarkoittaa sitä, että jatkotutkimuksia tehdään. No toivotaan, että ei tarvitse vauva-asioissa tutkia sinuakaan 😘

Kaisa81, voin vaan kuvitella. Jaksamista väsyn ja kuvon kanssa, jospa ne helpottaisi pikkuhiljaa.

Tuli muuten Kaisa81 tilanteesta mieleen, että eikös ne clearbluen testit näytä raskausviikotkin? Olen ihan noviisi näissä jutuissa 🙈
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Helmikuu 21, 2017, 08:47:49 ap »

Clearbluen digitesti näyttää vain 1 - 2, 2 - 3 tai 3+. Meinasin tehdä halpistestin lisäksi myös digitestin, mutta se on tosi kallis ja olisi varmaan näyttänyt 3+ eli ei kyllä kerro mulle mitään raskausviikoista.

Pitikin mennä valittamaan lieviä raskausoireita. Eilisestä lähtien ympärivuorokautinen kuvotus on ollut sellaista, että tuntuu, että oksennan minä hetkenä hyvänsä. Ruokailun jälkeen olo on hyvä hetken ja sitten taas oksettaa seuraavaan ruokailuun saakka. Lähes kaikki ruoka inhottaa.

Ja sitten nyt iski myös ne alkuraskauden kamalat hypot, joita oli viimeksikin. Eilinen ilta oli aika kamala. Tulin lapsen kanssa kahdeksan aikoihin puistosta, laitoin märät vaatteet kuivumaan ja istuin sitten keittiöön lapsi sylissä, kun lupasin hänelle vähän maitoa (imetän edelleen pikkuisen :-[). Tarkoitus oli mennä aikaisin nukkumaan, koska oltiin molemmat tosi väsyneitä. No, siinä kai verensokeri oli sitten laskenut oikein kunnolla. Puoli kymmenen aikaan istuin siinä tuolissa edelleen, lapsi itki ja tilanne oli tosi sekava. Ymmärsin kuitenkin soittaa lapsen isälle ja hän tulikin saman tien. Libre näytti LO:ta enkä tajunnut mistään mitään. Join paljon mehua, tosin ensimmäisen mehuannoksen itkevä ja hermostunut lapsi kaatoi mun sänkyyn ja vaatteille. Sitä kun sitten tokenin menin pitkään kuumaan suihkuun (olin hypon jäljiltä ihan jäässä) ja sillä välin lapsen isä laittoi lapselle iltapuurot, vaihtoi pyjaman päälle ja laittoi mun mehusta märän sängynkin nukkumiskuntoon. Suihkun jälkeen sitten pääsin nukuttamaan lasta. Puoli kahdentoista aikaan vielä söin iltapalaa, jonka jälkeen lapsen isä lähti kotiin ja mä menin nukkumaan.

Lapsi nukkuu yleensä hyvin mutta nyt heräili yöllä itkemään. Varmaan oli aika järkyttynyt tuosta hyposta. Mulla ei ole mitään selkeitä muistikuvia siitä illasta. Muistan vaan, että lapsi itki ihan älyttömästi. Tuntuu ihan kamalalta, että lapsi saa kärsiä mun hypoista. On ollut varmaan tosi pelottava tilanne lapsen mielestä. Onneksi aamulla sentään oli oma iloinen itsensä.

Levemiriä on saanut vähentää jo aika reilusti. Vielä jokin aika sitten meni melkein 30 yksikköä, nyt menee 20. Jos kaikki menee niin kuin viimeksikin, niin insuliinin tarve ei tästä edes nouse, vaan laskee taas roimasti loppuraskaudessa. Viimeksi just ennen synnytystä pistin enää 5 yksikköä Levemiriä ja silläkin sain aikaan pahoja hypoja.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 21, 2017, 08:55:07 ap kirjoittanut Kaisa81 »
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Helmikuu 22, 2017, 14:55:56 ip »

