Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418475 viestiä  •  20021 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Marianne, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia Freestyle Libren käytöstä  (Luettu 67074 kertaa)

Juha R

• Vieras
Vs: Kokemuksia Freestyle Libren käytöstä
« Vastaus #15 : Helmikuu 03, 2017, 06:18:58 ap »

Ilmeisesti näytöt / sormet ovat yksilöitä.
Vaikka painan sormen pohjaan + näppäimen päälle, niin mitään ei tapahdu. Sormea saa hieroa eri kohtiin aika pitkään että lukemat alkavat juosta. Yleensä kyllästyn odottelemaan ja päädyn naputtelemaan.
Kirjattu
D1 vuodesta 1975 monipistoshoito Humalog/Levemir

Exactamente

• Intoilija
« Vastaus #16 : Helmikuu 03, 2017, 17:45:44 ip »

Ruotsista ostetun mittarin käyttöliittymä on ruotsinkielinen, mutta siihen tottuu kyllä nopeasti.

Eikös sen kielen voi valita? Ainakin tässä lainalibressä on kielivaihtoehtoina suomi, tanska ja ruotsi... valikko löytyy sieltä "ratassymbolin" kautta toiselta välilehdeltä keskimmäisenä.
Kirjattu

Turilas

• Jäsen
« Vastaus #17 : Helmikuu 05, 2017, 13:57:58 ip »

Norjasta ostetussa vaihtoehdot on norja, ruotsi ja tanska. Voi hyvin olla sama versio kuin ruotsissa.
Kirjattu
LADA. Toujeo, Fiasp, metformiini. Omakustanteinen Libre.

RR huipussa

• Jäsen
« Vastaus #18 : Helmikuu 07, 2017, 20:27:10 ip »

Hei.
Minulla käytössä nyt 4.sensori ja 4 vielä odottamassa käyttöä. Itsellä Libre oli "hengenpelastaja". Minulla HbA1c nousi todella paljon syksyllä ja kertamittausten perusteella arveltiin, että pitkävaikutteinen insuliiniannos liian alhainen ja tasapaino sen tähden pielessä.
Onneksi kuitenkin lääkärini hieman epäili tilannetta ja päätti ehdottaa kaupunkia myöntämään Libren koekäyttöön 4 vkoksi. Ja ensimmäisinä päivinä paljastui koko totuus.
hieman taustaa : dm vuosia takana 35 ja tasapaino ollut pääsääntöisesti hyvä. Ja nyt huomattava heikennys. Kun siirryin Lantukseen, niin silloin minulta hävisi hypotuntemukset lähes kokonaan.
Sensoroinnin aikana huomattiin, että kaikki yöt olin hypoilla : sokerit olivat klo 22 jälkeen koko ajan alle 3,5 ja sormenpäämittauksilla useinkin 1,8 mmol/l. Ei mitään oireita. Tämän tähden tätä en osannut edes epäillä.
Alkuun ajattelin, että Libren antamat low-tulokset olivat mittausvirheitä, mutta näin ei ollut.
Jos Toujeo:ta olisi vain nostettu, olisi varmaan noutaja tullut.
Eli siis yön hypot aiheuttivat elimistössäni vastareaktion ja päivät oltiin sitten korkeilla arvoilla.
Sensori kyllä pysyy nukkuessa ja itseä se ei ole paljoa häirinnyt.
Mittauksen jälkeiset nuolet kyllä hyvin kertovat mikä on verensokerin suunta: onko tasainen tai onko vain noussa/ laskussa vain nopeaan nousussa tai laskussa. Näin voi miettiä onko ruokailulla kuin kiire.
Tästä laitteesta en haluaisi luopua.
Laitteelta saa hyviä graafisia koosteita, kun lataa ABBOTT:in sivuilta ohjelman, jonka avulla voi laitteelta siirtää tuloksia tietokoneelle ja katsella tuloksia päivittäin, viikoittain, jne. nämä kun lähettää lääkärille niin vot, hoidon suunnittelu on aivan toisenlaista.
Mahtava kapistus. Suosittelen kaikille, jos sitä vaan tarjotaan.
Kirjattu
Minimed 670G Fiaspilla

Turilas

• Jäsen
« Vastaus #19 : Helmikuu 11, 2017, 11:22:14 ap »

Libren saa nykyään myös pääkaupunkiseudun diabetesyhdistyksen kautta. KIDE:n viimeisellä sivulla on mainos.

