Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6906 jäsentä  •  417072 viestiä  •  19928 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Myymeli, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Raskaana olevien kuulumiset 2016  (Luettu 75162 kertaa)

Skylla

• Matkailija
Vs: Raskaana olevien kuulumiset 2016
« Vastaus #240 : Huhtikuu 26, 2017, 11:36:49 ap »

Onnea evetyr! 😍 Eihän nämä synnytykset ikinä tunnu menevän suunnitelmien mukaan. Mutta äkkiä se unohtuu kun keskittyy lopputulokseen. Ihania hetkiä alun vauvakuplassa! ❤

Ja paljon voimia Toiveikkaalle. 😢 Se lääkkeellinen tyhjennys ei ole mitenkään kiva juttu. Itse tein sen viime heinäkuussa kotona rv 12. Pitää vaan ottaa aikaa asialle ja miettiä miten jatkaa sitten kun siihen kykenee. Mulle on ollut tosi tärkeää pitää pienet jäähyväiset kaikille keskenmenneille lapsenaluille. On se sitten ollut hiljainen hetki meren rannalla asiaa miettien tai kukkia ja kynttilä kotona ikkunalla. ❤

Kellyf ja Kaisa81, toinen kierros on jotenkin mystisesti tuskallisempi. Iskias, selkä ja häpyliitos huutavat hoosiannaa. Lääkärin mukaan ihan normaalia, ekassa raskaudessa kudokset ovat vielä sen verran napakoita, että tukevat niveliä ja suojaavat hermoja eri tavalla. Toisella kertaa samaa suojaa ei enää ole.

Täällä on vauva lähtenyt jo kulkeutumaan alaspäin. Tuskallisin paine ylävatsalla on kadonnut. Polilla asiat ovat alkaneet selkiytymään, toukokuun vika viikko on nyt tähtäin. Jännittää, kuukausi enää ja pieni on täällä! Nätisti menee nollakäyrällä. Vaikka fyysisesti raskaus on rankempi, on verensokereiden kanssa paljon helpompaa!
Kirjattu

Skylla

• Matkailija
« Vastaus #241 : Toukokuu 09, 2017, 21:20:12 ip »

Täällä on nyt superhiljaista.  :-\

Ei tässä mullakaan kyllä ihmeempiä kuulumisia ole, lisää erilaisia kolotuksia vaan ilmaantuu ja hyvistä sokereista huolimatta vauva on ottanut kasvuspurttia. :( Saa nähdä miten käy. Nyt seuranta viikon välein ja kahden viikon päästä olisi jo synnytystapa-arvio. :P
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #242 : Toukokuu 11, 2017, 08:49:53 ap »

On kyllä surullisen hiljaista täällä. :( Esikoista odottaessa tänne tuli uusia viestejä ihan joka päivä ja kirjoittajia oli paljon. Täytyy myöntää kyllä, että itsekin olin silloin paljon aktiivisempi. Nyt ei tunnu oikein olevan aikaa ja esikoista odottaessa kaikki oli niin uutta ja ihmeellistä.

Palasin sunnuntain ja maanantain välisenä yönä reissusta. Olin viikon lomalla. Luulin, että loman jälkeen pitäisi olla levännyt ja rentoutunut olo mutta nyt on kyllä kaikkea muuta. Tunnen itseni puolikuolleeksi. Väsymys ja pahoinvointi on ihan kamalaa tällä hetkellä. Pinna on niin kireällä, että hermo menee ihan pienestäkin ja tiuskin ja huudan lapselle ihan turhaan. Ja sitten itkettää, kun on niin kurja mieli siitä, että räyhää sille maailman tärkeimmälle pienelle ihmiselle. Olo on muutenkin huono. Esikoista odottaessa tykkäsin mun kropasta ja kasvavasta vatsasta. Tuntui, että pysyn muuten hoikkana mutta vatsa kasvaa mukavasti. Nyt tuntuu, että leviän joka puolelta ja painoa on tullut jo varmaan 10 kg. Ahdistaa ja olo on tukala. Liikun paljon ja syön mielestäni terveellisesti mutta silti vain paisun. Hypoja on liikaa ja se vaatii kyllä päivittäin ylimääräistä syömistä, mikä ottaa tosi paljon päähän.

