Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6912 jäsentä  •  417178 viestiä  •  19933 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Savoost, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Liha  (Luettu 12890 kertaa)

pæve

• Vanha tekijä
Liha
« : Kesäkuu 22, 2016, 18:24:18 ip »

Kummallinen kysymys naisdiabeetikoille, mutta onko muilla lihanhimoa? Olen huomannut, että on kausia, jolloin on liki pakko saada lihaa ja muuta proteiinipitoista.
Kirjattu
Karjalasta kajahtaa :)

V. Kuutti

• Veteraani
Vs: Liha
« Vastaus #1 : Kesäkuu 22, 2016, 18:43:13 ip »

Kärsin jatkuvasta ja kovasta lihanhimosta. Nyt suussa maistuu 1% rasvapitoista kinkkua. Hirven ja poron liha viehättää erikoisesti, hevosen ei niinkään.
Nautaa olen kyllä vetäissyt väliin.
Sika on liika rasvainen juttu, yleensä ja nostaa sokeritasoa.

Tunnustan siis himoni!
Imelää en halua, mutta liha on luun vierestä makiaa.
Kirjattu

pæve

• Vanha tekijä
« Vastaus #2 : Kesäkuu 22, 2016, 18:55:33 ip »

Niin siis tämä oli naisille siksi, että mielestäni tämä liittyy kuukautiskiertoon, sen verran kauan olen tätä pohtinut.
Kirjattu

Bebe

• Veteraani
« Vastaus #3 : Kesäkuu 23, 2016, 17:23:58 ip »

Minulla on ikiaikainen lihanhimo, eikä se ole laantunut kuukautisten loputtuakaan.  Syön toki paljon kasviksia, mutta ilman LIHAA en vain tahdo olla. Se on himo, ja minusta ihan mukava sellainen  8)
Kirjattu
Ei ikinä periksi
Bebe, D1 vuodesta 1970
Tresiba kokeilussa + Humalog 1-5 kY / vrk 
ja liikuntaa niin paljon kuin ehtii. Ja  ruokatarkkuus

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Kesäkuu 23, 2016, 20:56:22 ip »

Jaa, no enpä ole moista huomannut itsessäni.  Tosin, omat rauta-arvoni esim. ovat totaalisen yläkanttiin, joten sen vuoksi elimistö ei ainakaan lihan osalta piippaa.
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

pæve

• Vanha tekijä
« Vastaus #5 : Kesäkuu 23, 2016, 22:04:35 ip »

Jaa, no enpä ole moista huomannut itsessäni.  Tosin, omat rauta-arvoni esim. ovat totaalisen yläkanttiin, joten sen vuoksi elimistö ei ainakaan lihan osalta piippaa.
Hb itselläkin reilusti yli 140, mutta se nimenomaisesti punaisen lihan himo on muutama päivä kk, ja aina kierron sama vaihe.
Kirjattu

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Kesäkuu 24, 2016, 18:57:00 ip »

Missä vaiheessa tuo sitten iskee?
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

kairankiertäjä

• Vieras
« Vastaus #7 : Kesäkuu 16, 2017, 08:27:11 ap »

Aamuauringon valaisemassa keittiössä katselen sikaa silmiin. Pöydällä mötköttää kokonainen sian pää, maksa ja sorkat - ne joilla se on ikänsä kähninyt erilaisissa lilleissä.

Tarkoituksena on valmistaa sianpääsylttyä, jota viimeksi olen syönyt 60-luvulla. Homma etenee kutakuinkin näin: keittoaika 5-6 tuntia, keittoliemi jäähtymään, lihojen irrotus, jäähtyneen liemen päältä rasvan kuoriminen pois, lihat myllyyn karkeimmalla jauhatuksella ja lopuksi massaan sopivasti keitinlientä ja kuumennus.

Menneinä aikoina massaan jätettiin myöskin keitettäessä irronnut rasva ja maustettiin vain suolalla ja pippurilla. Ruokaluovuutta ylläpitääkseni tarkoitus nyt on tehdä erilaisia versioita, joissa puolet on tuota lihamassaa ja puolet kasviksia; porkkana, sipuli, herne, papu, punajuuri jne.
Kirjattu

mmol/L 5.0

• Vanha tekijä
« Vastaus #8 : Kesäkuu 26, 2017, 13:54:39 ip »

Lihaakin on monenlaista. Huonoin tapa on syödä runsaasti rasvaista lihaa. Erityisesti sianliha kaikissa muodoissaan on epäterveellistä.

Itse syön kohtuullisesti lihaa. Olen todennut Kalkkunan lihan itselleni sopivaksi. Ei tuo syömisen himoa ja on proteiinipitoinen ja lähes rasvaton.
Kirjattu

Rajanka

• Aloittelija
« Vastaus #9 : Heinäkuu 02, 2017, 13:22:24 ip »

Oli juuri jossain lehdessä mitä keskivertosuomalainen syö vuodessa.
Maito 166 kg Litra painaa kg.
Liha 81 kg
Hedelmät 67 kg
Vihannekset 65 kg
Munia 12 kg..
Eli lihaa menis 221 g / vrk. Tuossa nyt on teollisuuden ja ravintoloiden käyttämä...
Maitoa en kuluta edes litraa ole valkuais allerginen. 
Vihannes puoli olisi 178 g/vrk kudai Hedelmät 183 g /vrk..yolo
Leipätoimikunta ilmoittaa suomalaisen syövän 220 g/vrk leipää
Minun viinani karkkini ja kahvileivonnaiseni syö joku muu..
Kirjattu
Älä valita Ala valita

karhu

• Jäsen
« Vastaus #10 : Elokuu 24, 2017, 18:34:17 ip »

Peeven alkuperäiseen kysymykseen en osaa ottaa kantaa miesdiabeetikkona, mutta syön kyllä kohtalaisen paljon lihaa, myös paljon kasviksia.
Minulle kävisi kyllä sianpääsylttykin, jota en ole koskaan maistanutkaan, valitettavasti.
Sopisi itselle myös meille oudommat proteiinilähteet, eli hyönteiset ja toukatkin. Niitäkään en ole päässyt kokeilemaan. Uskon, että ne tulevat meillekin arkipäiväisiksi tulevaisuudessa.
Kalasta on tullut sikamaisen kallista. Syytä siihen on vaikea tietää. Meille ei kerrota koskaan kaikkea.
Halpaa broileria on nyt viime aikoina ollut jatkuvasti tarjolla ja sitä tulee paljon käytettyä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 24, 2017, 18:36:41 ip kirjoittanut karhu »
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #11 : Syyskuu 01, 2017, 19:55:55 ip »

en  tieta mita  sana kasvikset  tarkoittaa.   kun tilaan  ravintolassa,  kasviksia.       mita  poytaan  ilmestyy.      voinko  syota  annoksen
Kirjattu

karhu

• Jäsen
« Vastaus #12 : Syyskuu 05, 2017, 21:31:44 ip »

jester:
Tulee harvoin syötyä ravintolassa, mutta luulen, että siitä mitä kasviksia haluaa, voi sopia tilatessa.
Noutopöydässäkään ei aina tiedä mitä jossain kasvismuhennoksessa tai muussa sekoituksessa varmuudella on.
Yleensä niistä kyllä löytyy tuttuja kasviksia sellaisenaankin.
Kirjattu

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07