Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia Freestyle Libren käytöstä  (Luettu 72218 kertaa)

RR huipussa

• Jäsen
Vs: Kokemuksia Freestyle Libren käytöstä
« Vastaus #45 : Maaliskuu 22, 2017, 20:22:22 ip »

No niin ... eipä se ollutkaan niin ruusuilla tanssimista tämän Libren kanssa.
Eilen vaihdoin uuden sensorin (7.sensori) ja kaikki näytti ensin olevan ihan ok. Normaalistikin heräilen yöllä monta kertaa, joten viime yö ei ollut mitenkään normaalista poikkeava. Sensorin laitoin noin klo 19 ja ensimmäinen mittaus jo hieman yllätti, mutta ajattelin että ok enkä varmistellut verensokeriani. Klo 23 Libre näytti LO (eli alle 2,2 mmol/l). Olo kuitenkin ihan normaali ja mittasin verensokerin ja se oli 7,7. Jatkoin siis unia. Seuraavan kerran heräsin noin klo 01:30, skannaus ja edelleenkään ei tullut lukemaa vaan pelkkä LO, mittarilla verensokeri oli 9,0. Joten jatkoin unia. Aamulla heräessäni klo 5:55 Libre näytti 8,5 ja mittari 15,8 mmol/l. Otin sensorin irti ja en laittanut uutta. Sen verran potutti.
Päivällä soitin ABBOTT:lle ja minut haukuttiin pystyyn : en olisi saanut ottaa sensoria pois, sillä takuu alkaa vasta sitten jos sensori ei toimi 12 h päästä asentamisesta. Kysyin, että missähän moinen kerrotaan, niin kuulemma ohjekirjassa ja diab. hoitajan olisi pitänyt asiasta kertoa. Kolusin äsken läpi mukana tulleet ohjeet ja en kyllä siellä mitään mainintaa löytänyt tälläisestä odotusajasta.
No onneksi kaupunki kustantaa nämä sensorit, mutta toisaalta veroillahan nämä loppujen lopuksi maksetaan.
Pitkän keskustelun jälkeen ABBOTT kuitenkin lupasi laittaa minulle uuden sensorin.
Mutta näköjään Libren tuloksiin ei ole aina luottamista.
Aiemmat sensorit ovat kyllä toimineen lähes 100 varmasti, mutta nyt alkoi kuitenkin hieman epäilyttämään.
Kirjattu
Minimed 670G Fiaspilla

Deippa

• Intoilija
« Vastaus #46 : Maaliskuu 24, 2017, 08:50:28 ap »

Eilisestä asti ollu kädessä tuo sensori jonka toimintaan en vielä usko. Lähtökohtasesti ei se voi KAIKILLA ihmisillä toimia, kun sitä ei voi ollenkaan kalibroida. Eilen ainaki näytti mittauksien aikaan -1 lukemia vrt mitattu. Ja yö oltiinki oltu koomassa  ::)

Mutta katsellaan, 2kk kokeilu on nyt hoitopaikasta saatu, joten kattotaan miten tämä alkaa toimiin. Ainut tuntuva ongelma on että aluksi tuntui jonkin sortin hermokipua koko kädessä, kun sensori tökättiin tuonne käsivarteen. Niin paljon että meinas mennä käsi turraksi. Nytkin sen vähän tuntee. En tiedä sattuiko huonoon kohtaan vai onko se aina tommosta. Täytyy pojalle nostaa (taas) hattua ku ei ainakaan tämmöstä valita vaikka sillä on jatkuva sensorointi.

Niin ja meille sanottiin alotuksessa että 1 vrk pitää ootella.
Kirjattu
D1 -92, AccuCheck Combo 2/12-> Nyt A-C Insight 1/17->
Poika D1 -10, AccuCheck Combo 4/11-> Medtronic VEO 6/11-> Nyt 640G -> 9/15

mattiyy

• Intoilija
« Vastaus #47 : Maaliskuu 24, 2017, 15:14:36 ip »

Eipä taida olla turva yöksi,jos ei ole hälytystoimintoa(olenko oikeassa)
Kirjattu
jep

Snowy

• Aloittelija
« Vastaus #48 : Maaliskuu 26, 2017, 15:01:50 ip »

Hei!

