Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6950 jäsentä  •  417703 viestiä  •  19975 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi w1byra5, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia Freestyle Libren käytöstä  (Luettu 54563 kertaa)

synergia

• Matkailija
Vs: Kokemuksia Freestyle Libren käytöstä
« Vastaus #30 : Helmikuu 25, 2017, 12:17:48 ip »

Saahan ne lisäteipit otettua pois ja teipin jämät putsattua pois eikä sensorista näy mihin se on asetettu. Eihän abbotille tarvi ihan kaikkea kertoa
Kirjattu

Laurae

• Vieras
« Vastaus #31 : Helmikuu 25, 2017, 12:28:27 ip »

Onko joku teistä kokeillut kiinnittää sensoria jonnekkin muualle kuin käsivarteen? Olen todella tyytyväinen Libreen muttakoen sen olemisen käsivarressa hankalaksi. Se meinaa lähteä useasti irti riisuttaessa tai jäädä oven karmiin. Vielä ei ole irronnut ku kerran mutta jos saan jatkaa käyttöä niin kesä vähän pelottaa kun ei ole paksuja vaatteita suojana. Itse ajattelin että jos vatsassa se olisi paremmin suojassa.

Minä olen laittanut nyt kaksi viimeisintä sensoria vatsaan. Toimii vaan vallan hyvin, arvot ovat mielestäni hitusen jopa tarkempia kuin käsivarressa. Itselläni lähti useat sensorit käsivarresta pois, vatsassa ei ole tätä ongelmaa. Ja onhan se hieman enemmän piilossa siellä paidan alla. :)
Kirjattu

J. Erebus

• Aloittelija
  • Meditate a minute
« Vastaus #32 : Helmikuu 26, 2017, 12:08:56 ip »

Onko joku teistä kokeillut kiinnittää sensoria jonnekkin muualle kuin käsivarteen? Olen todella tyytyväinen Libreen muttakoen sen olemisen käsivarressa hankalaksi. Se meinaa lähteä useasti irti riisuttaessa tai jäädä oven karmiin. Vielä ei ole irronnut ku kerran mutta jos saan jatkaa käyttöä niin kesä vähän pelottaa kun ei ole paksuja vaatteita suojana. Itse ajattelin että jos vatsassa se olisi paremmin suojassa.

Mie kokeilin pari sensoria reiteen laitettuna, tulokset oli heti tarkempia kuin käsivarresta (ei minkäänlaista heittoa sormenpään ja sensorin skannauksen välillä). Hiukan enemmän sen sensorin asentaminen reiteen jäi jomottamaan, mutta meni ohi nopeasti. Boksereiden kuminauha vain osoittautui hazardiksi, jos ei laita päälle kunnolla suojateippiä eikä muista varoa..
Kirjattu

Pikkulintu

• Jäsen
« Vastaus #33 : Helmikuu 27, 2017, 10:48:49 ap »

Kiitos vastauksistanne 😊 Täytyy kokeilla seuraavaksi vatsaan jos se tuntuisi paremmalta paikalta. En halua laittaa ylimääräisiä teippejä kun ihoni on muutenkin herkkä. Ja vasemmassa käsivarressa en pysty pitämään lainkaan kun siitä se irtoaa heti riisuttaessa. Miten se voikin olla niin vaikeaa muistaa 😳
Kirjattu
D1 vuodesta 1982
Levemir ja Novorapid

Exactamente

• Intoilija
« Vastaus #34 : Maaliskuu 05, 2017, 14:08:41 ip »

Olisi ihan mielenkiintoista tietää, että onko joku saanut käytetyn Libren lukulaitteen käyttöönsä. Mulla on ollut Libre nyt 3 kk ja jo nyt lukulaite on vähän naarmuuntunut ja kulunut

Minulla on nyt käytössä Meilahden sairaalasta käytetty laite. Edellisen käyttäjän tulokset näkyvät ja sotkevat seurantaa. Lukulaite on kyllä täysin siistissä kunnossa.
Sanoivat, ettei tuloksia saa nollattua...toisaalta sanoivat myös, ettei insuliiniannoksen tarkuudeksi saa 0,5 yksikköä...
Kirjattu

KariU

• Aloittelija
« Vastaus #35 : Maaliskuu 08, 2017, 20:07:20 ip »

Kyllä Libren saa muutettua 0,5 yks. tarkkuuteen. Tarvitaan vain koodi ja ohjeet Abbotilta tai omalta diabeteshoitajalta. Itse olen asetuksen muuttanut.
Kirjattu
KariU
D1 (NovoRapid ja Lantus)

Exactamente

• Intoilija
« Vastaus #36 : Maaliskuu 09, 2017, 18:41:22 ip »

Kyllä Libren saa muutettua 0,5 yks. tarkkuuteen. Tarvitaan vain koodi ja ohjeet Abbotilta tai omalta diabeteshoitajalta. Itse olen asetuksen muuttanut.

