Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6896 jäsentä  •  416894 viestiä  •  19920 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Amatööridiabentti, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Raskaana olevien kuulumiset 2016  (Luettu 73831 kertaa)

Eline

• Jäsen
Vs: Raskaana olevien kuulumiset 2016
« Vastaus #270 : Heinäkuu 22, 2017, 21:53:34 ip »

Rakenneultrassa kaikki hyvin. Tosin on kuulemma poika ja vastasi isompaa kuin viikot eli nyt pelkään todennäköisintä eli että tästäkin tulee jätti kuten esikoispoika oli. Ennusmerkit viittaakin siihen koska esikoinen oli rakenneultrassa isompi kuin viikot ja syntyi sitten makrosomisena rv 35+5 painaen 4060g ja tyttö taas oli rakenneultrassa pienempi kuin viikot ja syntyi normaalipainoisena rv 36+0 painaen 2995g. Terveitähän molemmat on mutta se alun maitomäärähärdelli, en jaksais! Esikoinen sai lisämaitoa ekan kuukauden ja sitten siitä päästiin eroon (ja sen koommin ei ole lehmänmaitoa saanutkaan) kun en mitenkään kyennyt pumppaamaan sellaisia määriä eli 60ml kolmen tunnin välein tai jotain. Tyttö taas painoi niin vähän että sain kaikki lisämaidot helposti pumpattua (15ml 3 tunnin välein). Äärgh, vaikeaa vaikeaa. Kun voiskin itse vaikuttaa vauvan kokoon mutta koettu on ettei mitään mahista, ihan sama tasapaino molemmissa raskauksissa ja vauvoilla syntyessään kilon painoero. :o
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 22, 2017, 21:55:08 ip kirjoittanut Eline »
Kirjattu
D1 since 2000

Kaisa81

• Lentävä kynä
Vs: Raskaana olevien kuulumiset 2016
« Vastaus #271 : Elokuu 01, 2017, 09:09:45 ap »

Mulla on viikkoja nyt 32 + 3. Ihan huikeaa, että viikot alkaa jo kolmosella. Aika menee hurjaa vauhtia. Kohta mulla on taas vauva.

Viime viikolla oli äitiyspolikäynti. Sikiön painoarvio oli 1900 g eli pikkuisen oli vielä kai isokokoinen mutta gynekologin tekstissä lukee kuitenkin, ettei ole makrosominen. Vauvalla tuntui olevan kaikki hyvin ja liikkui vilkkaasti. Oli vielä kyllä perätilassa, mikä mua vähän huolettaa. Esikoinen kun oli tuossa vaiheessa jo kääntynyt aikoja sitten.

D-lääkärillä hobis oli 5.0 %. Sokeritasapaino on kuulemma liian tiukka. Levemiriä olen taas joutunut vähentämään. Nyt menee enää 6 ky. Ennen raskautta meni 32 ky. Eli siis kaikilla ei tosiaan insuliinin tarve nouse loppuraskaudessa, vaikka niin kai yleensä tapahtuu. Viime raskaudessa pahoja hypoja alkoi taas olla ihan muutama viikko ennen synnytystä ja synnytyksen jälkeen ja se vähän pelottaa. Alkuraskaus oli hypojen takia jo sen verran rankka.

Seuraava äitiyspolikäynti on ensi viikolla. Silmänpohjakuvaus on ylihuomenna. 2 viikon päästä mulla olisi seuraava neuvola mutta se täytyy perua, kun silloin mulla onkin töitä. Enkä taida edes varata uutta aikaa. Noita äitiyspolikäyntejä on sen verran tiuhaan tässä lopussa, että ne saa riittää.

Ja 16.8. mulla on viimeinen työpäivä ja sen jälkeen alkaa äitiysloma!
Kirjattu

Linkkejä