Minkälaisia kokemuksia teillä on Librestä ja saunasta? Minulle diabeteshoitaja kertoi, että sensori kestää +45 asteen lämpötilaa mutta en löydä tätä tietoa mistään. Abbottin sivuillakin sanotaan, että sensorin kanssa voi saunoa. Hoitaja käski saunassa pitämään sensorin päällä märkää pyyhettä tms. ja näin olen tehnyt mutta teenkö niin turhaan?

Kirjattu

synergia

• Matkailija
« Vastaus #49 : Maaliskuu 26, 2017, 17:41:35 ip »

Itse en ainakaan ole pitänyt saunassa mitään märkää pyyhettä sensorin päällä. Kuuma hetkeksi sekottaa sensorin eikä hetkeen näytä mitään. Itsellä sensori toiminut saunomisen jälkeen normaalisti vaikka en oo sitä mitenkään suojannut kuumuudelta
Kirjattu

J. Erebus

• Vieras
« Vastaus #50 : Maaliskuu 27, 2017, 13:45:11 ip »

Hei!

Minkälaisia kokemuksia teillä on Librestä ja saunasta? Minulle diabeteshoitaja kertoi, että sensori kestää +45 asteen lämpötilaa mutta en löydä tätä tietoa mistään. Abbottin sivuillakin sanotaan, että sensorin kanssa voi saunoa. Hoitaja käski saunassa pitämään sensorin päällä märkää pyyhettä tms. ja näin olen tehnyt mutta teenkö niin turhaan?
Se pyyhe taitaa olla enemmänkin tavan sensoroinnille pätevä ohje, Freestyle Libren sensoreiden kanssa en oo miekään käyttänyt mitään pyyhkeitä tai muitakaan suojia saunoessa. Käyrään saattaa tulla toki pieni katkos saunomisen ajalta, mutta ei läheskään aina, eikä se sekoita sokerien seuraamista mitenkään.. Näin siis itselläni.. En tietenkään voi väittää että kaikkien kokemus olisi samanlainen..
Kirjattu

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #51 : Huhtikuu 03, 2017, 15:32:11 ip »

Itsekin olen saunonut normaalisti Libre sensorin kanssa, eivätkä ole olleet moksiskaan, teippikään ei ole irronnut. Yksi sensori saa 2-4 saunomiskertaa osakseen.
Kirjattu
1 tyypin puppugeneraattori

J. Erebus

• Vieras
« Vastaus #52 : Huhtikuu 03, 2017, 16:37:31 ip »

Yksi sensori saa 2-4 saunomiskertaa osakseen.
Täällä yksi sensori saa kestää sellaiset 7-10 kertaa saunomista, eikä tunnu missään ;D
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #53 : Huhtikuu 06, 2017, 09:03:36 ap »

Olen lähdössä muutaman viikon päästä reissuun. Miten Libreen suhtaudutaan lentokentän turvatarkastuksessa? Mulla on niin huono englanti, että en kyllä osaa ruveta mitään selittämään, jos siitä ruvetaan kyselemään.
Kirjattu

eventyr

• Jäsen
« Vastaus #54 : Huhtikuu 06, 2017, 11:14:15 ap »

Olen muutamia kertoja lentänyt Libren kanssa, eikä kertaakaan ole lentokentällä kysytty mitään. Jostain luin, ettei sensoria saisi skannata koneessa, mutta en oikein usko että siitä voisi mitään haittaa olla, kun lukulaitteessa ei kuitenkaan ole wifiä tai muuta pitkän kantaman yhteystekniikkaa. Olen siis myös käyttänyt lukulaitetta lentojen aikana, eikä siihenkään reagoitu mitenkään.
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #55 : Huhtikuu 06, 2017, 11:22:35 ap »

Kiitos, eventyr. Mua jotenkin aina jännittää tuo turvatarkastus vaikka mitään ihmeellistä ei olisikaan mukana. Ollaan Saksaan menossa ja Hampurin kentällä on aina oltu tosi tarkkoja turvatarkastuksessa. Lähes joka kerta mun käsimatkatavarat käydään läpi ja miehellä kestää aika pitkään ennen kuin pääsee turvatarkastuksesta läpi, koska metallia on vähän siellä sun täällä kropassa. Toivottavasti Libre ei aiheuta siellä mitään hämminkiä.
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #56 : Huhtikuu 06, 2017, 11:39:38 ap »

