Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6896 jäsentä  •  416921 viestiä  •  19921 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Amatööridiabentti, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Pumpun kotelo  (Luettu 9432 kertaa)

pokasaha

• Jäsen
Pumpun kotelo
« : Elokuu 09, 2016, 09:00:33 ap »

En löytänyt / jaksanut etsiä tarpeeksi pitkään mistä saisi tilattua Medtronicin pumppukoteloita? Olen käynyt firman sivuilla ja plarannut esitteenkin mutta jäi äärettömän epäselväksi miten tilaaminen yksityisasiakkaana onnistuu. Pitääkö rekisteröityä asiakkaaksi? Myykö pumppukoteloita jokin verkkokauppa (vai mikä)? Oma pumppu on Medtronicin MiniMed ja yhden laadukkaan ja ihan ookoo-näköisen pumppukotelon sain digikameran kotelosta, mutta kovassa käytössä se ei kestänyt kovin pitkään...

Jos jollakin on hyviä kotelovinkkejä niin nekin kelpaa. Tuo klipsikotelo ei oikein innosta
Kirjattu

Deippa

• Intoilija
Vs: Pumpun kotelo
« Vastaus #1 : Elokuu 09, 2016, 13:45:27 ip »

Etkö hoitotarvikejakelun kautta saa esim. 1-2kpl / vuosi?

Mutta kyllä kai niitä pitäs sieltä saada ihan ostettua, ku ostaahan moni sensoreitakin itse. Puhelin kouraan, josko selviäisi. Verkkokauppaan en törmännyt kun kerran sitä esitettä kans etsiskelin
« Viimeksi muokattu: Elokuu 09, 2016, 13:56:09 ip kirjoittanut Deippa »
Kirjattu
D1 -92, AccuCheck Combo 2/12-> Nyt A-C Insight 1/17->
Poika D1 -10, AccuCheck Combo 4/11-> Medtronic VEO 6/11-> Nyt 640G -> 9/15

pæve

• Vanha tekijä
« Vastaus #2 : Elokuu 09, 2016, 13:52:00 ip »

Pitäisikö saada?
Kirjattu
Karjalasta kajahtaa :)

Deippa

• Intoilija
« Vastaus #3 : Elokuu 09, 2016, 13:57:43 ip »

Noo oon ainaki ite ja pojalle saatu alussa 1-2kpl ja muistaakseni joku uusikin on sillon tällön tarvittu ja saatu. Ei ne varmaan kovin montaa ala tietenkään kustantaan, mutta jos rispaantuu niin kyllä minusta tarpeen mukaan tuo 1-2kpl/vuosi kuuluisi saada
Kirjattu
D1 -92, AccuCheck Combo 2/12-> Nyt A-C Insight 1/17->
Poika D1 -10, AccuCheck Combo 4/11-> Medtronic VEO 6/11-> Nyt 640G -> 9/15

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Elokuu 09, 2016, 14:35:58 ip »

Kotelo? Ikinä kuullut...  ::)  Itse käytän puuvillaisia, vuorillisia pussukoita. Ei kolhiinnu ja on kevyt, sekä suojaa todella hyvin lialta. Eikä kukaan ole kyllä jakelusta kertonut, että koteloita olisi.
Kirjattu

pæve

• Vanha tekijä
« Vastaus #5 : Elokuu 09, 2016, 15:28:03 ip »

Kotelo? Ikinä kuullut...  ::)  Itse käytän puuvillaisia, vuorillisia pussukoita. Ei kolhiinnu ja on kevyt, sekä suojaa todella hyvin lialta. Eikä kukaan ole kyllä jakelusta kertonut, että koteloita olisi.
Sama täällä, itsehän noita väsäsin kun oli varmuus pumpun saamisesta.
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Elokuu 09, 2016, 16:57:45 ip »

Riippuu ihan kunnasta, mikä on käytäntö tarvikkeiden kanssa. Minä sain aikoinaan Accu-Chekin kanssa klipsin, mustan keinonahkaisen ja valkoisen keinokuitukankaisen kotelon. Medtronciltakin on tullut klipsi ja joku neopreeni(?) kotelo. Saattaisin saada lisääkin, jos "anoisin" tarvikejakelusta. Aiemmin tein itse tai ostin joltakin pikkuompelimolta puuvillakankaisia tarralla suljettavia.

Medtronic Finlandin valikoima on aika niukka, mutta maailmalta löytyy verkkokauppojen valikoimista monenlaisia. Suomestakin saa esim juoksuvöitä Flipbeltiltä, Spibeltiltä jne
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

pokasaha

• Jäsen
« Vastaus #7 : Elokuu 17, 2016, 21:32:35 ip »

kiitos hyvistä vinkeistä!

Nahkainen, klipsillä varustettu on minulla edelleen olemassa mutta en tykkää vaan käyttää sitä. Ihmettelen kun Medtronicilta ei saa helposti ostettua mistään. Täytyy alkaa siis soittelemaan.