Mulla oli eilen rakenneultra. Siinä kaikki oli kunnossa. Ultrassa näkyi erittäin vilkkaasti liikkuva sikiö, jonka sukupuoli ei jäänyt kenellekään epäselväksi. Poika on tulossa.

Diabeteslääkärillä hobis oli muistaakseni 5.4 %. Tasapaino on liian tiukka ja lääkärin mielestä voisin hyvin vähän nostaa verensokereita. Libren mukaan yöt menee nyt keskimäärin tasolla 4, tosin monena yönä menee kyllä jopa alle kolmessa ja lääkärin mukaan parempi olisi jos verensokeri olisi yöllä 6 - 7. Paastoarvo saisi kuulemma hyvinkin ollla 7 luokkaa. Levemiriä pitää taas vähentää. Pistän nyt 10 ky. Se on tosi vähän. Ennen raskautta pistin 30 - 32 ky. Apidrankin kanssa pitää olla varovaisempi ja pistää mieluummin vaikka liian vähän. Lääkäri suositteli mulle insuliinipumppua ja glukoosisensoria ja oli jopa vähän ärtyneen oloinen, kun en nyt oikein ole siitä innostunut.

Nyt on siis viikkoja 20+5 ja seuraava äitiyspolikäynti on jo 3 viikon kuluttua, lähinnä diabeteksen takia.

Olen tässä jo pidemmän aikaa odottanut kuumeisesti, että Pussukka-81 kirjoittaisi kuulumisia. Edellinen viesti taisi olla varhaisultran jälkeen ja nyt kyllä meinaa väkisin tulla mieleen, että jotain on mennyt taas pieleen, kun mitään ei kuulu. Toivottavasti olen väärässä ja syy hiljaisuuteen on vaikka lapsiperhearjen kiireissä ja muissa jutuissa.
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #243 : Toukokuu 11, 2017, 12:18:01 ip »

Vähensin eilen illalla Levemirin 10 yksikköön. Verensokerit meinaa silti tippua alle 3:n. :( En tajua, miten mulla voi tässä raskaudessa riittää noin pieni insuliinimäärä. Viimeksi tässä vaiheessa meni yli 20 ky. Nyt on painoakin enemmän kuin silloin. Tosi hankalaa verensokereiden kanssa. Diabeteslääkäri sanoi, että vauvallekin on parempi vähän korkeammat verensokerit. Olen aina kuvitellut, että vauvalle ei ole matalista haittaa mutta korkeista kyllä. Nyt ahdistaa sekin, että jos vauva kärsii mun hypoista, Hirveä stressi verensokereista koko ajan ja yritän tehdä parhaani. Mutta silti saan kuulla mun vanhemmilta jatkuvasti valitusta mun verensokereista ja vielä se lastensuojeluilmoituskin, mikä tehtiin mun diabeteksen takia. Raskaus on vasta puolivälissä mutta tuntuu, että en kohta enää jaksa. Sitten kun vauva on syntynyt, niin aivan sama vaikka verensokeri olisi koko ajan korkealla. Sitten en enää jaksa niin välittää ja ainakin viimeksi synnytyksen jälkeen se kaikkein vaikein aika verensokereiden kanssa vasta alkoikin.

Mutta tosi onnellinen olen tästä pienestä pojasta, joka tuolla kohdussa kasvaa. Liikkeitäkin olen jo alkanut tuntea. Nimi on mulla valmiina. Tarvitsee enää saada sille myös lapsen isän suostumus.
Kirjattu

Ban

• Aloittelija
« Vastaus #244 : Toukokuu 11, 2017, 13:17:45 ip »

Hiljaisuutta olin tulossa myös päivittelemään, mutta viestejähän on taas tipahdellut :)
Eikä toisaalta omissakaan kuulumisissa, vielä eilen ollut mitään ihmeellistä. Tänään viikkoja siis 27+5. Vatsa kasvaa hurjaa vauhtia, ja insuliinin tarve lähti reilu viikko sitten kunnolla nousuun. Aamupäivästä aterianjälkeiset arvot keikkuu turhankin usein lähellä kymppiä, mutta laskevat parin yksikön Novo Rapid korjauksella tavoitearvoihin seuraavalle lounaalle. Iltapalaa aloitettaessa onkin sitten lähes päivittäin päivän ainoa hypo, sekin vielä varsin maltillinen n. 3.5. Yöt menevät hyvin.
Jostain syystä myös itselläni on tällä toisella kierroksella muuttuva kroppa enemmän ahdistanut. Vaikka järjettömän onnellinen muutoksen aiheuttajasta olenkin.

