Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6877 jäsentä  •  416681 viestiä  •  19911 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Fiina, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Ei-diabeetikon verensokerit raskauden aikana  (Luettu 5920 kertaa)

Kaisa81

• Lentävä kynä
Ei-diabeetikon verensokerit raskauden aikana
« : Huhtikuu 29, 2016, 12:04:48 ip »

Mun pikkusisko on tällä hetkellä 18 viikolla raskaana. Hänelle ei ole voitu tehdä sokerirasituskoetta piikkipelon vuoksi, minkä takia hän on saanut tehtäväksi seurata verensokereita itse kotona. Omien sanojen mukaan hän on joutunut oikein tehoseurantaan verensokereiden osalta, koska mulla on 1-tyypin diabetes ja meidän äidillä on 2-tyypin diabetes.

Nyt sitten eilen pikkusisko soitti, että hänellä on ilmeisesti diabetes ja neuvolalääkäri on tehnyt lähetteen diabeteslääkärille. Hän sitten kyseli multa, että mitä normaalien paastoarvojen ja aterianjälkeisten arvojen kuuluisi olla. Mun siskon korkein mittaama paastoarvo on 5.7 ja korkein tunti aterian jälkeen (tosin myöhemmin sisko kyllä myönsi, että väsytti niin paljon, että mittasi jo puoli tuntia ateriasta) mitattu arvo on 7.4. Tunti ateriasta lukema voi kuitenkin olla paljon alhaisempikin, esim. 5.0.

Siis onko tosiaan niin, että jos paastoarvo on 5.7 ja aterian jälkeen 7.4, niin se on jo syy lähettää diabeteslääkärille? Raskaana ollessa rajat on tietysti vähän tiukempia, mutta ei tuo mun mielestä vielä diabetesta ole, mutta ehkä sitten alkavaa. Mun mielestä on tietysti ihan hyvä, että tutkitaan mutta sisko on kyllä nyt tosi huonolla mielellä.
Kirjattu

lobo

• Vanha tekijä
Vs: Ei-diabeetikon verensokerit raskauden aikana
« Vastaus #1 : Huhtikuu 29, 2016, 16:38:20 ip »

Mun mielestä nuo ovat aika tavanomaisia lukemia ei-diabeetikolle, hyvähän se on kuitenkin jos siskosi pääsee lääkärille asian kanssa. Kyllä se siellä selviää mitä mieltä noista lukemista pitäisi olla.
Kirjattu
1 tyypin puppugeneraattori

Linkkejä

Jäsenten oma sivusto auennut

Julkaistu 12.06.2019 | 08:46