Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6905 jäsentä  •  417062 viestiä  •  19929 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi jeminal, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: ajokortin uusinta  (Luettu 16067 kertaa)

mattiyy

• Intoilija
ajokortin uusinta
« : Lokakuu 07, 2016, 13:08:13 ip »

Tässä täyttyy vuodet,kortinuusiminen ajankohtainen.Riittääkö diabeteslääkärin hoitopalaute,josta selviää kaikki mahdollinen tieto.Tuntuu,että erikoislääkärin arvio pitäisi
riittää,hänhän tietää parhaiten ajokuntoni olenko kykenevä auton käyttäjä.
Yksityis lääkärin visiitti kestää 10minuuttia,maksaa kylläkin 110€:a,siinä ajassa ei paljon ajoterveydestä selviä.Diabeteslääkärin kuuluu ilmoittaa viranomaisille,jos ajoterveys ei
täytä kriteeeitä.
Kirjattu
jep

080750

• Vanha tekijä
Vs: ajokortin uusinta
« Vastaus #1 : Lokakuu 07, 2016, 15:24:45 ip »

Kait suositus on että pyytää todistuksen (tietty erikoislomake) OMALTA hoitavalta lääkäriltä. Itse kävin silmälääkärissäkin juuri ennen todistuksen uusimista. Otin sen mukaani ja näin ohitettiin näöntarkistus. Sairastin D:tä jo hankkiessani kortin. Viisi vuotta on uusimisväli ollut mutta käsittääkseni jotain muutoksia systeemiin on tullut. Onko raja minulla ainakin 70 vuotta seuraavaksi. Tuskin "läpyskää" uusin sillä minä en sitä tarvitse.
Kirjattu

tapsa

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Lokakuu 07, 2016, 15:47:21 ip »

Hoitavalta lääkäriltä todistuksen pyysin, kun 70 v oli tulossa mittariin. D-hoitaja pelotteli, että jollain toisella diabeetikolla oli tökännyt, kun uusimispyynnössä mainittiin tk-yleislääkärin todistavan ajokyvyn.

Mutta pyysin ja sain d-erikoislääkärilta todistuksen, jossa oli pitkästi epikriisiä asiasta ja sen vierestä.

Vasta kolmas tulkitsija Ajovarmassa osasi sanoa, että ok, 5 vuodeksi, mutta 2 vuoden päästä pitää toimittaa silmälääkärin lausunto ajokelpoisuudesta.

Kortti tuli postissa 4 päivässä, kun luvattu oli 2 viikon sisällä.
Kirjattu
tapsa, d1 vuodesta 1953, Animas-pumppuhoitoa  yli 14 v ja nykyisin Lispro:lla

upi

• Veteraani
« Vastaus #3 : Lokakuu 08, 2016, 20:20:04 ip »

Tuntuu olevan lääkäristä tai henkimaailmasta kiinni kriteerit.
Itsekin juuri 70 täyttäneenä tilasin lääkärin ajokorttia varten. Lääkäri vastaanotolla
sanoi ei ei oi voi pitää tilata aika geriatrilta ja silmälääkäriltä! Täh.
Vaimokullan kehoituksesta soitin sitten toiselle lääkäriasemalle, sille jossamuuten
viehättävä ja pätevä lääkäri on hoitanut kiitettävästi silmiäni jo vuosia.
Sain ajan lääkäille seuraavaksi päiväksi. Kestihän tutkimus kaiken kaikkiaan vajaan
tunnin. Mutta ajokortti tuli viikon päästä.

Että silleen
Kirjattu
..niin se käy..

kani

• Intoilija
« Vastaus #4 : Marraskuu 03, 2016, 21:55:36 ip »

Mulla on ollut ajokortti yli 20 v, mutta koskaan ei ole tullut mitään pyyntöä lääkärintodistuksesta. Onko se käytäntö olemassa että 5 vuoden välein jollakin? D oli kyllä kortin ajaessa.
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #5 : Marraskuu 03, 2016, 22:37:55 ip »

saattaa tulla kalliiksi  vanhuksille ja   diabetikoille.    vuosittain.      laakarin palkkio,  ja  silmalaakarin palkkio.     optikko voi myos  tarkastaa  naon.  optikko kuitenkin tarkastaa naon  lasia  uusittaissa. saattaa olla  maksullisia   tai  maksuttomia.        maksuttomia   tai  jopa  500 $       silma laakaria ja laakaria  ei ole  joka  kaupunkissa
Kirjattu

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2
« Vastaus #6 : Marraskuu 04, 2016, 04:27:24 ap »

Mulla on ollut ajokortti yli 20 v, mutta koskaan ei ole tullut mitään pyyntöä lääkärintodistuksesta. Onko se käytäntö olemassa että 5 vuoden välein jollakin? D oli kyllä kortin ajaessa.