Ristiriitaiset tunteet, ovat myös palanneet. Onnelllisuus vauvasta ja suru esikoisen menettämästä ainoan lapsen asemasta vaihtelevat. Ostin juuri isoveljeydestä kertovan kirjan esikoiselle, joka oli erittäin mieluinen, äitiä vaan itkettää joka kerta aukeaman kohdalla, jossa puhutaan kuinka "äiti ja isi touhuavat nyt myös vauvan kanssa, eivätkä hoida vain sinua"...

Ja nyt siihen, mikä on muuttunut eilisestä :D Kävin siis eilen labrassa mittauttamassa hobista, ja samalla otatin hepatoosikokeet (paasto). Tänään sitten soittivat neuvolasta, kun maksa-arvot olivatkin nousseet. Naikkaria oli konsultoitu, ja nousu ilmeisesti vielä niin maltillinen (saisi olla max. 35, minulla oli 60), ettei tarvinnut käyrille lähteä. Ma pitäisi mennä uusiin kokeisiin, ja ti normaalilla naikkarin kontrollilla selviää jatkotoimenpiteet. Esikoisesta sain lääkityksen muistaakseni viikolla 34+ ja silloin arvo oli yli 200. Sappihapot ovat aina olleet, ja olivat nytkin, normaalit. Ohjeeksi sain seurata vointia ja tehdä liikelaskentaa, jos niissä on muutoksia niin välittömästi naikkarille. Toisaalta on rauhallinen mieli, koska edellisellä kerralla syntyi terve kaveri näistä ongelmista huolimatta, mutta ärsyttää silti. Lisäksi stressaan paastokokeita joka kerta, ettei vain tulisi hypoja ja joutuisi syömään ym. ja lisäksi se sekoittaa aina aamun sokerit kun aamupala venyy. Eikä se kokeisiin lähtö ole niin joutuisaa esikoisen kanssa, onneksi omat vuorotyöläisvanhemmat usein rientävät hätiin ja pääsen yksin labraan heti herättyäni!

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti tähän talviseen kevääseen, ja hyvää äitienpäivää jos en enää ennen sunnuntaita tule kirjoittelemaan! :)

Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #245 : Toukokuu 12, 2017, 09:01:18 ap »

Vähensin Levemiriä vielä vähän. Pistän nyt 8 ky iltaisin. Mun mielestä se on ihan älyttömän vähän. 8 yksikölläkin lähes koko yö meni matalalla ja heräsin aamulla alle 3:n sokereilla. Hypoja en juurikaan enää tunne. Keskiviikkona olin äitiyspolilla ja vointi oli ihan hyvä koko ajan. Kotiin lähtiessä mittasin sokerit. Libre näytti LO ja verensokerimittari 2.1. Eikä voinnissa siis mitään ihmeellistä. Eilen illalla, kun olin saanut lapsen nukkumaan, Libre näytti LO Ja mittari 1.8. Ja olin vielä ennen nukutusta juonut mehua ja syönyt näkkäriä ilman Apidraa. Mä en voi käsittää näitä sokereita.

Esikoista odottaessa ajattelin, että raskaana oleminen sopii tosi hyvin mun diabetekselle. Verensokerit pysyi hyvällä tasolla melko vähällä vaivalla. Hobis oli koko raskauden alle 6 % ja pahoja hypoja ei ollut. Nyt on kyllä aivan toisin. Ilman Libreä olisin kyllä pulassa.
Kirjattu

ana

• Vieras
« Vastaus #246 : Toukokuu 12, 2017, 10:21:07 ap »