Aloituspaketti 315 € (2 sensoria, lukulaite, ohjaus)

Seurantapaketti 195 € (hoitokäynti ja 2 sensoria)

Jatkopaketti 150 € (2 sensoria)
Kirjattu

dn85

• Vieras
« Vastaus #20 : Helmikuu 12, 2017, 15:27:12 ip »

noin viikko libren kanssa kuljettu. toivoisin että tulis kilpailua ja kehittyis tämä tekniikka että sormia ei tarvitsisi rei'ittää. nyt kun tietää eron libren arvojen ja sormenpääarvojen välillä, pystyy kyllä jättämään jonkin sormenpäämittauksen tekemättä. vielä ei pysty näin lyhyen käytön jälkeen sanomaan onko tästä hyötyä itselle vai ei.
Kirjattu

Exactamente

• Intoilija
« Vastaus #21 : Helmikuu 13, 2017, 17:02:30 ip »

Libren saa nykyään myös pääkaupunkiseudun diabetesyhdistyksen kautta. KIDE:n viimeisellä sivulla on mainos.

Aloituspaketti 315 € (2 sensoria, lukulaite, ohjaus)

Seurantapaketti 195 € (hoitokäynti ja 2 sensoria)

Jatkopaketti 150 € (2 sensoria)

Kyseessä kuulema laitteen vuokraus. Ensin kuulema käytävä heidän lääkärinsä vastaanotolla (maksaa kuinka paljon?!), jossa sitten arvioidaan tarve.
Tällä hetkellä kyllä ketuttaa olla suomalainen diabeetikko.  >:(
Kirjattu

Juha R

• Vieras
« Vastaus #22 : Helmikuu 13, 2017, 20:02:59 ip »

Norjasta ostetussa vaihtoehdot on norja, ruotsi ja tanska. Voi hyvin olla sama versio kuin ruotsissa.

Ruotsista ostetussa Libressä kielivaihtoehdot ovat
Språk:
Svenska
Nederlands
Norsk

Minulle toimivin noista kolmesta on "Svenska".

Näyttää siis siltä, että Libre osaa maksimissaan kolmea kieltä kerrallaan.
Varmaan jollain huolto-ohjelmistopäivityksellä saisi kielivaihtoehdot muutettua toiseksi kolmeksi kieleksi, mutta se ei kotikonstein onnistu, kun vaatii salasanoja, yms.

Sinänsä hassua tuo pääkaupunkiseudun diabetesyhdistyksen Libren "vuokraus", kun laitteen saa yhdistykseltä "lainaksi" samaan hintaan mitä naapurimaasta Ruotsista saa omaksi. Siis saa omaksi sieltä Ruotsin verkkokaupasta tilaamalla, kunhan lähetyksen vastaanottaja asuu Ruotsissa. Ostajan ei tarvitse olla diabeetikko eikä "Kelan vakuutettu", kunhan vain toimitusosoite on Ruotsissa. Tarvitset siis postilaatikon Ruotsista, että tilaus menee läpi.

