Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6896 jäsentä  •  416920 viestiä  •  19921 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Amatööridiabentti, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kysely insuliinipumpun käyttäjille  (Luettu 11874 kertaa)

äskoo

• Lentävä kynä
Kysely insuliinipumpun käyttäjille
« : Kesäkuu 20, 2016, 23:15:21 ip »

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 20, 2016, 23:16:53 ip kirjoittanut äskoo »
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
Vs: Kysely insuliinipumpun käyttäjille
« Vastaus #1 : Kesäkuu 21, 2016, 11:27:49 ap »

Huomattu on ja vastattu.

Tosin hassua, kun sai valita vain yhden kohdan tavallinen pumppu/sensoroiva pumppu sekä kuinka kauan on ollut pumppuhoidolla. Itse valitsin sitten kohdan sensoroiva pumppu ja ajaksi kolme vuotta, vaikka oikeasti olen käyttänyt pumppua kohta 10 vuotta.

Vapaalle sanalle/palautteelle kaipasin myös tilaa.
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Kesäkuu 21, 2016, 14:30:13 ip »

Tosin hassua, kun sai valita vain yhden kohdan tavallinen pumppu/sensoroiva pumppu sekä kuinka kauan on ollut pumppuhoidolla. Itse valitsin sitten kohdan sensoroiva pumppu ja ajaksi kolme vuotta, vaikka oikeasti olen käyttänyt pumppua kohta 10 vuotta.

Joo, se oli vähän hassu oletus, että aina mentäisiin suoraan sensoroivaan pumppuun. Minä ruksasin molemmat, mutta laitoin ajaksi sensoroivan pumpun. Ehkä hieman epäloogisesti näin jälkeenpäin ajatellen.
Kirjattu

Nainen
D1 vuodesta 1991
KHH - Humalog

tapsa

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Kesäkuu 21, 2016, 15:00:25 ip »

Hieman hassu kuva jäi minulle, kun kyseltiin, onko saanut hoitohenkilökunnalta opastusta eri pumpun käytön yksityiskohtiin.

En ole saanut, tosin en ole kaivannutkaan, mutta parhaat vinkit sain aivan alussa pumppuedustajalta, ja heiltä edelleenkin löytyy hyviä ohjeita.

Kyllähän diabeteshoitajakin neuvoo pyydettäessä, mutta eväät yksilölliseen soveltamiseen pitää kyllä keksiä ihan itse. Toki on hyvä keskustella asiaa tuntevan kanssa, mutta käytettävissä oleva aika tahtoo aina loppua kesken.

Oma apu paras apu, tosin tällä palstallakin löytyy melkoisia eksperttejä.
Kirjattu
tapsa, d1 vuodesta 1953, Animas-pumppuhoitoa  yli 14 v ja nykyisin Lispro:lla

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Kesäkuu 21, 2016, 16:51:10 ip »

Mä sain sensoroivaan pumppuun siirtyessäni ensin tosi hyvän opastuksen pumppudustajalta ja sitten kun aloituksesta oli kulunut 2 kk niin tapasin pumppufirman opetushoitajan d-hoitajan vastaanotolla.

Silloin käytiin vielä yhdessä läpi kaikki pumpun ja sensorin asetukset sekä ne kysymykset, joita mulle oli herännyt alkutaipaleella.

Tämä on ehdottomasti ollut paras ja antoisin tuokio, siinä opin sekä minä että d-hoitaja. :)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Kesäkuu 21, 2016, 17:56:01 ip »

Meillä pumppuedustaja käytti viimeiksi yhdessä d-hoitajan kanssa opastukseen muistaakseni 2 tuntia, vaikka vain vaihdettiin pumppumallia Veosta 640G:hen. Omat d-hoitajat ja d-lääkärini ovat hyvin kiinnostuneita pumppuilusta ja saan hyvinkin ykdityiskohtaisia soveltamisohjeita vastaanotoilla.

Parhaita on Medtronicin pumpputapaamiset, joita meidän keskussairaalassa järjestetään pari kertaa vuodessa. Niissä saa edustajilta hyvinkin yksityiskohtaista ja spesiaalitietoa. Mutta siinä on se hankaluus, että samassa tilaisuudessa on 2 viikkoa sitten pumpun saanut ja 10 vuotta sensoroinut. Kysymykset ja kiinnostukset siitä syystä aika kaukana toisistaan.

Ihan ekan pumppuopastuksen yksityiskohtia en enää muista, mutta silloin 10 vuotta sitten meillä oli tapana, että pumpun sai ensin kuivaharjoitteluun, sitten mentiin osastolle(!) pariksi päiväksi pumppualoitukseen. Ja pumppuedustaja soitteli muutaman kerran peräänkin.
Kirjattu

Nainen
D1 vuodesta 1991
KHH - Humalog

Linkkejä