Tervehdys kaikille tasapuolisesti tähän harvinaisen lumisateiseen toukokuuhun! Itsellä nyt viikkoja 26+3 ja Levemiriä olen nostanut joka viikko. Viime kuussa hobis oli 7,8 sitä ennen alhaisin raskauden aikainen 7,5. Musta tuntuu että tässä vaiheessa käyntejä äitiyspolille on tosi harvoin, viimeksi oli rakenneultra maaliskuussa ja seuraavaan käyntiin on vielä kaksi viikkoa. Viime viikolla kävin joka ilta kävelemässä reippaasti 30min -1h ja lisäksi kerran salilla, tämän viikon olen pitänyt lepoa, koska ennakoivia-/harjoitussupistuksia alkoi tulla aika tiheästi. Tämä viikko on ollut parempi, nyt lähinnä olen tuntenut vauvan potkuja, vähemmän supistuksia. Odotan seuraavaa äitiyspolikäyntiä, koska haluan tietää vauvan kasvun ja myös sukupuolen. Rakenneultrassa sitä ei näkynyt. Olisi vain niin paljon helpompaa ostaa vaatteita ym. jos tietäisi kumpi on tulossa.

Kaisa81, aika pelottavia hypoja sulla vielä kun et niitä tunne, yritä jaksaa! Eikö insuliinin tarpeen tulisi kohta kääntyä nousuun?  ???

Skylla, tsemppiä viimeisiin odotusviikkoihin! Yritä myös levätä ja nukkua niin paljon kuin pystyt, koska vauvan tultua univaje alkaa.

Ban, tsemppiä myös sinulle ja samoin hyvää äitienpäivää!  :)

Kuten myös oikein hyvää äitienpäivää lasta odottaville, lapsen juuri saaneille ja kaikille äideille!  :D
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #247 : Toukokuu 12, 2017, 11:14:04 ap »

Esikoista odottaessa insuliinin tarve ei koskaan lähtenyt nousuun. Alussa oli hypoja, sitten keskiraskaus oli sellaista tasaista ja mukavaa aikaa ja loppua kohden insuliinin tarve lähti laskuun niin, että lopulta pistin enää alle 10 ky Levemiriä päivässä. Insuliinin tarve oli matalimmillaan ihan loppuraskaudessa ja synnytyksen jälkeen vielä pari kuukautta. Saa nähdä kuinka nyt käy.

Onpas sulla Ana tosiaan harvoin käyntejä äitiyspolilla. Esikoista odottaessa käynnit rupesi tihenemään rakenneultran jälkeen ja nytkin mulla on rakenneultran ja seuraavan käynnin välissä vain 3 viikkoa. Seuraava neuvola on vajaan 2 viikon päästä. Neuvolan voisin kyllä jättää väliinkin.
Kirjattu

ana

• Vieras
« Vastaus #248 : Toukokuu 12, 2017, 15:23:27 ip »

Kaisa81, hyvä tietää että insuliinin tarve on raskaudessa noinkin yksilöllistä, mulle kun on näytetty niitä käyriä diabeetikon raskaudesta ja oletin että kaikille menisi suunnilleen käyrien mukaan. Mullakin on neuvola ensi viikolla, on toki hyvä että virtsanäyte tulee tarkastettua, kuten myös verenpaine ym. mutta muuten minustakin neuvola tuntuu aika turhalta. Enemmän sitä polikäyntiä odotan. Ehkä käynnit nyt alkavat olemaan useammin, tai pakko niiden on olla, ei voi enää tulla 2 kk:n taukoa. Aurinkoista päivän jatkoa!  8)
Kirjattu

kellyf

• Matkailija
  • D1 vuodesta 1990
« Vastaus #249 : Toukokuu 15, 2017, 10:54:37 ap »

Heippa kaikille!
Täällä mennään aika samoilla viikoilla anan ja Banin kanssa, tänään tasan 29. Nyt on vointi kyllä kirjaimellisesti alkanut tuntua siltä, että olen raskaana. Viime viikolla oli sekä neuvolalääkäri että d-lääkäri ja äitipoli, ja kaikki oli hyvin. Labrat kunnossa, verenpaine ok ja pieni kasvaa keski- ja yläkäyrän välissä. Hobis oli muistaakseni 45 % eli 6,3, olen siihen ihan tyytyväinen.

