Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6908 jäsentä  •  417089 viestiä  •  19928 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Anili, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Jaksaa ei jaksa  (Luettu 5707 kertaa)

tuomo62

• Aloittelija
Jaksaa ei jaksa
« : Marraskuu 09, 2016, 13:25:11 ip »

hei kaikki lähinnä ykköset. En ole täällä kirjoitellut pitkään aikaan , vaikka joskus olin hyvinkin aktiivinen. Liekkö fasebookki. Nyt vain jotenkin kaiken muun rakennusalan työttömyyden ja tän taantuman takia elän jo yrittäjänä kolmatta vuotta ihan kädestä suuhun. Aamulla herätessä, yöllä, illalla, päivällä...aina mielessä.Sitten kun vielä sokerit menee miten sattuu olen ihan maassa nykyään. Väliin aattelee että....en sano. 26 vuotta ykkösenä kumminkin ja vielä en ole sinut sen kanssa. Ois mukava lähteä aamulla ja tulla illalla töistä kotiin, mutta kun päivät teen "säälitöitä "on monasti aamu aloitettava itkulla. Onneksi vaimolla on hyvä työ, mutta se vain tuntuu enemmän ahdistavan, kun on tämmöinen raajarikko. hemmetti kun nyt jurppii....
Kirjattu

Masa

• Aloittelija
Vs: Jaksaa ei jaksa
« Vastaus #1 : Marraskuu 09, 2016, 17:42:17 ip »

Itku,
 Kuinka vähän me itkemme vaikka syytä olisi, valittaa ja narista osaamme mutta rehellinen itku joka lähtee sydämenpohjasta, puhdistaa sielua. Ikävä kyllä moinen taitaa olla meille kovin vaikeaa. Sydämenpohjasta lähteneen itkun jälkeen, saamme happea ja on helpompi hengittää.

Sitä kun oikein ahdistaa, eikä ole kuuntelijaa on paras puhua/huutaa ääneen vaikka keittiönkaapille ja kun on tarpeeksi mesonut itkenyt saanut kunnon itkupotkuraivari on helpompi olo.
Koskaan ei saa jättää pahaa oloa sisälle, vaan se on huudettava ulos vaikka väkisin - muuten voi tapahtua vielä pahempia asioita.

Raajarikko - sama raajarikko ajatus on tullut täälläkin mieleen.
Kun katsoin tietokonepöytääni, ennen siinä oli porakone,ruuveja, nauloja, cd-levyjä, kahvikuppeja, maksettuja laskuja ja laskuja joita ei makseta.. mutta nyt  siinä on neuloja, lasetteja, kolesteroli lääkkeitä, insuliini kyniä,mittareita, astmapiippua, pef mittari.. lähetteitä lääkärille. jne.
Toisin sanoen - - sitä saa sairastaa.. astmaa, diabetesta, kolesteroli juttua - ja tennis kyynärpäätä.. menee tämä elämä näinkin vaikka vähän jurppiikin.

Kirjattu

tuomo62

• Aloittelija
« Vastaus #2 : Joulukuu 02, 2016, 13:23:22 ip »

kiitos masa. täytyy kait tän elämän mennä näin vaikka jurppiikin.
Kirjattu

KatiK

• Jäsen
« Vastaus #3 : Joulukuu 24, 2016, 18:26:03 ip »

Jaksaa, jaksaa !! Mulla ollu dee koht 40 vuotta, just meni asunto alta, miesystävä alko juomaan riuskasti ja vakituinen työpaikka meni viime kesäkuussa. Kyl sä jaksat, mäkin. Toivon et  Diabeetikoiden työttömyysongelmista ja diabeteksen vaativasta hoidosta puhuttais laajemminkin. Ihan normikamaa monella. Kati
Kirjattu
Kiertäjäkalvosimen oireyhtymä 2015
Jäätynyt olkapää vasemmalla ja oikealla puolella samanaikaisesti 2014
Insuliinipumppu 2013
Kilpirauhasen vajaatoiminta 2011
Hypoglykeeminen aivovamma 1991
Diabetes (tyyppi 1) 1978

"Asenne ratkaisee ja se et jaksaa vetää, auttaa "

jaana63

• Vieras
« Vastaus #4 : Maaliskuu 02, 2017, 13:12:00 ip »

Itse en ole koskaan ollut yksityisyrittäjä mutta seurannut tosi läheltä . Rankkaa työtä kun tauloussuhdanteet heiluttaa taloutta ja juuri siksi sinun verensokerit heiluvat edes takaisin eli huolet painaa. Huolet painaa, verensokerit heittelee ja juuri ne aiheuttaa masennusta. Verensokereilla on suuri merkitys mielialaan. Itselläni diabetes ollut 42 vuotta ja omasta mielestä olen "sinut" sairauteni kanssa mutta tulee päiviä ,kun mietin mitä jos minulla ei olisi tätä ,minkälaista mun elämä olisi? Sitten ajattelen jossittelu ei vie mihinkään. Toivon että taloudelliset asiat jossain vaiheessa alkaisi helpottaa. Yksin et ole sairautesi kanssa ja tämä foorumi on oikeasti hyvä paikka kertoa murheistaan diabeteksen kanssa. :)
Kirjattu

Linkkejä