Ehkäpä diabetesyhdistyksessä on päädytty Libren vuokraukseen juuri sen takia, että laite ei ole julkisessa myynnissä Suomessa.
Kirjattu
D1 vuodesta 1975 monipistoshoito Humalog/Levemir

Turilas

• Jäsen
« Vastaus #23 : Helmikuu 14, 2017, 00:15:47 ap »

Vähän epäilen pystyykö noiden librejen sokerihistoriaa nollaamaan niin, että niitä pystyisi oikeasti vuokraamaan toista kertaa. On tietysti mahdollista, vaikkakin epätodennäköistä, että Abbott sellaisen erillisen ohjelman voinut jollekin taholle antaa, mutta itse librestä se ei onnistu. Yksikkömäärän saa muutettua puoleen ja jotain annoslaskurin tapaistakin löytyy. CAA1C on se koodi, jolla tuohon valikkoon pääsee. Minkähän ihmeen takia moiset on pitänyt laittaa salasanan taakse.

Kirjattu

Exactamente

• Intoilija
« Vastaus #24 : Helmikuu 14, 2017, 22:34:48 ip »

^Täällä Helsingissä libren on voinut saada lainaksi sairaalasta, joten ei kai se vuokraaminen oikeastaan siitä poikkea muuta kuin maksun puolesta.
Vanhojen tietojen nollaamisesta en osaa sanoa, kun oma lainalaite oli uusi.
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Helmikuu 17, 2017, 14:02:16 ip »

Olisi ihan mielenkiintoista tietää, että onko joku saanut käytetyn Libren lukulaitteen käyttöönsä. Mulla on ollut Libre nyt 3 kk ja jo nyt lukulaite on vähän naarmuuntunut ja kulunut.

Mulla onneksi jatkuu Libren käyttö puolen vuoden kokeilun jälkeenkin. :D D-lääkäri laittoi uuden hoitosuunnitelman, jonka mukaan saan Libreen sensoreita 2 kpl/kk toistaiseksi.
Kirjattu

Pikkulintu

• Jäsen
« Vastaus #26 : Helmikuu 24, 2017, 11:04:52 ap »

Onko joku teistä kokeillut kiinnittää sensoria jonnekkin muualle kuin käsivarteen? Olen todella tyytyväinen Libreen muttakoen sen olemisen käsivarressa hankalaksi. Se meinaa lähteä useasti irti riisuttaessa tai jäädä oven karmiin. Vielä ei ole irronnut ku kerran mutta jos saan jatkaa käyttöä niin kesä vähän pelottaa kun ei ole paksuja vaatteita suojana. Itse ajattelin että jos vatsassa se olisi paremmin suojassa.
Kirjattu
D1 vuodesta 1982
Levemir ja Novorapid

Marika40

• Aktiivinen
  • Uutta tietoa janoava/kokeileva diabetekse hoidossa
« Vastaus #27 : Helmikuu 24, 2017, 16:15:45 ip »

Minä laitoin lisä teippiä jatkoksi omalle teipille,mutta en lähettimen päälle kun jos tulee jotain niin ei korvaa takuu.
Kirjattu
Oikean puolen hemibekia(lihas heikkous)synnäinen ,D1 vuodesta1980 pumpailua vuodesta 2003.

synergia

• Matkailija
« Vastaus #28 : Helmikuu 24, 2017, 20:07:10 ip »

Voihan libren laittaa vatsaan tai jotku laittaa myös reiteen. Olen itse ihan reilusti laittanu sensorin päälle teippiä mut jättäny sen keskellä olevan reiän teippaamatta. Jos sensoriin tulee vikaa ni eihän sitä tarvi sanoa että on laittanu itse teippiä lisää tai laittanu sensorin vatsaan
Kirjattu

Marika40

• Aktiivinen
  • Uutta tietoa janoava/kokeileva diabetekse hoidossa
« Vastaus #29 : Helmikuu 25, 2017, 11:51:57 ap »

Jos vikaa tulee niin ne joutuu lähettämään abbottiin, jotta saa tilalle uuden ja tutkivat viallisen.a
Kirjattu
Oikean puolen hemibekia(lihas heikkous)synnäinen ,D1 vuodesta1980 pumpailua vuodesta 2003.

Linkkejä