Juu niin saa 0,5 yksikön arvotkin - sitä juuri tarkoitin, ettei kaikki ominaisuudet ole vielä hoitohenkilökunnalla hallussa.
Kirjattu

lari

• Vieras
« Vastaus #37 : Maaliskuu 09, 2017, 22:08:15 ip »

Täytyipä vihdoinkin itse tänne rekisteröityä, kun halusin päästä vähän jakamaan kokemuksia ja kyselemään vinkkejä Libren käytöstä.

Itse olen heinäkuusta asti käyttänyt Libreä siten, että vain välillä ollut yhden päivän tauko. Enkä kyllä suostu enää lopettamaan kunhan vain henkilökohtainen taloustilanne käytön mahdollistaa (toisaalta Libren hinta toivottavasti kehittyy tulevaisuudessa edullisempaan suuntaan).

Omalle kohdalleni on sattunut tänä aikana vain yksi viallinen sensori (noin 20:stä), joka näytti vain mittaushetken arvon, mutta ei piirtänyt "historiakäyrää".

Itse tilaan sensorit suoraan Abbotilta UK:n verkkokaupasta, käyttäen "edelleenlähetyspalvelua". Eli tilaan sensorit UK:ssa olevaan "postilokeroon", josta kyseisen palvelu lähettää paketit eteenpäin Suomeen. Hintaa tulee siis 48,29£ per sensori (listahinta on 57,95£, mutta UK:ssa diabeteksen hoitoon ostettavilla välineillä on 0% ALV, ja pitää verkkokaupassa vian ruksata boksi, jossa "vakuuttaa", että tulevat omaan käyttöön ja diabeteksen hoitoon, jolloin tuo ALV lähtee pois) + verkkokaupan postituskulut 5£.

Edelleenlähetyspalvelu lisää päälle omat kulunsa, joka on ollut paketin koosta ja toimitustavasta riippuen 15-30£. Itse otan yleensä noin 25£ maksavan DHL:n, joka on ollut aina perillä Suomessa seuraavana arkipäivänä, helposti noudettavissa DHL:n omasta pakettiautomaatista.

Esimerkiksi 5kpl sensoreita tilatessa hintaa tulee siis noin 271,45£ toimituskuluineen, joka on noin 54,29£ per sensori, eli on nykykurssilla 62-63€. Mielestäni aika kohtuu hinta, ottaen huomioon kuinka suuri vaikutus tällä on ollut omaan sokeritasapainoon. Vertaan itse hintaa siihen, että jotkut maksavat satoja euroa kuussa personal trainereille.

Pienenä haittapuolena tässä omatoimisessa Libren hankkimisessa on ollut se, että diabeteshoitaja viime käynnillä vähän pelkäsi, etten ehkä täytä enää sensorin saamisen ehtoja, kun se toivottavasti kevään aikana tulee saataville Espoossa. Käsittääkseni on jo ollut syksystä asti koekäytössä pienellä ryhmällä. Minulla on ollut jo useamman vuoden ajan HbA1c tasaisesti yli 9%:ssa, ja nyt Libren käytön ansiosta pudonnut jo alle 7,5%. Mielenkiinnolla odotan seuraavaa tarkastusta toukokuussa.
Kirjattu

Exactamente

• Intoilija
« Vastaus #38 : Maaliskuu 14, 2017, 09:52:07 ap »

Itse tilaan sensorit suoraan Abbotilta UK:n verkkokaupasta, käyttäen "edelleenlähetyspalvelua". Eli tilaan sensorit UK:ssa olevaan "postilokeroon", josta kyseisen palvelu lähettää paketit eteenpäin Suomeen. Hintaa tulee siis 48,29£ per sensori (listahinta on 57,95£, mutta UK:ssa diabeteksen hoitoon ostettavilla välineillä on 0% ALV, ja pitää verkkokaupassa vian ruksata boksi, jossa "vakuuttaa", että tulevat omaan käyttöön ja diabeteksen hoitoon, jolloin tuo ALV lähtee pois) + verkkokaupan postituskulut 5£.

Esimerkiksi 5kpl sensoreita tilatessa hintaa tulee siis noin 271,45£ toimituskuluineen, joka on noin 54,29£ per sensori, eli on nykykurssilla 62-63€. Mielestäni aika kohtuu hinta, ottaen huomioon kuinka suuri vaikutus tällä on ollut omaan sokeritasapainoon. Vertaan itse hintaa siihen, että jotkut maksavat satoja euroa kuussa personal trainereille.