Olen taas ollut pari viikkoa flunssassa, enkä ole oikein päässyt liikkumaan. Siihen kun lisätään äitienpäiväviikonlopun syömiset, niin olo on aika tukala. Eilen illalla verenpaineet näytti kotona 150/90 lukemia ja ihan järkky päänsärky yöllä; kun otin kaksi 500 mg Panadolia niin sain lopulta pari tuntia nukuttua. Turvotusta on ollut jaloissa jo pari viikkoa, mutta siihen ei viime viikon lääkärillä puututtu. Painoakin on yhteensä tullut jo varmaan 15 kiloa, enkä osaa sanoa, paljonko siitä on turvotusta (esikoista odottaessa painoa tuli koko raskausaikana yhteensä 12 kiloa, jotka jäivät kaikki synnärille - silloin mulla oli raskausmyrkytys joka todettiin rv 36). Nyt viikonloppuna tuntui että turvotusta on jo vähän kasvoissa ja käsissäkin.

Aamulla verenpaineet oli taas 128/83, eli ei ihan hirveen hälyttävät. Tänään mulla on neuvola, joten katotaan mihin siellä nyt päädytään - pitääkö alkaa ravata labroissa ja kerätä virtsaa tms. Ahdistaa kuitenkin, kun toivoin että tällä kertaa selviäisin ilman raskausmyrkytystä, mutta näyttäis nyt sinne suuntaan tää vointi taas olevan menossa ja vielä näin ajoissa! Olin toivonut, että pieni saisi pysyä vatsassa tuonne 35-37 viikolle ainakin. En toki vielä heitä kirvestä kaivoon, mutta vähän huolestuttaa tilanne. Esikoisen raskaus meni sinne loppumetreille saakka niin helposti, ja olen nyt jotenkin paljon enemmän ahdistuneempi ja peloissani, kun vointi huononee jo nyt :(.

Toivottavasti muut voitte paremmin!
Kirjattu

Pussukka-81

• Vanha tekijä
« Vastaus #250 : Toukokuu 17, 2017, 19:38:17 ip »

Moikka pitkästä aikaa!

Ja pahoitteluni, että olen aiheuttanut osalle huolta hiljaiselollani. Tällä kertaa olen kuitenkin onnekseni edelleen raskaana. :) Tänään on kasassa tasan 14 raskausviikkoa. Keskenmenot ovat edelleen läsnä ja se on näkynyt tässä raskaudessa jatkuvana pelkona sekä siten, etten halua ajatella tai puhua raskaudesta yhtään mitään kenellekään. Jollain hölmöllä tavalla ajattelen, että tämäkin menee kesken jos puhun tästä. :o Ihan hupsuja ajatuksia siis. Sukulaisille ei olla kerrottu vielä asiasta, ei edes kummankaan vanhemmille tai sisaruksille. Muutama ystävistäni tietää, mutta hekin vain siksi, että jonkun tietyn tilanteen takia on ollut helpompi kertoa kuin keksiä muita syitä esim. viinilasillisen nauttimatta jättämiselle. Katsotaan nyt, milloin oikein uskallamme kertoa tästä. Esimiehelle pitäisi varmaan kertoa ennen kesälomani alkua, koska haluan antaa hänelle hyvin aikaa sijaisen hankkimiseen. Äitiyslomani alkaa vasta lokakuun alussa, mutta se tulee yllättävän nopeasti vastaan kahden kuukauden kesäloman jälkeen.

Np-ultra oli 12+5 ja kaikki vaikutti olevan sillä hetkellä kunnossa. Tosin toisen puolen kohtuvaltimoni virtauksessa oli hieman kireyttä ja siitä johtuen jatkan edelleen alkuraskaudessa aloitetun minidisperinin syöntiä. En tajunnut siinä tilanteessa kysellä tuosta virtauskireydestä oikein mitään ja se on jälkeenpäin kyllä harmittanut. Sen verran älysin kysyä, että pitääkö minun olla sen takia huolissani raskauteni jatkumisesta. Tähän lääkäri kuitenkin totesi ei ja sanoi tilanteen liittyvän esim. mahdollisen raskausmyrkytyksen uusimiseen. Ja ei kai tästä tarvitse kovin huolissaan olla, koska seuraava ultra on vasta rakenneultra heinäkuun alussa. Eiköhän ne ois ottaneet mut kontrolliin aikaisemmin, jos kyse ois jostain akuutista.