Tällä hetkellä pumppu kulkee taskussa ja siihen alkaa jo tottumaan :)
Kirjattu

Jalari

• Vanha tekijä
« Vastaus #8 : Elokuu 20, 2016, 01:34:02 ap »

kiitos hyvistä vinkeistä!

Nahkainen, klipsillä varustettu on minulla edelleen olemassa mutta en tykkää vaan käyttää sitä. --. Tällä hetkellä pumppu kulkee taskussa ja siihen alkaa jo tottumaan :)
Se on kauhee se nahkainen. Tekee pumpusta tiiliskiven kokoisen. Kätevimmin minusta nää vanhemmat Medtronicit (Veo yms.) kulkee klipsillä housun taskun reunassa, taskun sisällä. Siitä pumpun saa helposti otettua käyttöä varten kun ei tarvi kaivaa taskun pohjalta jne. Taskun pohjalla pumppu jotenkin vääntää housuja vinoon tms. Tuntuu hassulta.
Kirjattu

Marika40

• Aktiivinen
  • Uutta tietoa janoava/kokeileva diabetekse hoidossa
« Vastaus #9 : Elokuu 20, 2016, 09:59:20 ap »

Itse pidän paljon klipsilla rintaliiveissä kiinni pumppua, mutta stten minulla on Comfy - pumppuvyö jonka olen tilannut diabeteskaupasta jonka olen todennut tosi hyväksi koska se kuin olisi pusero päällä ei purista eikä kiristä mistään ja siinä on useampi tasku joten lenkille kanssa hyvä vaihtoehto kun voi laittaa esim. mittarin mukaan jos ei ole taskuja.
Kirjattu
Oikean puolen hemibekia(lihas heikkous)synnäinen ,D1 vuodesta1980 pumpailua vuodesta 2003.

Marika40

• Aktiivinen
  • Uutta tietoa janoava/kokeileva diabetekse hoidossa
« Vastaus #10 : Elokuu 20, 2016, 12:11:41 ip »

Huomasin että oman olenkin tilannut tälläisestä osoitteesta diabate-ezy.com.
Kirjattu
Oikean puolen hemibekia(lihas heikkous)synnäinen ,D1 vuodesta1980 pumpailua vuodesta 2003.

pæve

• Vanha tekijä
« Vastaus #11 : Elokuu 20, 2016, 13:29:57 ip »

Myöskin naisten 36/38-kokoinen kesäsukka, varreton,  on tosi kätevä. Pumppu varvasosaan, ja kantaosa yli 😊  Voipa vaihdella kuosia fiiliksen mukaan 😊 ja sit vaan taskuun tai liiveihin 😊
Kirjattu

mjarkko

• Intoilija
  • DM1 02/2010. 640G 03/2016 Fiasp
« Vastaus #12 : Elokuu 22, 2016, 09:29:58 ap »

Lenkillä käytän ebay:stä hankkimaani flipbelt-kopiota. Myös aito flipbelt löytyy, mutta L-koko on vähän liian iso ja M liian tiukka?

Hankin myös Spibelt-juoksuvyön jota alan käyttää kun ilmat viilenee.

Näitä käyttäessä irrotan vyöklipsin. se paksuntaa liikaa.

Normaalisti pumpppu klipsillä kiinni vyötäröllä ja onnistuinkin naarmuttamaan näyttöä lomalla puita sahattaessa. Eli joku suojaus pitäis myös löytää.
Kirjattu

Nainen57

• Intoilija
« Vastaus #13 : Marraskuu 30, 2016, 13:56:04 ip »

diabete-ezy'ssä on taas pitkän tauon jälkeen saatavilla heidän superhyviä testi lappuja. Todella hyvät, ei ole voimakasta alkoholia kuten apteekin tavaroissa. Sopii sormen puhdistamiseen ennen mittausta jos ei pääse käsiä pesemään. on hyvä myös lähettimen ja sensoripaikan puhdistamiseen. Täytyy hommata varastoon ja pakata keväällä suomeen lähtevään matkalaukkuun :)
Kirjattu
D1 vuodesta 1991, 640G pumppu 26.10.2015 (Veo 554 pumppu oli käytössä 15.10.2011 lähtien)

Jalari

• Vanha tekijä
« Vastaus #14 : Marraskuu 30, 2016, 16:44:03 ip »

Miksi sormenpää pitäisi puhdistaa ennen koetta? Ainoastaan jos sormi on vaikka ulkotöistä multainen/kurainen tai konehommista rasvaiset täytyy kädet pestä. Muuten riittää hyvin kun vessakäynnin jälkeen huuhtasee kädet. Ei sellaisesta tule mitään jos käsiä joutuisi pesemään kahdeksan kertaa plus vessakäynti.

Tietysti sitten asia erikseen jos joku munuais- tai immuunipuolustusongelma vaatii täyttä puhtautta. Muuten täyttä roskaa ja humpuukia tuo yletön jynssääminen.
Kirjattu

Linkkejä