Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6983 jäsentä  •  418355 viestiä  •  20016 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi MAAPPE, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: paluu vanhaan  (Luettu 6517 kertaa)

mmol/L 5.0

• Vanha tekijä
Vs: paluu vanhaan
« Vastaus #15 : Huhtikuu 11, 2016, 16:11:59 ip »

Ihan jees . En olisi halunnut sairautta (diabetes 2). Mutta sain sen geeniperimänä.

Diabetes on SAIRAUS, halusitte tahi ette. Ähäkutti ! 8)
Kirjattu

Jalari

• Vanha tekijä
« Vastaus #16 : Huhtikuu 11, 2016, 19:59:55 ip »

Minä taas koen olevani terve ihminen, jonka haima ei tuota insuliinia ja siksi joudun tuota hormonia ottamaan insuliinipumpulla.

Tämä on varmaan myös sellainen psykologinen juttu miten selittää itselleen asioita. Minä koen diabetes1-sairauden olevan jotenkin selitys muille tai tekosyy itselle jolla tavallaan vierittää vastuuta muille tai jopa diabetekselle "itselleen", että kun on sairaus niin mitään en voi. Minulle taas tämä D1 on "ominaisuus" ja niin kauan kuin pystyn niin minä määrään tahdin, enkä vetoa siihen että minulla olisi sairaus. Sairaudesta jotenkin odottaa että parantuminen voisi olla mahdollista. Minä en odota parantuvani tästä koskaan. Tämä minulla on ja tämän kannan, vaikka välillä alahuuli väpättäisikin ja silmäluomi tuntuu kostealta.
Kirjattu

pæve

• Vanha tekijä
« Vastaus #17 : Huhtikuu 11, 2016, 21:28:04 ip »

Jalari,ihanasti kirjoitettu! Juuri noin ajattelen itsekin, mutten osannut yhtä hienosti ilmaista.
Kirjattu
Karjalasta kajahtaa :)

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #18 : Huhtikuu 12, 2016, 10:07:38 ap »

Minä taas koen olevani terve ihminen, jonka haima ei tuota insuliinia ja siksi joudun tuota hormonia ottamaan insuliinipumpulla.

Aika OT mutta mä en millään tahdo muistaa insuliinia kun sairaalassa kysytään käyttämiäni lääkkeitä. Ei vaan mielly lääkkeeksi millään.
Kirjattu
1 tyypin puppugeneraattori

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Huhtikuu 12, 2016, 12:16:40 ip »

Aika OT mutta mä en millään tahdo muistaa insuliinia kun sairaalassa kysytään käyttämiäni lääkkeitä. Ei vaan mielly lääkkeeksi millään.

Niin, itse asiassahan insuliini on hormoni, ei lääke...  ;)
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

vodek

• Vieras
« Vastaus #20 : Huhtikuu 12, 2016, 16:22:41 ip »

Kaikissa pitkäaikais-sairauksissa voi ja varmaankin kannattaa ajatella, että kyseessä on yksilöllinen ominaisuus. Sille ei voi mitään ja se on vaan hyväksyttävä omaan persoonaan kuuluvana osana. Jos sen oppii sisäistämään, niin oppii myös tuntemaan ja hoitamaan ominaisuuttaan mahdollisimman hyvin.
Pienten diabeetikkolasten vanhempien huolta en osaa kuin kuvitella. Siinä tarvitaan paljon optimismia, mutta hyvää näyttöä onnistumisista on myös paljon.
Sairauden tai ominaisuuden ei pidä liikaa rajoittaa tavallista elämää ja monenlaisilla tavoilla voi pärjätä.
Kirjattu

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #21 : Huhtikuu 12, 2016, 16:56:27 ip »

Niin, itse asiassahan insuliini on hormoni, ei lääke...  ;)

No niinpä, ne vaan tykkäävät lääkärissä aina että se kuuluu lääkityksiin.
Kirjattu
1 tyypin puppugeneraattori

pæve

• Vanha tekijä
« Vastaus #22 : Huhtikuu 12, 2016, 16:57:05 ip »

Mä ajattelen, että mun on helpompi elää itseäni hoitaen, kun en sairasta. Kun mulla on esim tää hemmetin syndrooma, niin nää alituiset pienet kasvaimet on sairastamista, mut dm vaan on.
Kirjattu
Karjalasta kajahtaa :)

Linkkejä