Hyviä vointeja kaikille! :-*
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #251 : Toukokuu 18, 2017, 09:44:12 ap »

Pussukka-81, ihanaa, että kaikki on nyt hyvin. Ymmärrän kyllä, jos et paljon uskalla raskaudesta puhua. Sen verran rankka sun viime vuosi kyllä oli. Mutta pidän peukut pystyssä, että loppuvuodesta sun lapsesta tulee isoveli.

Mulla on ihan hirveä olo. Nyt en kyllä usko, että kyse on vain raskauden aiheuttamasta pahoinvoinnista, kun vatsakin on ihan sekaisin. Olo on kuitenkin vielä juuri ja juuri sellainen, että lähdin töihin. Sairasloma ei siksikään houkuttele, että sitten pitäisi vaan maata kotona ja haluan ehdottomasti päästä kuitenkin lapsen kanssa ulos. Mutta tällä hetkellä kyllä ei houkuttele tämä töissä oleminen ollenkaan. Verensokerit lähti kamalaan nousuun ja ahdistaa, vaikka olen nyt yrittänyt tietoisesti olla stressaamatta verensokereista niin paljon, kun lääkärinkin mukaan olisi parempi vähän nostaa verensokeritasapainoa.

Eilen illalla oli taas inhottava hypo. Nukutin lasta ja sitten kun lapsi nukahti jäin vielä sänkyyn viereen hetkeksi selaamaan puhelinta. En tiedä olinko siihen sitten nukahtanut vai mitä oli tapahtunut, mutta jossain vaiheessa kuitenkin havahduin siihen, että puhuin lapsen isän kanssa puhelimessa. Hän yritti kovasti saada mua mittaamaan verensokeria ja juomaan mehua, mutta mä taisin vastustella. Lapsen isä kuulemma seisoi kotona jo vaatteet päällä ja kengät jalassa valmiina tulemaan meidän luokse, kun lopulta sai mut sängystä liikkeelle. Libre näytti LO ja täytyy myöntää, että olin ihan sekaisin. Mun sänky oli hiestä ihan litimärkä. Mua jopa vähän pelottaa nuo illat yksin, kun nukutan lasta, koska mulla on tosi paljon hankalia hypoja just siihen aikaan.

Nyt viikkoja on 21 + 5. Tuntuu hyvältä, kun raskaus on jo ohittanut puolivälin. Ei tässä mene enää kauaa, kun meidän perhe täydentyy pienellä pojalla. Vatsa kasvaa huikeeta vauhtia. Olo on samaan aikaan sekä pahoinvoiva ja väsynyt kuin alkuraskaudessa että tukala ja selkäkipuinen kuin loppuraskaudesta. Vaikka olenkin erittäin onnellinen tästä raskaudesta, niin en mä tästä pahemmin ole nauttinut.

Ensi viikolla on neuvola ja vajaan 2 viikon päästä äitiyspolikäynti. Sen lisäksi gastroenterologi seuraa koko raskauden ajan ja vielä synnytyksen jälkeenkin maksa-arvoja, joten mahdolliset maksaongelmat saadaan nopeasti kiinni. Viime viikon maksakontrollissa ALAT oli pitkästä aikaa jo viiterajoissa. Maksa-arvothan on ollut mulla koholla edellisen raskauden loppupuolelta marraskuusta 2014. Nyt vaan toivotaan, etteivät edes lähtisi tässä raskaudessa ollenkaan nousuun.
Kirjattu

Eline

• Jäsen
« Vastaus #252 : Toukokuu 18, 2017, 09:45:21 ap »

Ihana kuulla pussukka että kaikki hyvin! :-*
Kirjattu
D1 since 2000

Skylla

• Matkailija
« Vastaus #253 : Toukokuu 20, 2017, 15:50:24 ip »

Onnea Kaisalle poikalupauksesta! Voin kyllä täysin allekirjoittaa kaikki kolotukset ja väsymyksen tunteen! Vaikka miten yrität, ei vaan voimat riitä. Itsekin tiuskin esikoiselle ihan liikaa. Lisäksi olemme temperamentin kanssa niin samasta puusta veistetty, että tuo neiti kaksvee tiuskii takaisin, suututaan ja loppujen lopuksi itketään, halitaan ja sovitaan. Mies katsoo silmiä pyöritellen, että kohta on kolmas jonon jatkona. ;D Hurja kyllä tuo sinun hypotilanne! Oliko sulle tarjottu sensoria tms. avuksi?

