Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6905 jäsentä  •  417062 viestiä  •  19929 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi jeminal, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Toujeosta kokemuksia kiitos  (Luettu 23818 kertaa)

pitkälinja

• Vanha tekijä
Toujeosta kokemuksia kiitos
« : Kesäkuu 08, 2016, 20:02:33 ip »

Porukassa on varmaan sellaisia jotka ovat käyttäneet Toujeo insuliinia, mieluummin kokemuksia Levemirin käytön jälkeen. Kiitos vaivannäöstä.
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

Marika40

• Aktiivinen
  • Uutta tietoa janoava/kokeileva diabetekse hoidossa
Vs: Toujeosta kokemuksia kiitos
« Vastaus #1 : Kesäkuu 08, 2016, 20:27:09 ip »

Itsellä on ollut käytössä kumpikin insuliini käytössä. Toujeo oli vaikutukseltaan hidas kun muutin insuliinin niin parhaan vaikutuksen sai vasta kuukauden päästä alotuksesta ja muutosta tehdessä sai laittaa 1 yksikköä kerralla ja sen muutos näkyi vasta 4 päivän päästä. :)
Kirjattu
Oikean puolen hemibekia(lihas heikkous)synnäinen ,D1 vuodesta1980 pumpailua vuodesta 2003.

pitkälinja

• Vanha tekijä
« Vastaus #2 : Kesäkuu 08, 2016, 21:42:07 ip »

Sanoin Marika että kumpikin on ollut käytössä. Onko Toujeo edelleen käytössä? Tällaista on ehdotettu minulle, ja kannatettukin on  ;)
Vuodesta 1957 näitä litkuja on ollut monenlaisia. Possun insuliinista
aloitettiin.
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

pitkälinja

• Vanha tekijä
« Vastaus #3 : Kesäkuu 08, 2016, 21:51:14 ip »

Piti olla, sanoit Marika. En saanut muokattua tuota?
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

Marika40

• Aktiivinen
« Vastaus #4 : Kesäkuu 08, 2016, 22:08:09 ip »

Enään ei ole käytössä kun sain pumpun takasi. Käytän toujeota nykyään vara järjestelmänä jos tulee ongelmia pumppuun.
Kirjattu
Oikean puolen hemibekia(lihas heikkous)synnäinen ,D1 vuodesta1980 pumpailua vuodesta 2003.

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #5 : Kesäkuu 08, 2016, 22:37:58 ip »

Pitkälinjalta kysyisin että oletko sairastunut 1957? Jos näin on niin aloitusinsuliini oli ehkä Zn-Protamin joka vuonna 1985 poistui markkinoilta. Muitakin olen vuosien varrella kokeillut ja nyt tämä uusi kiinnostaisi ja kokemuksia siitä.
Kirjattu

Marika40

• Aktiivinen
« Vastaus #6 : Kesäkuu 09, 2016, 09:07:03 ap »

Olen sairastannut d:tä vuodesta 1980. joten olen kansa kokeillut kaikkia insuliinejä esm. eläin insuliini joka oli parasta ainakin minulle.Itse käyttäisin toujeota jos ei olisi pumppua.
Kirjattu

Traveler

• Aloittelija
« Vastaus #7 : Kesäkuu 09, 2016, 16:34:30 ip »

Mun aloittama keskustelu:
http://keskustelu.diabetes.fi/index.php/topic,1877857.0.html

Enimmäkseen Lantuksesta siirtyneitä. Kannattaa lukea.
Kirjattu
D1 tod. 1974 (Toujeo/Fiasp)
Kilpirauhasen vajaatoiminta (Thyroxin/Liothyronin)

pitkälinja

• Vanha tekijä
« Vastaus #8 : Kesäkuu 12, 2016, 00:37:53 ap »

Pitkälinjalta kysyisin että oletko sairastunut 1957? Jos näin on niin aloitusinsuliini oli ehkä Zn-Protamin joka vuonna 1985 poistui markkinoilta. Muitakin olen vuosien varrella kokeillut ja nyt tämä uusi kiinnostaisi ja kokemuksia siitä.

Syksystä 1957 joo. Sinkkiprotamiinia en käyttänyt, (kuulin kyllä siitä) minulla oli Novo Lente, joka oli sian insuliinia. Sialla on vain yhden aminohapon ero ihmisen insuliiniin verrattuna.  :o  kiitos vaan lahjasta arvoisat sikavainaat.

Toujeon kanssa olen tuhertanut vasta vajaan kolme vuorokautta, 12 vuotta käyttämäni Levemirin jälkeen, tasapaino on vielä hakusessa, mutta täytän vajeet Humalogilla.

Nyt jo pistoskerrat ovat kuitenkin vähentyneet. Levemirillä täytepiikkejä joutui antamaan aika usein.

Yö menee Tuojeolla tasaisesti ja muutoinkin hyvältä tuntuu. Potku on pitkää ja tasaista jo tämänkin kokemuksen perusteella. Suosittelen jo tämäkin perusteella.

Menee siinä toki tovin, että elimistö tottuu tähän uuteen.
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

Diabetesliiton tiedotus

• Administrator
  • Vanha tekijä
« Vastaus #9 : Kesäkuu 20, 2016, 12:24:45 ip »

Poistin viestejä, jotka eivät liittyneet aiheeseen. Eli jatketaan Toujeo-kokemuksista kuten otsikko sanoo.

DLT
Kirjattu

Kulkija

• Vieras
« Vastaus #10 : Kesäkuu 20, 2016, 13:31:19 ip »

Hei,
olen käyttänyt Toujeota nyt 3 viikkoa. Vaihdoin Levemiristä. Olen ollut tosi tyytyväinen. Mulla tuo aloitusmäärä osui aika nappiin (80 % Levemirin määrästä). Itse asiassa olen vähentänyt vielä yhden yksikön vex ja hyvin riittää teho. Insuliini on toiminut ihan normitapaan tähän asti. Ei ole teho heikentynyt ja insuliini on säilynyt kirkkaana.
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Kesäkuu 20, 2016, 19:47:02 ip »

Olisiko ideaa yhdistää tämä viestiketju "Käyttökokemuksia TOUJEO-insuliinista" -viestiketjun kanssa?
Kaksi viestiketjua samasta aiheesta lähes samalla otsikolla. Turhaa.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

pitkälinja

• Vanha tekijä
« Vastaus #12 : Kesäkuu 21, 2016, 03:25:13 ap »

Aloitin tämän henkilökohtaisen viestiketjun havaitsematta että sellainen jo oli. Mieluummin lyhyt ketju, kun on ajankohtaisesta ja minulle tärkeästä asiasta kysymys.

Kulkijalle kiitos palautteesta.  Noin parisen viikkoa olen itse käyttänyt, ja menee Levemirin kanssa tasoihin yksikkö määrät. Hyvä tasainen aine, juuri tällaista tarvitaan perusinsuliiniksi jossa riittää potkua koko vuorokaudeksi.  :)
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

pitkälinja

• Vanha tekijä
« Vastaus #13 : Kesäkuu 21, 2016, 03:27:25 ap »

Adminille kiitos poistoista.  :) 
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #14 : Elokuu 30, 2016, 16:22:14 ip »

Nyt T:n resepti on olemassa mutta se aloitus!!!! Koskaan insuliinin vaihto ei ole ihmetyttänyt eli miksi nyt? Onko minulla jokin uusi rakkaussuhde Lantukseen. Katsellaan aikaa eteenpäin.
Kirjattu

Linkkejä