Trafi: Kuljettajan ajoterveys.
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #7 : Marraskuu 04, 2016, 20:35:12 ip »

vanhuksilla  vuosittain,   mahtollisesti myos  ajokoe
Kirjattu

mirkka

• Jäsen
« Vastaus #8 : Joulukuu 09, 2016, 21:07:18 ip »

Tammikuulla edessä.
Kaksi vuotta kävin Dmlekurilla todistusta hakemassa uusilla ohjeilla.
Ei tarkastanut näköä. Kirjoitti jonkun lausunnon että ymmärtää huolehtia vs-arvot kohdilleen ennen autolla ajoa. Sitten alkoi heilua kädet ojossa kynä kädessä ja totesi että sulla on näkökenttäpuutoksia. Myönsi kortin vain kahdeksi vuodeksi. Sitten piti mennä silmälääkärille. Hän tarkasti näön ja sanoi että olisi sinulle voinut kirjoittaa kortin viideksi vuodeksi. Kirjoitti sitten vain kaksi vuotta kun ei halunnut alkaa riitelemään dm-lekurin kanssa. Tämä tumpelointi tuli maksamaan 140€. Paljonkohan nyt tulee?
Poliisilta tuli taas käsky käydä yleislääkärin vast.otolla. Ei tässä oikein tiedä että kelle ja minne ajan varaisi.
Kuka on tämmösen idioottisäännön keksinyt? Aikaa ja rahaa vaan kuluu laukatessa useilla lääkäreillä.
Asiani hoitelen työterveydessä missä ei ole silmälääkäriä ollenkaan.
Miten teillä muilla menee nämä hommat?
Kirjattu

pæve

• Vanha tekijä
« Vastaus #9 : Joulukuu 09, 2016, 22:22:35 ip »

Mirkka koita saada hoitavalta lääkäriltä todistus, ellei onnaa, varaa aika tk:sta.
Kirjattu
Karjalasta kajahtaa :)

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Joulukuu 09, 2016, 23:04:57 ip »

Mun piti ennen viedä 5 vuoden välein, ei oo enää vuosiin tarvinut.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

mirkka

• Jäsen
« Vastaus #11 : Joulukuu 10, 2016, 12:01:02 ip »

Voi PAEVE, tota en hokannutkaan kun olin niin tuohduksissa.
Onhan se oma tk olemassa, tosin en ole siellä asioinut.
Yritänpä arkena heti saada aikaa sinne. Jospa nyt selviäisin yhdellä lääkärikäynnillä.
Kirjattu

mirkka

• Jäsen
« Vastaus #12 : Joulukuu 13, 2016, 16:33:29 ip »

Niinpä taas kävi että en saanut omaan terkkariin aikaa lääkärille.
Yksityiselle käskivät mennä yleislääkärin vastaanotolle.
Ei kuulemma pelkän dm takia aleta näköä tutkimaan. Olisi minulla 7 muutakin diagnoosia esittää lisäksi. Oukki doukki, mennään sitten tammikuulla yksityiselle puolelle.
Sitä vaan että ketähän varten nämä terkkarit sitten on oikein olemassa kun ei oikeesti monisairas kelpaa asiakkaaksi
Kirjattu

pæve

• Vanha tekijä
« Vastaus #13 : Joulukuu 13, 2016, 21:03:27 ip »

Niinpä taas kävi että en saanut omaan terkkariin aikaa lääkärille.
Yksityiselle käskivät mennä yleislääkärin vastaanotolle.
Ei kuulemma pelkän dm takia aleta näköä tutkimaan. Olisi minulla 7 muutakin diagnoosia esittää lisäksi. Oukki doukki, mennään sitten tammikuulla yksityiselle puolelle.
Sitä vaan että ketähän varten nämä terkkarit sitten on oikein olemassa kun ei oikeesti monisairas kelpaa asiakkaaksi
Taisit sanoa vaan liian helposti 😊  Soitappa uusiksi, että kyllä miun kuulemma pitää saada aika lääkärille, kun tää on lakisääteinen poliisin määräämä juttu kun mulla on...(tähän litania kaikista diagnooseista)...ja nyt ne vaatii sen todistuksen 😊  Muista olla ihan tyhmä ja puolipaniikkinen.
Kirjattu
Karjalasta kajahtaa :)

mirkka

• Jäsen
« Vastaus #14 : Joulukuu 27, 2016, 14:01:58 ip »

En jaksanut taas soittaa tk.
Tilasin ajan yksityiselle puolelle.
Rahalla saa ja saa samalla hyvää palvelua.
Rahaa saisi kylläkin olla minulla enemmän.
Mehiläisessä ei kukaan kakistellut vastaan, että ei meille pelkän dm takia oteta.
Kirjattu

Linkkejä