Voimia kellyf, Ban ja Ana. Samaa kyllä ihmettelen, että tosi pitkä väli sulla on käynneissä! Eihän se voi olla minkään hoitosuosituksen mukainen?

Ihanaa Pussukka-81 kun kaikki on hyvin! Ymmärrän kyllä täysin tuon halun olla vielä kertomatta. Epäilys se on pienikin epäilys. Mulla on nyt loppua kohden tullut omituisia ajatuksia, että mitä jos vauva vaan kuolee kohtuun?  :(  Kaikki on kyllä kunnossa, mutta silti sitä miettii.

Mulla on ensi viikolla synnytystapa-arvio, hitusen jännittää. Vauvan kasvu on ollut kiihtyvää, saa nähdä mille viikoille pääsee. Tänään tosin oli jännää jonkun aikaa kun kesken esikoisen kanssa nukuttujen päiväunien alkoi supistelemaan kipeästi. Kesti kaikkinensa yli tunnin noin 5 min väleillä, selkää ja reisiä myöten juili. Viikko 36 käynnissä, joten ihan vielä ei tarvitsisi syntyä. Toisaalta aamun reipas ulkoilu kuumassa kelissä varmaan teki osuutensa. Kylmä vesi ja istuminen saivat supparit lakkaamaan, mitä nyt satunnaisia kivuttomia tulee vielä. Toisaalta voi olla hyväkin tämä supistelu. Jos joutuu aikastamaan käynnistystä, niin mieluusti siirtyisin suoraan polilta saliin, enkä viettäisi muutamaa päivää osastolla kypsyttämässä paikkoja.

Nautitaan lämmöstä, vaikka turvotukselle tämä ei kyllä tee mitään hyvää...  8)
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #254 : Toukokuu 22, 2017, 09:40:33 ap »

Mulla on hypoja tässä raskaudessa ihan kamalasti. Verensokereiden kanssa on paljon hankalampaa kuin esikoista odottaessa. Lääkäri on tarjonnut sensoria jo pariin kertaan, kun siinä olisi se hälytys matalilla verensokereilla. Viimeksi puhui mun mielestä insuliinipumpusta ja sensorista, mutta en kyllä ole yhtään innostunut pumpusta. Ja sitten sensoreista ainakin Dexcomista mulla on aika huonoja kokemuksia, kun muistaakseni 3 - 4 sensoria meni ihan hukkaan, kun irtosi heti muutaman tunnin käytön jälkeen. Onneksi mulla on Libre käytössä. Sillä tulee kyllä tarkistettua verensokeri noin 50 kertaa vuorokaudessa.

Kamala valittaa koko ajan, mutta mua oikeasti hirvittää, että pitäisi vielä olla raskaana syyskuulle asti ja nyt jo olo kuin viimeisillään olisin raskaana. Selkä on tosí kipeä. Esikoisen kanssa kyllä touhuan paljon kaikkea ja olen joka päivä paljon leikkipuistossa, mutta välillä se on kyllä yhtä tuskaa, kun selkä ei kestä pitkän aikaa seisomista ja toisaalta myös hiekkalaatikolla istuminen tuntuu pahasti selässä. Ja toisaalta olo myös samaan aikaan usein niin väsynyt ja pahoinvoiva, että en jaksa olla lapsen touhuissa mukana niin paljon kuin haluaisin. Ja tämä vatsa on jo nyt niin valtava, että hirvittää millainen se on sitten kun oikeasti olen viimeisillään raskaana. Esikoisen puistokaverin äiti on myös raskaana ja laskettu aika on jo heinäkuun alkupuolella ja hänellä on suurin piirtein samanlainen vatsa kuin mulla. Mun äitikin kysyi, että onko mulla oikeasti laskettu aika vasta syyskuun loppupuolella, kun vatsa on jo tuon kokoinen.

Ylihuomenna on seuraava neuvola ja ensi viikolla äitiyspolikäynti. Tänään viikkoja 22+2.
Kirjattu

Linkkejä