Mulla oli tänään eka neuvola. Kun odotin Maijaa, en tykännyt yhtään neuvolakäynneistä tai neuvolan terveydenhoitajasta. Nyt oli ihan sama neuvola ja sama hoitaja, mutta tämä eka käynti oli tosi mukava. Sellainen lämmin ja kiireetön tunnelma koko ajan. Sydänääniä ei vielä kuulunut, joten raskausviikkoja ei voida laskea marraskuun menkoista. Toivottavasti ne kuuluu kuitenkin 2 viikon päästä ultrassa. Neuvolakortti täytettiin muuten valmiiksi, mutta raskausviikot ja laskettu aika jäi vielä tyhjäksi. Kyllä tämä taas on niin jännää.
Kirjattu

Anoppilainen

• Vieras
  • D1 vuodesta 1999, Animas Vibe vuodesta 2015
« Vastaus #24 : Helmikuu 27, 2017, 12:39:07 ip »

Nonniin, asiat etenevät - edes jotenkin.

Tänään oli deelääkäri (taas eri kuin viime kerralla) ja pitkä on 7.0. Tiedän, että on vielä laskusuuntainen tuo niin kepoisasti ensi kerralla on taas kutosella alkava. :) Siinä hoitajalle jutellessa tietty tirahti näin tiivistevikaisena itku, kun jutteli kuinka uuvuttavaa ja turhauttavaa tämä lapsen hankkiminen on. Kun diabeteksen sai kuntoon, niin muualla laitetaan vastaan.

Munhan käskettiin laihduttaa melkein 10kg ennen kuin lapsettomuuspoli edes katsoo kuulemma päin. "Soita sitten uudestaan, kun on paino pudonnut" olivat viimeiset sanat. Noh, tänään juttelin deelääkärin kanssa asiasta. Sattuikin niiin, että ko. lääkäri on hoitopaikkani lääkäri, joka hoitaa ykkösäitien raskaudet. Hän oli kanssani samaa mieltä, että nyt ei ihan ole katsottu kokonaiskuvaa ja että tämän asian kanssa on tuhtattu LIIAN KAUAN. Hän päätti, että minulle riittää 4-5kg painonpudotus ja ensi kerralla laitetaan sitten rattaat pyörimään eteenpäin. Viimeistään vuoden päästä vihjasi, että pitäisi olla jo jotain tapahtunut.

Toisin sanoen: mulla 3-4kk aikaa saada 4-5kg painoa pois - mikä kuulostaa huomattavasti helpommalta saavuttaa kuin se kymppi. Mullahan kun paino jämähti vielä totaalisemmin, kun vähensin syyskuussa tupakointia (lopetin "periaatteessa" kokonaan, sallin itselleni viihteellä muutaman jos siltä tuntuu).

Piiiiitkästä aikaa on sellainen olo, että mua kuunnellaan ja asiat edistyy. Syön jo nyt hiilaritietoisesti eli niitä vältellen ja viljatuotteitakin aika vähän. Tämä on tehnyt hyvää sokereille, mutta painossa ei mitään näy. Kerran viikossa ryhmäliikuntatunti ei riitä, pitäisi liikkua joka päivä. Jo tuolle tunneille meneminen joka viikko on mulle iso juttu, koska en ole koskaan ollut liikunnallinen. Hankalaa on vain tämä työttömyyden tuoma henkinen tylsistyminen - mikään ei kiinnosta eikä mitään jaksa. Ryhdistyt vaan, otat niskasta kiinni itseäsi -tyyppiset idioottikannustukset saavat vain näkemään punaista.