Kiitos, eventyr. Mua jotenkin aina jännittää tuo turvatarkastus vaikka mitään ihmeellistä ei olisikaan mukana. Ollaan Saksaan menossa ja Hampurin kentällä on aina oltu tosi tarkkoja turvatarkastuksessa. Lähes joka kerta mun käsimatkatavarat käydään läpi ja miehellä kestää aika pitkään ennen kuin pääsee turvatarkastuksesta läpi, koska metallia on vähän siellä sun täällä kropassa. Toivottavasti Libre ei aiheuta siellä mitään hämminkiä.
Kaisa, pyydä hoitopaikasta englanninkielinen todistus, jonka voit tarvittaessa esittää turvatarkastuksessa. Mulla ei ole ollut mitään ongelmia pumpun/sensorin/lähettimen kanssa missäänpäin maailmaa, mutta englanninkielinen todistus on varalta aina mukana.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #57 : Huhtikuu 19, 2017, 15:19:28 ip »

5 kk Libre on toiminut mulla kuin unelma, mutta nyt tämä uusin ei ainakaan vielä näytä yhtään luotettavia lukemia. Jostain syystä eilen lasta nukuttaessa sensorí lähti irti. En tajua, että miksi. Mulla on aiemmat sensorit pysynyt tosi hyvin paikallaan. No, laitoin sitten illalla uuden sensorin käsivarteen ja otin sen käyttöön tänään aamulla. Lähes koko ajan näyttää LO:ta ja on kyllä tosi ärsyttävää. Olen tottunut tarkistamaan verensokerin Librellä tosi monta kertaa päivässä mutta nyt siihen ei voi ollenkaan luottaa. Toivon, että pikkuhiljaa Libre rupeaisi näyttämään jo asiallisia lukemia. Olen niin tottunut Libreen, että tuntuu, että olen ihan pulassa ilman sitä. :(
Kirjattu

Topi70

• Vieras
« Vastaus #58 : Huhtikuu 19, 2017, 16:20:16 ip »

Tervehdys kaikille näin aluksi. Uutena tällä foorumilla minuakin kiinnostaa libre kokemukset, kun tuli sellainen tutun kautta Ruotsista tilattua. Laitetta odottelen tälläviikolla tulevaksi. Minulla alkoi vasta viimeviikolla monipistoshoito, hypoja joka päivä ja sormenpäät ihan soosina. Jospa librestä olis apua ainakin näin aluksi..  :)
Kirjattu
D2 Levemir, Novorapid, Metformiini

RiMa

• Vieras
« Vastaus #59 : Huhtikuu 19, 2017, 19:00:18 ip »

Minulla on 2. sensori menossa. Ensimmäisen kanssa meni n. viikko, että sensori näytti koko ajan ihan mitä sattuu. Toisen viikon sensori ja verensokerimittari näyttivät lähes samaa tulosta. Tämä toinen sensori on näyttänyt alusta asti hyvin lähelle samaa kuin mittari. Minua ei ole haitannut n. 0,5 mmol/l ero, mikä on välillä ollut jos olen tarkastanut sokerit sormenpäästä. Hyvin on pysynyt paikallaan ja iho ei ole kovin pahasti ärtynyt. Ekan sensorin jäljiltä on vielä havaittavissa pieni piste ja haalea punainen rengas ympärillä. Eivät onneksi kutise.

Ainoa miinus tässä on se, että itse jouduin tämän ostamaan. Lääkäriaika on tulossa vasta heinäkuussa, en saanut sitä aikaisemmaksi vain Libren takia. Tasapainoni on varmaan liian hyvä (hobisn. 7,5% viimeksi) jatkuvalle libren käytölle julkisen tahon mielestä. Sormenpäät on kyllä siinä kunnossa, että verta ei oikein tahdo millään pistimellä saada tulemaan. Tähän ajattelin vedota ja siihen, että työskentelen sairaalassa, jossa ei aina ole "turvallista" lävistää ihoa... Saa nähdä miten käy.

Mutta kaikinpuolin hyvä laite ja nämä 2 sensoria ovat ylittäneet omat odotukseni.
Kirjattu

Linkkejä