Entäpä ALV ja tullimaksu paketin saapuessa Suomeen..?
Kirjattu

Deippa

• Intoilija
« Vastaus #39 : Maaliskuu 14, 2017, 15:53:15 ip »

UK vielä toistaiseksi eu:ssa tai eta:ssa tai mikä lie oikia termi ny onkaan, mutta tullivapaa-alue kuitennii. Eli ei mene tulleja tai alveja. Usa:sta jos tilaa niin sitten pysähtyy tulliin
Kirjattu
D1 -92, AccuCheck Combo 2/12-> Nyt A-C Insight 1/17->
Poika D1 -10, AccuCheck Combo 4/11-> Medtronic VEO 6/11-> Nyt 640G -> 9/15

Pikkulintu

• Jäsen
« Vastaus #40 : Maaliskuu 15, 2017, 11:41:03 ap »

Kokeilin nyt yhden sensorin vatsaan. Koko ajan sensori näytti 4 yks matalampia arvoja kuin sormenpäästä. Joten käsivarteen jatkossa laitan. Harmi! Tosin voihan olla että sensorissakin oli vikaa mutta sen verran työlästä oli tuon eron takia etten enää kokeile b
Kirjattu
D1 vuodesta 1982
Levemir ja Novorapid

Miinaa

• Vieras
« Vastaus #41 : Maaliskuu 15, 2017, 13:31:37 ip »

Millä lailla tuollaisen postilokeron voi hommata?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 15, 2017, 13:34:06 ip kirjoittanut Miinaa »
Kirjattu

lari

• Vieras
« Vastaus #42 : Maaliskuu 15, 2017, 22:52:51 ip »

Millä lailla tuollaisen postilokeron voi hommata?

Googlella kun hakee esim. "UK parcel forwarding" löytyy pitkä lista vaihtoehtoja. Itse kokeilin ensimmäisenä Forward2Me:tä, ja 4 tilausta tullut jo perille ilman mitään ongelmia, joten siinä olen toistaiseksi pysynyt.

Se tietenkin kannattaa pitää mielessä, että jos tulee esim. jotain teknisiä ongelmia, niin takuuasioiden yms. hoitaminen ei ehkä ole ihan yhtä selkeää. Joten jonkinlaisen riskin siinä tietenkin ottaa, kun tällaista "porsaanreikää" hyödyntää.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 15, 2017, 22:54:45 ip kirjoittanut lari »
Kirjattu

jumjarv

• Vieras
« Vastaus #43 : Maaliskuu 20, 2017, 01:49:57 ap »

Itse olen ollut aina todella laiska mittaamaan, mittauksia olen tehnyt muutamia kymmeniä vuodessa. Toisaalta hoitotasapaino on ollut tästö huolimatta ihan ok. Libreen siirtymisen jälkeen tiedän nyt ensimmäistä kertaa miten sokerit itselläni käyttäytyvät. Aika paljon on tullut uutta ymmärrystä. Esim. aamun get-up -ilmiön voimakkuus on yllättänyt. Samoin se, miten pienet ylimääräiset hiilarimäärät (esim. karkit) kääntää verensokerin nousuun.

Mittari tekee monet tilantet varmemmiksi, ei tarvitse enää pelätä esim. kesken palaverin, autoilun tai urheilun tulevia matalia. Ei tule myöskään syötyä varmuuden vuoksi. Mittaus on niin helppo, että usein tulee yölläkin herätessä tarkistettua sokerit.

Sensorien kiinni pysyminen on ollut tosi huonoa. Kahden viikon lähestyessä sensori repsottaa jo joka suunnasta. Yleensä laitankin päälle teipin, mutta sensorin kohdalle olen laittanut toisen teipinpalan "väärin päin" estämään sensoriin kiinni jäämisen. Yksi sensori lakkasi toimimasta noin viikon jälkeen. Irrottussa sensorissa oli se elektrodi jotenkin taittunut. Ilmeisesti olin maannut sensorin päällä siten, että sensori ikään kuin liukunut iholla hieman, jolloin elektrodi vääntynyt. Näytti tasaista LO-lukemaa. Abbotilta tuli tilalle uusi sensori vuorokaudessa.

Sensorin laitto on ollut täysin kivutonta.
Kirjattu

RR huipussa

• Jäsen
« Vastaus #44 : Maaliskuu 20, 2017, 20:29:57 ip »

Hei !
Itsellä nyt neljäs kuukausi menossa ja lääkärini kirjoitti suosituksen toistaiseksi voimassa olevaksi. Perusteluina pitkät työmatkat autolla. Vallan hyvä turva tien päällä.
Samoin yöllä kun minulla oireettomat hypot pukkaa.
Oma kaupunkini antaa Libren 3 kuukaudeksi kaikille tyyppi 1:sen diabeetikoille syksystä lähtien.
Itsellä kaikki sensorit ovat hyvin pysyneet paikoillaan ja kaikki ovat toimineet luvatun ajan. Tulostasoero verensokeriin tieten huolettaa... en ole huomannut mitään selkeää yhteyttä eroihin. Välillä ero on noin 2 mmol/l:n luokkaa ja toisinaan eroa ei ole lainkaan. Ei ole kiinni siitä kuinka kauan sensori on ollut paikoillaan.
Yhden kerran lukija ilmoitti, että ei saa yhteyttää sensoriin ja 10 min kuluttua mittaus onnistui.
Tyytyväinen olen.
Kirjattu
Minimed 670G Fiaspilla

Linkkejä

Tule meille toimistoassistentiksi!

Julkaistu 13.01.2020 | 12:22

Tule meille suunnittelijaksi!

Julkaistu 13.01.2020 | 12:16

Tule meille yhteyspäälliköksi!

Julkaistu 13.01.2020 | 10:51