Mutta nyt on sentään jotain mitä odottaa eikä kaikki vain epätietoista ajelehtimista.
Kirjattu

mariannika

• Vieras
« Vastaus #25 : Maaliskuu 02, 2017, 09:46:29 ap »

Kaisa81 ihanaa, että sulla jäi nyt viimeisimmästä neuvolakäynnistä positiivinen fiilis. Jänniä aikoja tosiaan ja eihän siihen 8. päiväänkään ole enää kauaa, toivottavasti kaikki menee hyvin! :)

Anoppilainen hyvähän toi sun hobis jo on!  Kiva kuulla, että asiat etenee ja, että oikeasti sua kuunnellaan. Tsemppiä painonpudotukseen  :) Itsekkin olen tällähetkellä työttömänä ja koen kyllä samankaltaista henkistä tylsistymistä ajoittain. Muiden ihmisten aina helpompi tulla sanomaan noita ryhdistymiskommentteja  ::)
Kirjattu

Anoppilainen

• Vieras
  • D1 vuodesta 1999, Animas Vibe vuodesta 2015
« Vastaus #26 : Maaliskuu 02, 2017, 10:18:32 ap »

On se hyvä hobis, mutta kun pystyy vähän vielä ottamaan pois niin miksei. :) Kun se ole mitenkään vaikeaa, stressavaa tyms. Nyt vaan jotain lonksahtanut kohdilleen arvojen suhteen.
Odotan vaan sitä, että saisi lääkityksen niin voisi "kunnolla" alkaa sitten lasta yrittämään. Ärsyttää vaan kun pikkujutuista asiat kiinni.
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #27 : Maaliskuu 06, 2017, 15:20:07 ip »

Ylihuomenna olisi vihdoin eka äitiyspolikäynti ja ultra. Suorastaan pelottaa se ultra. On kyllä ollut tosi vahvat raskausoireet, mutta silti pelkään, että entä jos kohdussa ei olekaan elämää.

Insuliinin tarve on laskenut rajusti. Kyllä viimeksikin oli paljon hypoja, mutta en kuitenkaan joutunut vähentämään alkuraskaudessa Levemiriä niin paljon. Nyt ennen raskautta pistin 28 ky ja vähensin siitä aika nopeasti annoksen 18 ky/vrk. Perjantaina iski ambulanssia vaatinut hypo ja sain ohjeeksi pistää 14 ky/vrk. Nyt olen pistänyt 14 ky, mutta sekin on liikaa ja verensokerit on koko ajan matalalla. Onneksi mulla on Libre. Nyt pelottaa, että joku on pielessä, kun insuliinin tarve näin rajusti laskee. Tuntuu, että painokin nousee koko ajan, kun jatkuvasti saa olla juomassa mehua ja syömässä kuivahedelmiä hypoihin.

Ei saisi valittaa, mutta tällä hetkellä tuntuu aika rankalta pahoinvoinnin, väsymyksen ja jatkuvien hypojen kanssa. Toivottavasti ylihuomenna ultrassa kaikki on niin pitääkin.
Kirjattu

consequence

• Aloittelija
« Vastaus #28 : Maaliskuu 09, 2017, 17:44:43 ip »

Toivottavasti Kaisa81 kaikki oli hyvin ☺ Anoppilaiselle hurjat tsempit painonpudotukseen.

Itselleni on hiipinyt nyt ekstrakiloja hobiksen parantuessa, jotka meinaa ahdistaa jos niitä ajattelee. Viimeiset pari viikkoa sokeritkin ollut korkeammalla, ja tuli talvilomalla juhlittuakin. Kävin eilen vuosilabroissa, jännittää millaset tulokset saan kuulla 2 viikon päästä. Oon varma, että hba on vähintään takaisin siellä kasissa jo. Ensi viikolla tiistaina sensori isketään kiinni.
Kirjattu

mariannika

• Vieras
« Vastaus #29 : Maaliskuu 14, 2017, 09:49:59 ap »

consequence mahtavaa, että saat sen sensoroinnin vihdoin! Mullakin aloitettiin eilen ja parin vkon päästä pitäis saada tietoa, että missä mennään. Kovasti elättelen toiveita, että hobis olisi laskenut. Paremmalle puoliskolle juuri sanoinkin, että jos nyt ei tule vauvalupaa niin ei tule kyllä koskaan, on tässä sen verran paljon nähty vaivaa tämän diabeteksen hoitamisen eteen ::)
Kirjattu

Linkkejä